Det var spesifikt abo med trumfbonus som utelukker prismatch de første 6 mnd. Har ved en feil fått en prismatch i starten av perioden ble jeg opplyst om, og at det er uaktuelt å kjøre prismatch før perioden er over. Jeg valgte heller å betale bruddgebyr og binde strømmen hos en annen leverandør til 39.90øre i 6 mnd (en avtale som ikke lenger finnes).
Det kan nok stemme. Er nok forskjell på 500 trumfkroner direkte hos fjordkraft og 500 Viatrumfkroner. Bestiller man ved hjelp av viatrumf kan man hvertfall prismatche som man vil og fortsatt få 500 inn på viatrumfkontoen
Fjordkraft lokker med 10.000 EuroBonus-poeng https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/eurobonus/?eCodsId=wKMXXxcK5M6E2I/Y43Ps5g==
og der varsler fjordkraft at de avslutter prismatch fra 010122. Da må man vel ut på leit etter ny leverandør igjen. noen med gode tips?
Fjordkraft er på Viatrumf med 500 kr nå, men klikker man på linken står det 250. Hva stemmer mon tro?
Nop. NorgesEnergi prismatch agva variabel til 99 øre frem til 10. er det beste, men de trenerer overføringer nå for å unngå det. ETter 10. skal de visst slutte å prismatche variabel-avtaler, så da er du stuck med spot. Mitt tips er å holde seg til spot og inngå lang og billig fastprisavtale i sommer en gang. Jeg har nå fastrpris 3 år 129 øre med levelig bruddgebyr (2000 kr) fordi jeg bruker ca 3 500 kW i mnd. Skal ri ut vinteren med den fastprisen (kanskje bare frem til mars) og binde i sommer hvis gode priser rundt 40-50-tallet. Blir spot 2 kr i denne måneden også, så har jeg spart inn bruddgebyret bare i januar. Dessverre er det få av disse igjen. Evt må du hoppe på variabel-runddans og bytte hver gang leverandør varsler prisøkning.
Med dagens strømpriser så er det bare å styre unna avtaler som gir bonuspoeng med mindre man vil bli flådd.
Glad jeg bandt meg til fastpris på 59 øre som resulterte i at jeg ikke bare fikk gratis strøm i desember, men også penger igjen. Systemet har feilet
hvorfor det? jeg har ca. 500kWh forbruk i mnd (varmekabler på gulvet som er ink), vet ikke om det har så mye å si.
De er jo like mye dyrere enn standard spotprisavtaler uten påslag enn de var før prisen gikk opp for de som ikke rakk å ordne seg fastprisavtale eller lignende.. Og det toget har jo kjørt. For oss som ikke betaler for oppvarming og knapt har et strømforbruk å snakke om så lønner det seg ihvertfall fortsatt Men nå begynner det å bli såpass dyrt at jeg kanskje burde valgt fastprisavtale istedenfor cashback på venteabonnementet jeg byttet til i sommer Uansett ikke store tapet
Hvordan får du dette til? Jeg har bundet strømmen til 38,9 øre (agva fast 6mnd) og bor i sone NO2. Ved mnd. slutt av desember ble snittprisen regnet til 177øre/kWh. Slik jeg har forstått det dekker staten 55% av prisen over 70 øre eks moms, dvs at staten da dekker 55% av prisen over 87,5øre/kWh. (177 - 87,5)x0,55 = 49,22 øre/kWh i støtte fra staten. Min pris pr kWh er ca 80øre/kWh etter alt av avgifter er lagt til. Selv med støtteordningen vil ikke jeg gå i pluss når faktura fra nettleverandør kommer for betaling. Jeg vil ende opp med å betale ca 30,1 øre/kWh etter at støtten fra staten er trukket ifra.