Thon Hotels og Thon Member

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 26. jan 2014.

1. geddi

geddi Veteran

Likes mottatt:
    5,099
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Thon Hammerfest hotel
    Status: Black
    Rom booket: Dobbeltrom
    Oppgradering: Nei. Det var ledige rom i flere høyere kategorier.
    Andre fordeler: Vann og liten sjokolade
    Pluss: Kommer ikke på noe
    Minus: Fikk det en venninne kalte Nordnorsk oppgradering, en gammel mann lå i sengen da jeg låste meg inn.

2. geddi

geddi Veteran

Likes mottatt:
    5,099
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Thon Slottsparken Hotel, Oslo
    Status: Black
    Rom booket: Twin rom
    Oppgradering: JA, til 3-roms suite/leilighet med to soverom, kjøkken og peis.
    Andre fordeler: Vann til oss begge
    Pluss: Sentralt plassert, trolig område
    Minus: Nada

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,100
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, en litt merkelig situasjon jeg ikke har vært borti før så kom gjerne med innspill. Hadde booket et opphold på Thon hotell Vasa på deres åpningstilbud og oppholdet er ikke refunderbart. Viser seg at datoene ikke passer helt optimalt, så sendte en e-post og spurte om det var mulig å endre ankomstdato med en dag. Fikk så plutselig en mail med ny reservasjon og et krav om å betale 910,- SEK ekstra. Jeg svarte at jeg kun spurte om muligheten til å endre dato, men nå svarer de ikke til tross for purring. Aldri vært borti at et hotell bare endrer uten å be om bekreftelse på at jeg ønsker endringen. Og særlig siden det er et pristillegg.

tobeornot999 and kongenamundsen like this.
  4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    42,531
    Bonuspoeng:
    293
    Dette fortoner seg også for meg merkelig. Du burde altså ha fått et svar med ordlyd à la "Endring er mulig, det vil koste x kr, si i fra om du ønsker endringen'.

Kanskje det er verdt å telefonere hotellet og vise til e-post-utvekslinga og forhøre deg om det er mulig å la den opprinnelige bestillinga stå (dersom det er det du ønsker)? Min erfaring er at det skaper større velvillighet å hjelpe dersom man spiller klønete og klossete og dum (noe som faller meg lett).

Forhåpentligvis løser dette seg :)

holmen and Jeanette like this.
  5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,100
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk mail i natt om at de hadde endret tilbake til opprinnelige datoer :D

Kristian and holmen like this.
  6. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,265
    Bonuspoeng:
    113
    Thon er en kjede jeg normalt unngår, men innså at jeg hadde nok poeng hos Thon til en natt fra "obligatoriske" jobbrelaterte overnattinger, og fikk i den anledning matchet status til Platinum fra Strawberry LTG.

Finner ingen oversikt over "opplevelser" man har tilgjengelig på kontoen på sidene til Thon. Jeg antar at man ikke får dette fra å matche status? Noen som vet?

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,719
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg status matchet til Thon Black i vinter en gang og jeg har i alle fall fått tilgang til Thon+ opplevelser. Kan også se de når jeg logger inn på Thon kontoen min.

8. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,347
    Bonuspoeng:
    293
    Trodde det kun dukket opp på Black nivå. Men ser på Thon-nettsiden at det er der på Platinum nivå også.

Kan jo tenkes at de tar bort "gaven" om man er matchet, men som flere andre fikk jeg også opplevelse etter match til Black for et drøyt år siden.

Kanskje det bare er systemene som ikke har hengt med, hvis du har fått Strawberry til Thon match utenom organisert kampanje? Kan jo umulig skade å spørre kundeservice der? Verste som kan skje er.....ingenting :p

9. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,265
    Bonuspoeng:
    113
    Dukket faktisk opp på profilen nå... så ja, fikk 1 stk Thon+ opplevelse fra statusmatch.

tobeornot999 liker dette
  10. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,106
    Bonuspoeng:
    93
    Tvert i mot, her risikerer man å treffe på en agent som bestemmer seg for å agere, hvoretter det kan tenkes at alle som har vært heldige brått mistet fordelen.

Sitt rolig i båten.

Last edited: 15. mai 2026
    Flight Cancelled and Maggie like this.
  11. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,347
    Bonuspoeng:
    293
    Litt annet tema, og annet medlemsnivå. Men ja, er enig i hovedpoenget ditt.

morradi liker dette

Del denne siden