Tenkte spandere nye on-board slippers på meg selv. Noen anbefalinger? sasawashi.com/en/products/living/soft-slippers
Lufthansa er flinke på mye, men Slippers er ikke et av deres Areas of Expertise. You have low standards.
Kan med fordel kombineres med ekte slippers fra Stubbs & Wootton til bruk før og etter flyet. https://stubbsandwootton.com/products/college-men-slipper#
Negleklipper. Utrolig viktig. Dessuten lesebriller og Kindle. Da er jeg stort sett fornøyd, og kan overleve hvorsomhelst.
Dagens lille tips om reisegadgets. Perfekt (reise)penn Bilde: Zack @ Multitool.org Har rocket denne kombinasjonen i noen år nå, og har ikke sett meg tilbake enda eller hatt behov for å lete etter alternativer. Zebra F-701 (21 USD all in fra JetPens) er en solid penn med godt grep i metall. Med et enkelt og rent ytre, kombinert nok vekt til at den ligger godt i hånden, er denne skikkelig god å skrive med, og mange hakk over din gjennomsnittlige Pilot G2 eller Bic-penn. Den kan imidlertid forbedres betraktelig med en mod eller to. Det går ut på å bytte til blekkpatron fra en Fisher Space Pen (5 USD fra JetPens), som har fordelen at man kan skrive loddrett f.eks. oppetter vegger uten at blekket slutter å renne. Jeg har moddet min ved å trekke ut plasthylsen og brette inn det ytterste leddet for å beholde en forholdsvis myk trykkmekanisme. Dette gjør det til en perfekt reisepenn de gangene man skal fylle ut immigrasjonsskjemaer eller notere ned i en liten notatblokk. Den tåler også mer ekstreme temperaturer enn det du gjør. So there you go. En minimalistisk penn med ettertraktede egenskaper for et par hundrelapper.
Slippersene ANA gir ut er billige, men de har ikke tå og er faktisk store nok til en vestlig mannefot. Så de er med videre på tur. Ellers savner jeg multi stikkontakten min som ble igjen hjemme i komoden. Det er pokker meg vanskelig å finne en hvis jeg ikke skal stjele på hotellet.
Trenger ikke ekstrem-penn i romfartsmateriale, må jeg innrømme. Har et batteri med Radisson-penner. De har, i tillegg til å være gratis, og overalt, også den forsonende egenskap at de kan dele rom med brillene, uten at serratering i herdet stål freser opp brilleglassene...
Romfartspennene kan også skrive på vått underlag, den beste featuren etter min mening. Jeg brukte å alltid ha en for hånden, men mistet den for en stund siden. Kanskje jeg følger Henrik sitt tips når jeg skal skaffe meg en ny en.
Finner også 6-packs med penner og større refillpakker på eBay hvis du vil gå all in. Forøvrig et veldig godt poeng!
Når det gjelder penn for reise så er jeg veldig glad i min XTS Titanium. Liten og solid, med "stylus" og etter litt modding også "space ink". Man skrur enkelt og greit hetta fast bak på pennen og vipps så er det en normal lengde når man vil skrive Edit: ser dessverre ut som at Big Idea Design (https://bigidesign.com/) har sluttet å produsere disse.
Endte opp med å bestille et par slike. Imponerende god penn pris tatt i betraktning. Takk for godt tips!
Blitt glad i denne: - blir ikke særlig varm - ingen lys som holder deg våken - grei byggekvalitet - strømkabel som gjør at hub blir liggende der du ønsker - strømkabel er løs og kan byttes (med annen plug) (Link)
Fast bruker av B&O H9 på tur men fant ut at via Beoplay appen kan jeg kontrollere andre B&O headset via bluetooth. Litt artig å leke seg med tanken om å ta over andres headset men regner med at dette blir rettet opp i fremtidige oppdateringer hos BeoPlay. Hellers kan jeg anbefale alle å bytte ut qc25-35-20 til H9 eller H8
Denne er dog kun 20w så du får ikke full pupp når du lader på alle porter. ¨ Jeg har denne og den er konge.: Kan kjøre full fres på 5 porter samtidig med 60w.