Strawberry Mastercard

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Travv, 20. okt 2019.

  1. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    LoyaltyCo som er navnet på det nye samarbeidet er kraftig forsinket. Men de har inngått en avtale med Avida Finans og eier dessuten også nå 11% av det selskapet. Så da er det vel helt 100% sikkert at SEB som utsteder dagens kort blir sparket ut (heldigvis, tenker jeg). Men sånn sett gidder SEB vel heller ikke å tilby noen kampanjer. Det er i hvert fall veldig lenge siden siste dobbeltpoeng etc. nå, siste var vel når Strawberry brandet ble lansert for nøyaktig ett år siden.
    Når LoyaltyCo går på lufta, blir det garantert kampanjer. Problemet er at ingen lenger vet når det skjer....
     
    Last edited: 29. april 2024
    jonss and eventyrer like this.
  2. Trotamundos

    Trotamundos Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Får man Strawberry points ved bruk av Curve, med Strawberry MC som underliggende kort ? Eller har SEB gjort samme som da på SAS MC kortet
     
  3. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Det fungerer helt fint, foreløpig
     
  4. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Det er mulig å nå gullstatus for nye søkere: Strawberry Mastercard | Strawberry "Akkurat nå har du en god grunn til å søke om Strawberry Mastercard. Søk senest 31. mai og få 10 000 velkomstpoeng. Du blir i tillegg oppgradert til medlemsnivået GOLD og får gratis årsavgift det første året (tilbudet gjelder kun om du ikke har hatt et kort de siste to årene)."
     
    Skippy, eventyrer, Preference and 3 others like this.
  5. InCognito

    InCognito Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Er det nok verdi i dette kortet etter introtilbudet er over, eller er det bedre å avslutte for deretter å kunne hoppe på nytt tilbud om to år? Mtp 1 Trumf/15 poeng, så er det kanskje bedre å bruke andre kort og heller kjøpe/bruke egen Trumf for å oppnå det du trenger (bonusnetter ved kampanje, gull/platinum-status)?
     
  6. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    63
    Det er definitivt verdi i dette kortet, og verdien av poengene vil for de fleste overstige den årlige kostnaden ved jevnlig bruk. Det er også enkelt å opprettholde gull status ved bruk av kortet siden hver måned kortet blir brukt teller som 2 netter.
    Omsetning på kortet teller mot livstidsstatus hos strawberry.
    Kortet har også lav årsavgift. I alle fall dersom du er Platinum medlem.

    Du er inne på en annen diskusjon. Er det andre kort som gir større verdi?
    Det finnes mange diskusjoner om dette her på forumet, og dette blir som mye annet en smaksak. Hva gir størst verdi for deg. Gratis hotell overnatting eller billige flybilletter?

    Selv har jeg hatt strawberry mastercard i flere år, men vurderer å avslutte nå som jeg har oppnådd platinum lifetime status hos strawberry.
     
  7. InCognito

    InCognito Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for utfyllende svar. Det jeg tenker på er at du kan kjøpe deg gullstatus for 3334 Trumf-kroner/50.000 poeng, Trumf som du enten kan tjene selv eller kjøpe. Hvis «kursen» fortsatt er 1,2 så betyr det 4000 i cash for gullstatus OG 50.000 Strawberry-poeng.

    Med tanke på hvor mye du må bruke kortet (kontra andre kort), i tillegg til årsavgiften, hvordan er den relative verdien?

    Da har jeg ikke tatt med at om du dropper kortet, og de fortsetter med kampanjer, får du poeng og gullstatus gratis hvert tredje år.
     
    eventyrer liker dette
  8. copes

    copes Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har noen prøvd å signe opp for et nytt strawberry mastercard før det har gått to år? Jeg lurer på om de faktisk håndhever 2-årsgrensa eller om det går i glemmeboken.
     
  9. Duderini

    Duderini Lonesome Traveler

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    13
    Det går definitivt ikke i glemmeboka. Jeg manglet 1 mnd på 2 års pause, de viste meg ingen nåde med det.
     
  10. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    202
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Flere som har blitt trukket småbeløp i USD i det siste? Jeg har ikke brukt kortet på evigheter, så er redd for at kortopplysninger er på avveie. Vet at dette ble lekket på SAS mastercard tidligere i år, men om det har sammenheng med SB mastercard, er jeg usikker på. Samme bank, dog.
     
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,448
    Likes mottatt:
    8,849
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du ikke vet hva det er, og det ikke gir mening med beskrivelsen av butikk på kontooversikten, er det bare å ringe og sperre med en gang. Du bør vel også få tilbake pengene
     
  12. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    202
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Joda, det er gjort:) Kan være flere som har blitt utsatt for dette, så vil bare gi en headsup. Småbeløp er det mange som ikke legger merke til;)
     
    Spielhaug liker dette
  13. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Hender det at det er doblepoenghelger med strawberry mastercard? Når ca vil f eks neste være?
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,195
    Likes mottatt:
    7,541
    Bonuspoeng:
    293
    Det pleier å være doble poeng hele juli. Og ifjor var det faktisk i juni også. Ingen påmelding kreves
     
    WingmanWizard liker dette
  15. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Takker for svar!
    Takker!
     
  16. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    778
    Bonuspoeng:
    93

    I tillegg til hele juli mener jeg å huske at hele desember også har doble poeng hvert år.
     
  17. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    349
    Likes mottatt:
    444
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det stemmer. Pleier å kickstarte ny periode med litt trumfoverføring og bruk av mastercard i desember :)
     
  18. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror ikke SEB gidder flere dobbelpoeng kampanjer da det vet at de kommer til å miste Strawberry samarbeidet snart når den nye partneren Avida Finans tar over. Det var vel ingen dobeltpoeng i desember 2023 heller, tror ikke det har vært noen dobbeltpoeng siden Strawberry brandet ble lansert for litt over ett år siden. Håper selvfølgelig at jeg tar feil!
     
  19. ScoobyDoo

    ScoobyDoo Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Når Strawberry ble lansert hadde de BÅDE juni og juli, i tillegg hadde de også desember som normalt:)
     
    Erlingni liker dette
  20. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    349
    Likes mottatt:
    444
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekket nettopp historikken, det var doble bonuspoeng da:
    28.

    DES

    Mastercard doble bonuspoeng

    +17

    28.

    DES

    Mastercard poeng i Norge

    +17
     
    Erlingni liker dette

Del denne siden