Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024.

1. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,506
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også gått fra LTG til LTP i app og på nettsider, men skjønner ikke helt hvordan dette har skjedd selv. Det har heller ikke kommet noen klare regler hvordan omregningen skulle skje her.

Det går rykter i andre fora om at dette bare er en "bug" som skal fikses, men det har nå vart i over en måned...

Kommunikasjonen her er jo helt håpløs.

paron, indahla and Rapolo like this.
  2. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,386
    Bonuspoeng:
    113
    Signerer også gjerne.. LTP

3. Hanen

Hanen Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Signerer også, LTG

4. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,172
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det sendt, så får vi se når det kommer noe i retur. Vi får håpe at tilbakemelding fra så mange, og så mange med Platunim på kortet gjør litt inntrykk. Kanskje kommer det noen forsinkede julegaver i Q1-25.

MariusJS, joskje, Stianoh and 22 others like this.
  5. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    447
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for innsatsen så langt, Rapolo :D.
    Her har du gjort en kjempejobb.

paron liker dette
  6. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig bra! Takk for innsatsen herfra også! :)
    Dessverre glemte jeg å sende deg navn på PM.. :oops: Som du skrev gir det nok mer kredibilitet å signere med vanlige navn i en slik henvendelse.. Men men, får håpe de tar til seg henvendelsen uansett. Om det faktisk resulterer i noe som helst av endringer blir jo spennende å se..

Rapolo liker dette
  7. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    641
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke signert, men har sagt opp Strawberry MC etter 9 år med tydelig beskjed om årsaken.

Rapolo and petrate like this.
  8. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,172
    Bonuspoeng:
    183
    Tilbakemeldingen er mottatt og anerkjent. Så får vi se hva som kommer i retur når kalenderen sier 2025. Legger spesielt merke til siste setning (i bold). Da er det bare å la fkreativiteten få jobbe.

God jul og godt nyttår!

Hei, Rapolo
    Takk for sist, og håper reisen sist var bra.

Først og fremst, takk for feedback her. Som nevnt tidligere så verdsetter vi virkelig tilbakemeldinger fra våre medlemmer. Og takk for tiden dere har brukt på å samle dette og komme til oss på en konstruktiv måte.
    Dette er bra input vi vil ta med oss inn i endringene vi står i.

Med det sagt så har vi forståelse for at ikke alt av endringer som er innført til nå, nødvendigvis har vært like populære for alle. Jeg skal forsøke å svare ut punktene her, men trenger litt mer tid til å gå igjennom det grundig.
    Vil også på generell basis (og som nevnt til deg tidligere) understreke at de endringene som nå er innført hos oss er langt fra helheten i hvordan programmet vil bli i fremtiden. - Vår ambisjon er å fortsatt ha det ledende lojalitetsprogrammet i Norden.
    Jeg kommer tilbake til dere på nyåret med fyldigere svar, og så håper jeg dere får en trivelig jul i mellomtiden.

Avslutningsvis så vil jeg starte med å takke for lojaliteten dere har utvist for oss i Strawberry. Den tar vi på ingen måte for gitt, og la meg understreke at vi virkelig verdsetter tilbakemeldingene, og at vi forstår at alle endringer som har kommet nå ikke nødvendigvis har vært like populære for alle, og ei heller at vi har vært gode nok på å gi et tydelig nok bilde av hvor vi skal.
    Det tar vi med oss og skal sørge for at både dialogen, forventningene og kommunikasjonen fremover blir tydeligere. Vi imøteser også tanker og innspill på hva vi kan gjøre annerledes.

God jul og godt nyttår!

CoPilot er sin tolkning av 'Insideflyer Forum members protesting to get better perks at Strawberry's loyalty program'
    upload_2024-12-20_17-19-30.png

McBuljo, Erlingni, thfagert and 23 others like this.
  9. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,005
    Bonuspoeng:
    93
    Dette her bærer for meg preg av å samtidig være både oppriktig, uten manus samt veldig "jeg har egentlig ferie, men...", nesten så det tok dem litt på senga at det var så mye negativt? Samtidig, positivt at de gir et svar som oppforder til mer dialog, håper det kommer mer utav det.

Nå gjelder det vel å få en dato for nytt seminar så det kan stilles direkte spørsmål uten to dager å forberede et skriftlig svar:)

tobeornot999 liker dette
  10. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var og i kontakt med Håvard (VP Loyalty Strawberry) for en stund tilbake, og selv om vi har sett noen devalueringer nå, er det helt tydelig at de bryr seg om programmet og jobber på for at det skal bli veldig bra. De har et godt team på plass og spennende planer for fremtiden, så jeg forholder meg ganske håpefull/positiv til Strawberrys fremtid, selv om poengbiten har fått seg en smell nå.

eventyrer liker dette
  11. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    910
    Bonuspoeng:
    93
    Men hva kan veie opp for at poeng nå både går tregt å tjene inn og dessuten nesten ikke er verdt noe?

paron, tobeornot999, Emma and 7 others like this.
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,298
    Bonuspoeng:
    293
    Det var min første tanke også.

Grooo liker dette
  13. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Kort avsluttet - ser ikke noe grunn til å rute omsetning på dette kortet grunnet særdeles lav poengopptjening. Er LTP, så har ikke behov for noen fake tellende netter.

Siste 2 måneder har alle overnattinger i Norden blitt kjørt hos andre aktører, både privat og for alt av businessreiser.

Må uansett overnatte hos herr Stordalen kommende år for å se om jeg klarer å få brukt opp en særdeles stor poengsaldo.

Herr Stordalen koser seg med sitt nye konsept og ser frem til et par hundre mill i finansinntekter om 12 mnd på bekostning av sine kunder (basert på at mange ikke får med seg endringene av holdbarheten til poengene, samt at det blir trangt i døren for å få nok tilgjengelige bonusrom inn mot fristen 31.12.25)

14. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,172
    Bonuspoeng:
    183
    De har helt sikkert flinke folk i teamet og at de jobber med det de definerer som spennende planer er jeg heller ikke i tvil om. Dette forandrer ikke det faktum at de har foretatt strukturelle endringer som gjør hele programmet veldig mye dårligere. På toppen av dette så regelrett pisser de på sine medlemmer ved å massivt endre vilkårene for eksisterende poeng. Jeg synes også det er betenkelig fra deres side at de kommuniserer som at de har lansert et halvferdig loyalitetsprogram, hvor de har store vyer som det jobbes med for å gjøre programmet bedre. Uansett hva som er tilfellet mener jeg at de skyter seg selv litt i foten, kanskje til og med begge.

Nå har Stordalen surfet i medgang og vært det beste og den mest ettertraktede holtellkjeden. To svensker jeg møtte i på millionreisen digget Strawberry og sa at svensker generelt elsker dem. Alt dette de gjør nå er å maksimere profitt og prøver å skumme fløten i lys av sin nåværende posisjon. Kanskje de lykkes, kanskje de feiler. Uansett, de har åpenbart laget en ganske dyp ripe i lakken blant en del medlemmer her inne.

Det som er dumt er at de åpenbart ikke ser verdien av enkle ting som for dem har veldig lav kostnad, som f.eks. garantert oppgradering. Ta SAS som et eksempel. De skal faktisk ha honnør for retningen og grepene de har tatt med tanke på sine beste kunder. De har den siste tiden styrket opplevelsen med ting som gratis drikke i go, endring samme dag, satt av de flinkeste ansatte til å hjelpe de beste kundene. De har også kommunisert at de vurderer å lage et eget diamant/pandion-område i den nye CPH-loungen. Med slike signal får man lyst til å fly med SAS.

15. Nordlys

Nordlys Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Gjort en tabbe og ligger rett under "rundt tall" med poeng. Ingen måte å tjene noen få poeng på lenger?

16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det fremdeles skal være mulig å skaffe noen få poeng ved Trumf-overføring.

17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Det å gå fra beste lojalitetsprogram til bunnslam i noe som skulle være en positiv nyhet er ganske vilt.

Selv tenker jeg følgende kan være behjelpelig med å komme seg opp til øvre midskjikt:

A) Gamle poengs levetid

Dette må ryddes opp i! Hvis noen hadde kalt Trumf og Strawberry inn til forliksrådet så tror jeg et av de selskapene hadde tapt.

Hva med en engangsbonus på gavekortkjøp? Koster kanskje litt, men erfaring viser vel gavekortbrukere legger igjen mer penger.

B) Garantert oppgradering

Hva med å rabattere prisdifferansen mellom booket rom og det man ønsker og la Plat oppgradere selv i app (også skjønner jeg også at suiter (og kanskje noen få hoteller ) kanskje må unntas).

Andre ideer?

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,785
    Bonuspoeng:
    293
    Har de blitt bunnslam? Jeg er enig i at de har blitt mye dårligere, men usikker på om de har endt opp dårligere enn de andre programmene. Såklart.. At de forkortet levetiden til poengene er et ran og grenser til utilgivelig

MariusJS and eventyrer like this.
  19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,069
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en av de store verkebyllene for meg også, men jeg er ganske sikker på at de har sitt på det rene når vilkårene hele tiden har sagt at de han endres når som helst.

I mine øyne har Trumf en dårligere sak der de svart på hvitt har skrevet at poeng har tre års gyldighet, helt frem til midt i november. Du skal ikke se bort i fra at jeg forfølger den ballen noe videre, men jeg lar det gå et par måneder for å se hva som skjer i mellomtiden.

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,164
    Bonuspoeng:
    113
    Har trumf gjort noe med gyldighet?

Del denne siden