Strawberry Mastercard

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Travv, 20. okt 2019.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,230
    Likes mottatt:
    1,959
    Bonuspoeng:
    113
    Ser det samme, frykter dette blir korrigert senere.
     
    CecilieL90 liker dette
  2. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    + 1
     
    CecilieL90 liker dette
  3. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    270
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kom også samlende inn her nå for å se om noen av dere hadde fått med dere info jeg selv hadde gått glipp av. Snodig...
     
    CecilieL90 liker dette
  4. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,327
    Likes mottatt:
    2,519
    Bonuspoeng:
    113
    Lagt merke til dette her også…

    Dog virker det og ikke gjelde for kjøp hos Strawberry… For alle andre kjøp får jeg doble poeng, men ikke når kortet er benyttet på Strawberry.
     
  5. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    778
    Bonuspoeng:
    93
    Normalt er det jo doble poeng hele juli og hele desember, og kanskje har de bare bestemt seg for å starte julen litt tidligere i år?
     
    Skippy liker dette
  6. KingBogen

    KingBogen Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    18
    Ref. posten over her, så har det hvertfall dukket opp bekreftelse på doble poeng i desember:
    upload_2023-11-1_20-59-3.png

    Noen som er kjent med hvilken "rate" man får ved betaling av oppholdet direkte på hotellet? Er det 30p pr 100,- som gjelder?

    Ser fra fordelene at følgende er listet opp:
    • 30 bonuspoeng per 100 kr du bruker hos Strawberry
     
    Skippy liker dette
  7. OleBV

    OleBV Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei
    Jeg har hatt Choice sitt MC i flere år og egentlig vært støttemedlem. SÅ sa jeg opp kortet (ikke fornyet i starten av året)
    Så er det nå slik at jeg bytter jobb i 2024 og det blir mye mer reising i Norge og hotell.
    Hotell: Jeg tenkte umiddelbart at Strawberry sitt medlemstilbud med MC kunne vært greit men der er jeg ikke kvalifisert siden jeg hadde Choice MC før.
    Og Norwegian for ladding av Elbil og flyreiser.

    Noen som har noen tips eller andre tanker om kort / medlemskap for meg som vil reise aller mest innenlands
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,448
    Likes mottatt:
    8,849
    Bonuspoeng:
    183
    Norwegian slutter med ekstra bonus på lading fra nyttår
    Reiser du kun med Norwegian er det kortet greit
    Skal du reise noe med SAS, så bør du sjekke SAS Mastercard eller Amex
     
  9. OleBV

    OleBV Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei , da har jeg sjekket litt igjen reiser til de lokalisasjonene som jeg kommer til å fly en del og ser at det egentlig ikke er noe større prisforskjell for reise for en person i arbeidstid. (Kan være at jeg tar feil)
    Hvis utgangspunktet mitt er å masse mest mulig poeng med flyreise og overnatting , primært i Norge. Slik at jeg kan benytte poeng på turer i utlandet og når vi reiser ned til leiligheten vår i Alicante området.

    Er det en relativ ny guide til hvordan en tjener mest poeng ved reiser? Har lest en del men ser ut for meg at en del er av eldre dato.

    Når det gjelder kort så vil jeg bruke hotell i Norge i større grad enn flyreiser.
    Hva anbefales og skal noe "linkes" sammen? :D
     
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,259
    Likes mottatt:
    8,735
    Bonuspoeng:
    183
    De fleste guidene går vel ikke ut på dato? Det vil være noen forskjeller i de spesifikke produktene, som endringer i opptjening på kredittkort, men grunnoppskriften er ganske uendret for mye poeng på hotell. Reis mye, book spesielt hotell under kampanjer som gir ekstra mange poeng. Skjer iblant med fly også, men mye sjeldnere.

    Opptjening skjer på 3 måter i hovedsak:
    * reise (fly og hotell)
    * kredittkort (både poeng, CT og andre goder)
    * shoppingportaler som ViaTrumf og andre indirekte kilder (leiebil m.m.)

    Lag en masterplan på hvor du vil ha poeng. Norwegian, SAS eller andre flyselskap? Hvor vil du kunne ønske å bruke poeng på overnatting og hva passer med de stedene du reiser hyppig til for å tjene opp?

    Først velger du deg en kategori og et foretrukket produkt, så kan du lese deg opp på spesifikke tråder på forumet. Det er sikkert greit å starte på fly.
    Så gjør du samme med hotell, basert på dine preferanser og ønsker. Rinse and repeat for kredittkort og annet. Ofte henger CC sammen med flyprogram og hotellprogram. Du kan ha to eller flere.

    Og så er det bare å grave seg ned i detaljer. Skal du maksimere dette må du legge ned en tidvis betydelig innsats i å få grunnforståelse og skape din «plattform», for å bruke et teit uttrykk, og den vil ikke en guide kunne velge for deg. Du må belage deg på en del eget arbeid også.
     
  11. dingyling

    dingyling Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    På Strawberry's nettsider:

    "Det er mange fordeler med å ha et Strawberry Mastercard. Du får blant annet poeng på alle kjøp du gjør med kortet. I desember kan du glede deg til julekampanjen vår som gir deg triple poeng på alle kjøp hos Strawberry - ja, enten du bruker kortet på nett, i app eller på hotellene våre. Utenom dette får du doble poeng på alle andre kjøp du gjør med kortet."

    Betyr det 90 poeng per 100 kr brukt hos Strawberry? Og annonseres slike kampanjer noe annet sted enn på nettsidene? Har nylig fått kortet, men har ikke fått noe mail eller annen info rundt dette.
     
  12. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Edit; ser nå at det faktisk har vært 90 poeng per 100 kr på Choice/Strawberry tidligere, så da stemmer det nok. Det er jo veldig bra!

    "Og betaler du på våre Nordic Choice hoteller i juli, oppnår du triple bonuspoeng – altså hele 90 bonuspoeng per 100 kroner."
     
    Last edited: 01. des 2023
  13. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Det kommer også en mail i forkant av kampanjene, ja (eller det er nevnt i en nyhetsmail som kom fra Strawberry for omtrent en uke siden). Men det var nøyaktig samme tekst der.
     
    freddyen liker dette
  14. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    951
    Likes mottatt:
    3,561
    Bonuspoeng:
    93
    Er noen få tusen poeng unna Platunim, men uten noen overnattinger igjen denne opptjeningsperioden. Er det slik at poeng for korttransaksjoner kommer løpende (ikke samlesum som SAS MC), og hvor lang tid tar det typisk før poengene er på konto?
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,195
    Likes mottatt:
    7,541
    Bonuspoeng:
    293
    Poengene kommer løpende, samme dag eller dagen etter kjøpet bokføres.
     
    Rapolo liker dette
  16. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,327
    Likes mottatt:
    2,519
    Bonuspoeng:
    113
    Enkleste måten å bikke over kan være overføring av Trumf, noen bleiepakker på Kiwi og man har noen tusen poeng...
    Om man skal opptjene ved bruk av Strawberry MC, blir det jo fort omsetning på 5-10000 (om ikke mer) nå under "Dobbel Desember" om man skal få tilsvarende mange poeng.
     
    Rapolo liker dette
  17. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,102
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
    Lite spørsmål... På betingelsene til Strawberry MC står det
    30 poeng per 100 kr man bruker hos Strawberry og
    20 poeng per 100 kr man bruker når man booker på Strawberry.no/appen

    Når jeg bestiller uten å betale og betaler med Strawberry MC på hotellet... hvilken vil gjelde? Hva er forskjellen? Er det mat på restaurant?

    upload_2024-1-29_8-32-51.png
     
    MariusJS liker dette
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,230
    Likes mottatt:
    1,959
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaringer at:
    20 poeng per 100 kr man bruker når man booker på Strawberry.no/appen
    kommer uansett hvordan man betaler... Og at du får
    30 poeng per 100 kr man bruker hos Strawberry og
    i tillegg.
     
  19. SundalBonus

    SundalBonus Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg er ganske sikker på at du får 30p/100kr for både booking og restaurant. Jeg spiste nylig på Sommerro og fikk da 30p/100kr ved å betale med Strawberry MC.

    I desember så bestilte jeg en overnatting på Amerikalinjen. Betalte med Strawberry MC da jeg booket på nettsiden og totalsum var kr. 3456. Ser at jeg mottok 1037p som da tilsvarer 30p/100kr.

    Forøvrig endte jeg opp med en del flere poeng totalt sett fordi:
    • MC trippelkampanje i desember så fikk ytterligere 2074p (gjennom MC)
    • Ett poeng per krone brukt på overnatting = 3456p (gjennom strawberry)
    • Kr 323,40 i trumf (gjennom viatrumf) som etter konvertering tilsvarer 4851 poeng.
    Totalt = 11 418p
     
    Skippy, livinspeed, phileas and 2 others like this.
  20. trulsdd

    trulsdd EBD

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg måtte ta en aldri så liten purge av kredittkort i forbindelse med boliglån for en stund tilbake. Da røyk Strawberry-kortet. Etter sommeren nærmer jeg meg det jeg trenger av EB-poeng de neste par årene, og flytter trumfen over til SB.

    Har fulgt litt med de siste to månedene for å se etter tilbud, enten fra SB eller et slags samarbeid mellom dem og Norwegian - men såvidt jeg har fått med meg har det ikke dukket opp noe. Er den gullstatus + 1 år gratis en årlig greie SB/Choice har hatt? Eller er det noe jeg ikke bør gjøre regning med å få til igjen? Noen andre faste kampanjer jeg bør være på utkikk etter? Har gull ut sommeren uansett, og det blir ikke mye reising før våren 2025.
     

Del denne siden