Etter å ha sjekket så går dette under dynamiske adresser, så dette er ulovlig deling av personopplysninger så der skal det åpnes tilsynssak i morgen!
GE = Gudbrandsdal Energi. Og Eidsiva og GE er eid av samme selskap. Tror nok ikke du kommer så langt med saken din.
Kjenner begge selskapene godt og de har felles markeds selskap som selger strømmen til oss private og dermed har de nok lov til å dele disse opplysningene seg imellom i og med at de er «samme» selskap som kun har forskjellig navn på produktene.
Da har du ikke sjekket spesielt mye. Dynamiske adresser er såklart personopplysninger, men det er utallige tilfeller hvor en har lovlig grunnlag for å dele personopplysninger. Rett fra hodet så vil det være klart innenfor selskapenes berettigede interesse å ha et felles kunderegister for formålet å forhindre at kunder får velkomstpoeng o.l. flere ganger når det er selskaper i samme konsern. Interesseavveiningen mot dine friheter og rettigheter vil etter mitt syn klart falle i selskapets favør. Dersom du har spørsmål om hvordan selskaper for øvrig behandler dine personopplysninger så foreslår jeg at du tar kontakt med personvernombudet til selskapet, eller annen kontaktperson listet opp i personvernerklæringen. Datatilsynet kommer du ikke til å få noe hjelp fra før du har gått den runden uansett.
Det kan se ut til å gå greit så sant det er underselskap av samme eier, vil bare være på den sikre siden for det er kun bank og forsikring som har lov til å drive med felkesregistre så vidt jeg vet.
Du blander lovverk. Finansavtaleloven åpner for deling av opplysninger for bank og forsikring, men det fins mange andre selskapsstrukturer som deler kundeopplysninger i tråd med øvrig lovverk.
Jeg ser Eidsiva har 9 måneders bindingtid på sin ViaTrumf avtale, ref beskrivelse på ViaTrumf: "... Avtalen har 9 måneders bindingstid og 500 kroner i bruddgebyr. ..." Jeg kan ikke huske å ha sett dette før, iallefall ikke når jeg inngikk avtale i april. Eller har det vært slik hele tiden? Har vel neppe tilbakevirkende effekt...
Nei. Bestilte i slutten av februar, ingen ting har skjedd på viatrumf. Sendte inn henvendelse, ventet 120 dager, ingen svar. Sendt inn henvendelse på henvendelsen, og fikk svar ganske raskt, om at de skal kikke på saken. Fikk svar idag, at jeg kunne regne med å få svar i starten av september. så nei, drit i det møkka selskapet
Har heller ikke fått poeng. Mulig litt tidlig ennå, registrert på ViaTrumf 25.mai. Men nå kom akkurat første faktura, så jeg tipper den ihvertfall må betales først. Time will show.
Pros: 5000EBP i innmelding og deretter 3000 pr år. Tilsvarer henholdsvis 370 og 222 trumfkroner (for å sammenligne med andre tilbud fra Trumf/Viatrumf). Endel fordeler i egen fordelsportal, feks rabatter på Power, XXL, div restauranter, kaffe på 7Eleven etc. Cons: relativt høyt påslag. Sammenligning med Eidsiva som har bonus på innmelding nå, og billigste spot ellers: Fjordkraft: 6,49 + spotpris. 39kr pr mnd. Eidsiva: 5,75 + spotpris. 49kr pr mnd Agva Kraft: -13,60 + spotpris. 0kr pr mnd. Etter 3 år med de prisene, antatt spotpris 20 øre og 20000 KWh i året, sitter man igjen med totalt EBP: Fjordkraft: 11.000 poeng for 17298kr Eidsiva: 6750 poeng for 17214kr Agva: 0 poeng for 3840kr Nå er ikke jeg noe strømhai, men jeg antar at Agvas minuspåslag ikke holder seg til vinteren, mens Fjordkraft og Eidsivas påslag vil være noelunde mer stabilt. Det går jo an å maksimere litt mer bonusopptjening ved å bytte ofte. Jeg har nettopp byttet til Eidsiva fra Fjordkraft for å få 500kr i innmelding. Når bindingstida er ute etter 6 mnd, kan jeg bytte tilbake til Fjordkraft og få 5000 nye poeng. Deretter kommer sikkert noen andre med trumfbonus jeg kan bytte til da.
Ja, men det er en annen avtale. Da får du 225 trumf i velkomstbonus og 2% på forbruket. Det er også høyere påslag enn i utregningen over.
Har vært aktiv kunde siden 1/4, og vurderer nå bytte. Er som puckno rimelig sikker på ingenting om 9 mnd binding ved inngåelse av avtalen. Noen i samme fly som nylig har byttet (uten bruddgebyr)? Kan vel umulig være tilbakevirkende dette?
Inngikk avtale i begynnelsen av april, og avslutter den i slutten av juni. Siste faktura er mottatt, og der var det intet bruddgebyr. Jeg husker også at jeg sjekket om det var bruddgebyr før avtaleinngåelse, det var det ikke.
Beklager, men det å faktisk få betalt for å forbruke strøm ble for fristenede. Dessuten var Eurobonus- inntjeningen fra GE ikke så høy, hadde nok hjulpet å få poeng på nettleien også.