Spenn, Norwegian og Strawberry sitt nye bonusprogram

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Nuvolari, 14. aug 2024.

1. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    1,011
    Bonuspoeng:
    93
    Inntrykket mitt er at Spenn uansett alltid har høyere verdi hos Strawberry i forhold til Norwegian

2. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,568
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, og denne grunnen (pluss flere andre) er det lurt å velge bort Spenn til fordel for Cash points hos Norwegian.

Så kommer Spenn der det dukker opp, og kan brukes hos Strawberry :)

furlong liker dette
  3. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,568
    Bonuspoeng:
    293
    God anledning til å gi tilbakemelding om Spenn.

Jeg skal bruke sjansen, og oppfordrer alle som får mailen til å gjøre det samme :)

Screenshot_20260109_192644_Gmail.jpg

Earl, petrate, holmen and 3 others like this.
  4. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    299
    Bonuspoeng:
    63
    Var ikke så mye muligheter for tilbakemeldinger her, dessverre. De virket kun interressert å finne ut hvor ofte jeg handler på Rema 1000 og Narvesen.

Earl, Maggie and tobeornot999 like this.
  5. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,568
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg gjorde også undersøkelsen dagen etter jeg fikk mailen. Nedtur.

De skal vel sette" vekslingskursen" for Spenn med Rema-gruppen :p

6. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,597
    Bonuspoeng:
    93
    Mistenker de skal presse det lengst mulig ned. Rema er allerede ganske gnien med sine "fordeler" så har lite trua på noen gullgruve her.

tobeornot999 liker dette
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,182
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Men jeg svarte som sant er, at jeg kommer ikke til å bruke mer penger på noen av de stedene når de begynner med Spenn.

Earl, GreenChili, Rapolo and 2 others like this.
  8. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,828
    Bonuspoeng:
    113
    Da skjer det omsider noe..:
    IMG_5476.jpeg

9. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,597
    Bonuspoeng:
    93
    Spennende, så får vi håpe dette ikke spenner bena under det allerede enorme potensialet Spenn har :rolleyes: Satser på spennville dager hos Rema nå!

Men fra spøk til alvor, jeg legger igjen alvorlig mye penger hos Rema siden de ligger et steinkast unna. Ser i appen deres at jeg handlet for 100' der i fjor, og kona har sikkert 10'-20' også. Om noe av dette kan gå til reising så hadde jo det vært moro, men jeg mistenker at jeg kanskje vil få nok Spenn for det til å kjøpe meg en frokost hos Strawberry....

10. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,312
    Bonuspoeng:
    93
    Kult.
    Det blir interessant om de beholder sitt eksisterende opplegg, slik Norwegian til dels har gjort. Synes uansett Spenn burde oppvalueres.
    Gi oss deflasjon!

11. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,941
    Bonuspoeng:
    113
    Spenn er allerede live hos Narvesen.
    Spenn gis kun på enkelte varer (kaffe, wrap, pølser) og verdien virker å være 1 kr = 1 spenn. Det betyr at bonusen tilsvarer 1% ved booking av flybilletter.
    Bruk av Spenn kan gjøres ved kjøp av rundstykke + kaffe, pizza og enkelte drikker, og verdien er 10 spenn = 1 krone.

Får håpe dette ikke er representativt for implementering hos Rema, for da blir bruksområdet ganske smalt.

Maggie liker dette
  12. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    299
    Bonuspoeng:
    63
    Spenn er et utrolig dårlig bonusprogram som rulles ut i et snegletempo. Det eneste som gikk raskt der i gården var utløpadatoen på gamle Strawberry poeng. Gått fra ca 60 hotellnetter hos Strawberry i året til 0... Det eneste de er flinke til er å sende meg x antall mail på ulike konkuranser. Beklager meningsløs og lite konstruktiv rant. Måtte bare få ut litt frustrasjon.

13. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Ja - vi får se nå i sommer hva gevinsten til Stordalen ble for alle "brått utgåtte" Strawberry-poeng....

Opptjeningen i Spenn verden er håpløst dårlig, Strawberry Mastercard har ingen verdi lengre og overgangen ble helt håpløs. Selv med mange mailer til deres feedback@ i forkant av dette, ingen respons, ingen svar og man ser i dag resultatet.

Har flyttet mine 110 nordiske netter over til Scandic, fungerer meget fint. Spesielt i kombinasjon med SAS.

Strawberry har virkelig tapt seg.

14. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Både opptjening og bruk er virkelig triste greier.

Mine netter går nå også til Scandic. Bistår hele familien med hotellbookinger, og de går til Scandic eller Thon nå.
    Før var det nærmest utelukkende Strawberry.

Føler på en slags sorg.

magnusant liker dette
  15. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Var det gamle bonusprogrammet de hadde for godt til å være sant?

16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,449
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig godt spørsmål!
    Men hvis man tenker seg at Spenn nå går cirka i null med programmet sitt, så må det tidligere programmet vært et massivt tapssluk! Jeg tror jo egentlig ikke at Stordalen hadde latt det gå slik

17. michaelsh1

michaelsh1 EBG

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    43
    Samme her. Forstår virkelig ikke hvordan man kjøre det så i grøfta som de har gjort - det er slik det fremstår for meg i alle fall.

Har lifetime gold (var platinum i to år), men bygger status hos Scandic nå, spesielt etter EB-samarbeidet. Jeg glemte selvfølgelig også å veksle inn bonuspoengene mine i de overprisede gavekortene deres. Så en ekstra finger fra Strawberry på vei ut døra der.

Kanskje jeg er litt for sur, jeg har ikke fulgt godt nok med, men det så svakt ut når det blir rullet ut, og jeg er ikke fristet til å hoppe ut i det igjen med Strawberry.

petrate liker dette

Del denne siden