Travelgadgets - hva må du ha med deg på tur?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av olekvi, 25. febr 2017.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er ganske enkel når det gjelder gadgets!
    • Mobiltelefon med kamera og lader
    • Multiadapter
    • Bærbar PC med lader (kan droppes om det kun er en kjapp helgetur på 2/3 dager)
    Mer trenger ikke denne karen.
     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke reise ut av huset med pc uten lader!
     
  3. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,898
    Likes mottatt:
    12,827
    Bonuspoeng:
    183
    Noen har trolig oppfattet at jeg er litt eldre enn gjennomsnittet her på forumet, og kanskje venter at jeg alltid har med disse :

    - Rullator
    - Reservetenner
    - Dosett

    Men nei, som regel er det disse som gjelder (på langtur):

    - Samsung brett med litt nedlastet underholdning fra BBC
    - Bose QC 35 (nylig oppgradert, tidligere en billigere Bose)
    - En krimbok, gjerne av James Lee Burke. Ofte ikke lest før etter ankomst.

    Forøvrig til dagsorden : Gadget oversettes vel med "dings" eller "greie". Følgelig faller både pass og penger utenfor :)
     
    NoLimit and DanH like this.
  4. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    • Vannflaske (type hardplast) som rommer en liter. Det slår aldri feil. Uansett hvor mye drikke jeg får i meg på flyturen, så er jeg tørst idet sekund "fest setebeltet" plopper opp. Og så slipper jeg jo å lete rundt på flyplassen etter vann etter landing. Fyller bare på vann i loungen før vi reiser avgårde.
    • Antibac
    • Lommebok
    • Pass
     
  5. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Af en eller anden grund stoppede mine øjne da de kom til komma'et. Da jeg først havde fået det billede ud af hovedet forstod jeg hvad de skulle bruges til (altså stripsene, og ikke mine øjne)... :confused::eek::oops:
     
    Ursa, Petter B-C, Are and 1 other person like this.
  6. staroe

    staroe Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Briller, ladere, Bose, Fishermans friend, snus, nøkkelkort, Parecet, iPad, klesskift forneden. Tut og kjør.
     
  7. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    To stk mobiler
    Nettbrett med nedlastede Netflixserier
    QC25
    Solbriller/briller
    Noe mot tørre lepper
    Div ladekabler
     
  8. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Godt Humør!

    C
     
    Travellingalf and Petter B-C like this.
  9. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Nå avslører jeg meg sikkert som idiot, igjen. Men mener du at man kan koble dette til entertainment-systemet på flyet?

    En ting som jeg er blitt avhengig av på reise er et slikt lite brett for å holde orden i alt av ledninger, batterier, kabler og generelt pikk-pakk:

    http://www.ebay.com/itm/Large-Cable...hash=item5b321fa932:m:mDIw0GC946oR7Nrz-5jH4cQ

    http://www.ebay.com/itm/Travel-Elas...832380?hash=item41c25e45bc:g:WXcAAOSwU8hY8Yuc

    Å bruke 30 kroner på det her er vel blant de beste "investeringer" jeg har gjort her i livet (jeg lever et veldig enkelt liv, åpenbart)

    Edit: leif
     
    Last edited: 19. april 2017
    Ursa and olekvi like this.
  10. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, på noen selskaper funker det fint! Du er avhengig av en HDMI-kontakt i setet, og et USB-uttak som leverer 2,4A stabilt :)
    Har kun sett det på business hos SQ så langt (i alle fall i nye Biz på 77W), men regner med flere og flere får det. Utrolig bra underholdning!
     
    kalleballer liker dette
  11. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Så kult ! Da ble jo brått raspberrien som jeg har liggende mye, mye mer interessant!
     
    kaijoar liker dette
  12. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Slapp av, tror flertallet i samfunnet allerede mener vi er en stor gjeng med idioter.

    Helgetur til AKL og dagstur til GDN høres ikke så smart ut for den menige mann.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ziplock poser fra sikkerhetskontrollen funker som bare det til å samle løse gjenstander.
    Pakket alltid ting i slike på langtur. Lett å finne frem til stæsjet du leiter etter også.
     
    Edvard, kalleballer and MadsVaHa like this.
  14. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    -Mobil
    -Betalingskort
    -Pass
    -Kindle (tar ikke bussen til jobb uten engang. Ligger på ~90 bøker i året)
    -x antall usb-ladekabler til alle dingser
    -strømadaptere
    -Reisemappe til pass, europeisk helsetrygdekort, reiseforsikringskort, internasjonalt førerkort, medlemskort hotellkjeder, Forsvarets vaksinasjonskort som er fylt til randen
    -Bluetooth høyttaler
    -headset/øreplugger
    -Bagasjevekt når turen inkluderer madammen
    -Tidvis laptop, men kommer langt med mobil og kindle.
    -Tidvis reise-aksesspunkt om hoteller med kun kablet internett
    -Tidvis Chromecast om...err....fotballsesong
    -Tidvis eget kamera, om madammen med

    Etter siste tur (NYC) så skal kompresjonssokker inn. Jeg begynner bli gammel...

    QC fra Bose bør vel inn så kanskje madammen klarer slappe av litt. Reisegal - med flyskrekk!
     
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Får du riktig størelse på ziplock posen kan man jo putte ipaden i den å henge den på matbrett holderen så kan man se uten og ha bordet nede :)
     
    Ursa and Travellingalf like this.
  16. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG]
    Eagle Creek sin medium Sac er perfekt til å organisere løst og fast av småting. Kan enkelt hektes her og der, og holder formen halvveis greit.

    En S-biner og en dry sack gjør også samme nytten, og er litt mer allsidig. Dry sacks kommer i alle størrelser, fasonger og med ulik tykkelse og vannfasthet og fra en haug med produsenter. 1 til 2 liter bør være passende, og som bonus er de ideelle til å romme toalettsaker i en innsjekket koffert. Vanntett betyr at en knust shampooflaske heller ikke lekker ut i resten av bagasjen.

    Har alltid et par slike tilgjengelig og slenger de med i bagasjen etter behov.
     
    Edvard, Darkcho, Petter B-C and 2 others like this.
  17. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke reise noen steder uten PeakDesign sekken jeg kjøpte på Kickstarter. Utviklet av fotofolk, men funker til alt. Store muligheter for å lage små lommer i alle størrelser. Mange "partytriks" som eks å ta ut ting på sidene, stroppe fast ting og å kunne låse alle glidelåser enkelt.

    I laptop-lomma er min trofaste Asus som fremdeles er lynkjapp etter 4 år med en svær SSD-disk og oppgraderinger.

    Høyre side av sekken er elektro-avdelinga med BT-høyttaler, verdens-strøm-adapter med USB, portrettlinse, intervjumellom, Sony A7 systemkamera med den sylskarpe standardlinsa 28-70mm. I tillegg kabler til lading ++

    Venstre side er spa-avdelinga med reisestrømper, sovemaske, melatonin-tabletter, toalettsaker, smertestillende og magetabletter.

    I hovedrommet ligger diverse, som regel strømforsyninger og Bose QC25 og et par reiselommer med klær nok til en helgetur.

    I den litt skjulte lille lomma i toppen ligger pass, lite headset, kontanter, ekstra kredittkort og annet småtteri.

    Om jeg vet jeg har noen intervjuer jeg skal gjøre så kan jeg finne på å stroppe med et lett stativ til kamera, men det kløner det litt til, pluss at vekt kommer opp mot 12-13 kilo.

    Har også kjøpt en elektro-lomme etter tips i denne tråden, slik at jeg får litt bedre kontroll på elektronikken. Takk for tips. Blir også fint med en lettere laptop/brett kombimaskin i framtida for å spare 1 kilo. Har ikke tenkt over det, men har jo etterhvert blitt litt av en pikkpakker (paradoksalt nok samtidig som man har 3 gratis bagasje med SAS ☺️)

    IMG_20170426_120437219.jpg IMG_20170426_120455864.jpg IMG_20170426_120510099.jpg IMG_20170426_120628271.jpg
     
    Edvard, Olelink, Petter B-C and 7 others like this.
  18. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke glem å ta ut før du reiser til UAE ;)
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293
    For en kort reise
    Iphone 7+ med lader. Greia er at den tar " gode nok" bilder, og strengt tatt kan gjøre alt en pc kan.
    Sennheiser Momentum II wireless, penre og bedre en Bosen. Selv om jeg egentlig ønsker meg Sony sine 1000x.
    Powerbank som kan lade begge gadgets over.
    Reiseadapter som fungerer i de forskjellige typene stikkontakter som er i de landene jeg skal til.

    På en litt lenger reise
    Mac og lader. Så rask som telefonen er så hater jeg ikke å ha tastatur og større skjerm.
    Systemkamera fra Nikon med litt for dårlige objektiv. Egentlig for stort å ha med, men i det øyeblikket jeg skal ha bilder av natur og dyr og godt morgenlys så trenger jeg noe bedre en Iphone.
    Den forrige iphonen til det norske simkortet.

    Ellers er viktig reisestash:
    Min høyt elskede sykepleierforbundet sekk. Minimum 2 kredittkort oppbevart på to forskjellige steder og en liten bunke gamle dollarsedler som har vært med på tur i en årrekke( Har vært i bruk 2 ganger).
    En liten pose med reisestørrelse toalettsaker, lett justert etter klima, og om jeg er singel. Solbriller og oppbevaring og pusseskinn til briller. Penn. Liten og stor ziplock. Oppblåsbar nakkestøtte for å sove. Og 2 par sko som minimum, med mindre jeg reiser til USA. Størrelse 49 er det ikke bare å gå ut å kjøpe i Asia.
     
    Ursa liker dette
  20. Peter

    Peter EBD og Nordic Choice Club Platinum

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    • iPhone 7 Plus
    • Apple AirPods
    • 2m lighteningkabel for lading
    • Deodorant
    • Rene truser
    Er også utrolig grad i privacyshielden jeg fikk til jobb pcen, da det ofte kan være mange nyskjerrige skjeler ombord på div. SK-flyvninger
     
    Sebastian liker dette

Del denne siden