Strømavtaler som gir trumf/ebpoeng samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av joskje, 20. mai 2018.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,465
    Bonuspoeng:
    183
    Reknar med vi har kryssa av ein plass som gjer at det er ok.
     
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha sjekket så går dette under dynamiske adresser, så dette er ulovlig deling av personopplysninger så der skal det åpnes tilsynssak i morgen!
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    GE = Gudbrandsdal Energi.
    Og Eidsiva og GE er eid av samme selskap. Tror nok ikke du kommer så langt med saken din.
    upload_2020-6-19_8-37-31.png
     
    Kaffen liker dette
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    må du gjee deg
     
    Sunnfjordingen and holmen like this.
  5. Amho

    Amho Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kjenner begge selskapene godt og de har felles markeds selskap som selger strømmen til oss private og dermed har de nok lov til å dele disse opplysningene seg imellom i og med at de er «samme» selskap som kun har forskjellig navn på produktene.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Er folk fornøyd med denne? Får dere poengene?
     
  7. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Da har du ikke sjekket spesielt mye. Dynamiske adresser er såklart personopplysninger, men det er utallige tilfeller hvor en har lovlig grunnlag for å dele personopplysninger. Rett fra hodet så vil det være klart innenfor selskapenes berettigede interesse å ha et felles kunderegister for formålet å forhindre at kunder får velkomstpoeng o.l. flere ganger når det er selskaper i samme konsern. Interesseavveiningen mot dine friheter og rettigheter vil etter mitt syn klart falle i selskapets favør.

    Dersom du har spørsmål om hvordan selskaper for øvrig behandler dine personopplysninger så foreslår jeg at du tar kontakt med personvernombudet til selskapet, eller annen kontaktperson listet opp i personvernerklæringen. Datatilsynet kommer du ikke til å få noe hjelp fra før du har gått den runden uansett.
     
    Shyneno liker dette
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan se ut til å gå greit så sant det er underselskap av samme eier, vil bare være på den sikre siden for det er kun bank og forsikring som har lov til å drive med felkesregistre så vidt jeg vet.
     
  9. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Du blander lovverk. Finansavtaleloven åpner for deling av opplysninger for bank og forsikring, men det fins mange andre selskapsstrukturer som deler kundeopplysninger i tråd med øvrig lovverk.
     
    Storbaba and Shyneno like this.
  10. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser Eidsiva har 9 måneders bindingtid på sin ViaTrumf avtale, ref beskrivelse på ViaTrumf: "... Avtalen har 9 måneders bindingstid og 500 kroner i bruddgebyr. ..." Jeg kan ikke huske å ha sett dette før, iallefall ikke når jeg inngikk avtale i april. Eller har det vært slik hele tiden? Har vel neppe tilbakevirkende effekt...
     
  11. jensen09

    jensen09 Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Nei.

    Bestilte i slutten av februar, ingen ting har skjedd på viatrumf.
    Sendte inn henvendelse, ventet 120 dager, ingen svar. Sendt inn henvendelse på henvendelsen, og fikk svar ganske raskt, om at de skal kikke på saken.

    Fikk svar idag, at jeg kunne regne med å få svar i starten av september.

    så nei, drit i det møkka selskapet
     
    RoadKing liker dette
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    Har heller ikke fått poeng. Mulig litt tidlig ennå, registrert på ViaTrumf 25.mai. Men nå kom akkurat første faktura, så jeg tipper den ihvertfall må betales først. Time will show.
     
    RoadKing liker dette
  13. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Er folket fornøyd med EBBavtalen til Fjordkraft? Pros - Cons?
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    Pros: 5000EBP i innmelding og deretter 3000 pr år. Tilsvarer henholdsvis 370 og 222 trumfkroner (for å sammenligne med andre tilbud fra Trumf/Viatrumf). Endel fordeler i egen fordelsportal, feks rabatter på Power, XXL, div restauranter, kaffe på 7Eleven etc.
    Cons: relativt høyt påslag.

    Sammenligning med Eidsiva som har bonus på innmelding nå, og billigste spot ellers:
    Fjordkraft: 6,49 + spotpris. 39kr pr mnd.
    Eidsiva: 5,75 + spotpris. 49kr pr mnd
    Agva Kraft: -13,60 + spotpris. 0kr pr mnd.

    Etter 3 år med de prisene, antatt spotpris 20 øre og 20000 KWh i året, sitter man igjen med totalt EBP:
    Fjordkraft: 11.000 poeng for 17298kr
    Eidsiva: 6750 poeng for 17214kr
    Agva: 0 poeng for 3840kr

    Nå er ikke jeg noe strømhai, men jeg antar at Agvas minuspåslag ikke holder seg til vinteren, mens Fjordkraft og Eidsivas påslag vil være noelunde mer stabilt.

    Det går jo an å maksimere litt mer bonusopptjening ved å bytte ofte. Jeg har nettopp byttet til Eidsiva fra Fjordkraft for å få 500kr i innmelding. Når bindingstida er ute etter 6 mnd, kan jeg bytte tilbake til Fjordkraft og få 5000 nye poeng. Deretter kommer sikkert noen andre med trumfbonus jeg kan bytte til da.
     
    CowboyDan liker dette
  15. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Får man ikke 2% Trumf på forbruket hos Eidsiva også?
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men det er en annen avtale. Da får du 225 trumf i velkomstbonus og 2% på forbruket. Det er også høyere påslag enn i utregningen over.
     
  17. boingboingsjutresju

    boingboingsjutresju Trumfhunter

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Har vært aktiv kunde siden 1/4, og vurderer nå bytte. Er som puckno rimelig sikker på ingenting om 9 mnd binding ved inngåelse av avtalen. Noen i samme fly som nylig har byttet (uten bruddgebyr)?
    Kan vel umulig være tilbakevirkende dette? Screenshot_20200716_120133.jpg
     
    Last edited: 16. juli 2020
    puckno liker dette
  18. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk beskjed om at jeg fikk 2% trumf når jeg bestilte Eidsiva på viatrumf. Og 500 poeng.
     
    Last edited: 16. juli 2020
  19. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Inngikk avtale i begynnelsen av april, og avslutter den i slutten av juni. Siste faktura er mottatt, og der var det intet bruddgebyr. Jeg husker også at jeg sjekket om det var bruddgebyr før avtaleinngåelse, det var det ikke.
     
    puckno and boingboingsjutresju like this.
  20. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager, men det å faktisk få betalt for å forbruke strøm ble for fristenede. Dessuten var Eurobonus- inntjeningen fra GE ikke så høy, hadde nok hjulpet å få poeng på nettleien også.

    Skjermbilde 2020-07-21 kl. 22.45.27.png
     
    Upsaker liker dette

Del denne siden