What a day to be alive. Funker og funker. Jeg fikk i det minste etterregistrert CI-flighten min, men det dukket ikke opp poeng. VN-flighten gir kun feilmelding som ventet.
Jeg kan bekrefte at det fungerer her også, og etter nesten et års venting kan jeg nå se min Lifetime Gold-status.
Hei! Jeg har vært med i en Point sharing gruppe med min svoger og svigerinne i et halvt år. Når jeg skal forlate gruppen nå, så stemmer ikke poengene. Jeg har regnet ut at med fratrekk for booking av reiser og med opptjening i perioden mangler jeg nesten 100 000 poeng. Min svoger har også booket reise, men det hadde han også egne poeng til å gjøre. Hva kan dette skyldes og hva gjør jeg?
Når man er medlem av en gruppe brukes de eldste pengene først, uavhengig av hvem som bestiller reise eller hvem som har tjent poengene. Point sharing passer med andre ord best for de med 100% delt poengøkonomi.
Du blir nødt til å holde oversikten i et eget regneark. Du må summere alt "inngående" fra de andre medlemmene i gruppen. Gå tilbake til du finner "Medlem ble med i gruppen" og summer derfra. SAS EuroBonus Point Sharing Så trekker du fra reisene som de har bestilt (og evt annen bruk av poeng). Da finner du deres saldo, som "aldri" vil stemme med med hva som vises på den enkeltes konto. Jeg har felles konto med en venn, og jeg var heldigvis fremsynt nok til å holde oversikten fra start. Men jeg grøsser ved tanken på hvordan vi skal løse det når vi løser opp gruppen...
Da er 2 av barna så store at jeg vurderer å kaste de ut av gruppen vår. Alternativer er å også dra inn svigersønner inn i gruppen. Hvor mange poeng drar de med seg om jeg kikker barna ut? Null?
De tar med seg poeng de har opptjent som fortsatt er ubrukt. Om poeng de har opptjent er brukt til en reise som ikke er gjennomført enda får de disse tilbake hvis reisen kanselleres.
De tar med seg egne poeng. Oversikt når du ser på gruppen din. Alle ser "Mine poeng" like under gruppetotalen når de logger inn. "Poeng lagt til gruppen" er det den enkelte vil dra med seg ut hvis de forlater festen. Der har du også oversikt over rekkefølgen på de neste poengene som blir brukt. K
Har en family pool. Jeg trodde det var slik at de eldste poengene skal trekkes først innad i poolen. Vi nærmest tømte kontoene våre i forbindelse med millionkampanjen. Jeg fikk millionen min noen uker før dattern min fikk sin. Likevel ser jeg at det allerede er trukket ca 120000 poeng fra henne. selv har jeg over 700000 poeng igjen. Noen som har en god forklaring?