Hotell: Thon Hammerfest hotel Status: Black Rom booket: Dobbeltrom Oppgradering: Nei. Det var ledige rom i flere høyere kategorier. Andre fordeler: Vann og liten sjokolade Pluss: Kommer ikke på noe Minus: Fikk det en venninne kalte Nordnorsk oppgradering, en gammel mann lå i sengen da jeg låste meg inn.
Hotell: Thon Slottsparken Hotel, Oslo Status: Black Rom booket: Twin rom Oppgradering: JA, til 3-roms suite/leilighet med to soverom, kjøkken og peis. Andre fordeler: Vann til oss begge Pluss: Sentralt plassert, trolig område Minus: Nada
Ok, en litt merkelig situasjon jeg ikke har vært borti før så kom gjerne med innspill. Hadde booket et opphold på Thon hotell Vasa på deres åpningstilbud og oppholdet er ikke refunderbart. Viser seg at datoene ikke passer helt optimalt, så sendte en e-post og spurte om det var mulig å endre ankomstdato med en dag. Fikk så plutselig en mail med ny reservasjon og et krav om å betale 910,- SEK ekstra. Jeg svarte at jeg kun spurte om muligheten til å endre dato, men nå svarer de ikke til tross for purring. Aldri vært borti at et hotell bare endrer uten å be om bekreftelse på at jeg ønsker endringen. Og særlig siden det er et pristillegg.
Dette fortoner seg også for meg merkelig. Du burde altså ha fått et svar med ordlyd à la "Endring er mulig, det vil koste x kr, si i fra om du ønsker endringen'. Kanskje det er verdt å telefonere hotellet og vise til e-post-utvekslinga og forhøre deg om det er mulig å la den opprinnelige bestillinga stå (dersom det er det du ønsker)? Min erfaring er at det skaper større velvillighet å hjelpe dersom man spiller klønete og klossete og dum (noe som faller meg lett). Forhåpentligvis løser dette seg
Thon er en kjede jeg normalt unngår, men innså at jeg hadde nok poeng hos Thon til en natt fra "obligatoriske" jobbrelaterte overnattinger, og fikk i den anledning matchet status til Platinum fra Strawberry LTG. Finner ingen oversikt over "opplevelser" man har tilgjengelig på kontoen på sidene til Thon. Jeg antar at man ikke får dette fra å matche status? Noen som vet?
Jeg status matchet til Thon Black i vinter en gang og jeg har i alle fall fått tilgang til Thon+ opplevelser. Kan også se de når jeg logger inn på Thon kontoen min.
Trodde det kun dukket opp på Black nivå. Men ser på Thon-nettsiden at det er der på Platinum nivå også. Kan jo tenkes at de tar bort "gaven" om man er matchet, men som flere andre fikk jeg også opplevelse etter match til Black for et drøyt år siden. Kanskje det bare er systemene som ikke har hengt med, hvis du har fått Strawberry til Thon match utenom organisert kampanje? Kan jo umulig skade å spørre kundeservice der? Verste som kan skje er.....ingenting
Tvert i mot, her risikerer man å treffe på en agent som bestemmer seg for å agere, hvoretter det kan tenkes at alle som har vært heldige brått mistet fordelen. Sitt rolig i båten.