Travelgadgets - hva må du ha med deg på tur?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av olekvi, 25. febr 2017.

  1. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    På innenlands/short haul synes jeg den bare er i veien. Bestiller jo nesten aldri noe å drikke uansett. Pluss at jeg hadde ikke stolt helt på den. Hvis personen foran setter seg litt hardt ned i setet kan det søle litt f.eks.
    Helst skulle jeg hatt en identisk løsning uten drikkeholder. Vurderte faktisk da jeg satt i setet om jeg burde klippe den av. Og så ble jeg litt usikker på om cabin crew ville kommentere den da jeg satt ved nødutgang. Men det gjorde de altså ikke.
     
    holmen liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,899
    Likes mottatt:
    57,535
    Bonuspoeng:
    293
    Tror jeg hadde klippet den av selv..

    Det ødelegger ikke funksjonen/festet å klippe den av?
     
  3. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Nei det kan jeg aldri tenke meg. I tillegg er jo en drikkeflaske fort i veien for nettbrettet.
     
  4. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Et enkelt alternativ er å bruke flippen på iPad-coveret direkte. Passer fint på de gode gamle paddene med originalcover, og også 10.5 pro går med litt lirking og noe maktbruk.
    6CE487AC-B68B-47EC-9219-FF3D572DDDAD.jpeg 7E93DB3D-D9B8-4BE2-927F-4CF93994C881.jpeg
    Edit: innplugget på høyre siden er QC20 som er det beste reiseduppeditt jeg har hatt, og som var fast i vesken i flere år. Den er dessverre blitt utdatert da de j... Apple folkene fant ut at 3.5mm plugger var SÅÅÅ gammeldags. Så nå er det de mye større og langt mer klumsete QC30 som har tatt plassen, dog uten ledning. Har hele QC serien, og har hatt planer om å poste en komparativ analyse, men det får bli en annen tråd.
     
    Last edited: 29. juni 2018
    Edvard and DanH like this.
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Smart-tannbørste?

    Denne fra Quip ser ut som et godt alternativ til den elektriske tannbørsten hjemme. Inneholder timer som sier i fra når du skal bytte side og kommer med en praktisk holder som kan festes til speilet på badet.

    https://www.getquip.com/

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Edvard liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes QC35 støydemper bedre enn QC20.
    Sony 1000 enda bedre..(har begge modeller, usikker på det er nevneverdig forskjell i lyden)..

    Qc20 er nå bare backup for meg, QC35 ligger alltid på kontoret. Den kan kobles til både pc og mobil samtidig. Veldig praktisk :)

    Men vi vil gjerne ha en full lineup-test :)
     
  7. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken som demper best av QC20/30 vs QC35/1000XM2 er helt avhengig av tilpasning. Med briller blir ikke rundt-øre modellene helt tette, i alle fall ikke uten krafig trykk mot hodet. QC20/30 er derimot avhengig at silikontrakten passer rett inn mot øregangen, og dette kan bli bra eller dårlig - vi er nå engang forskjellig fysiologisk konstruert.
    Men poenget mitt var at QC20 er meget solide og kommer i en liten, myk pose som ikke tar noe plass i PC-vesken. De går glatt ned i en sidelomme med mus og kabler.
    Sony-lurene er jo digre, så man får nesten ikke plass til alle First-amenity-kittene hjem etter en liten CT-tur...
    @Are er inne på en annen gedigen fordel med QC30/35 verus Sony sine sett: Bose har den suverent beste Bluetooth implementasjonen. Det at den kobler seg prikkfritt opp mot to dingser, og bruker voice synth til å fortelle hvilken og hva som skjer hele tiden er bare fantastisk. Rekkevidde og stabilitet på BT link er helt i topp. Man kan faktisk gå fra rad 1 og helt bak i de uvaskede domener uten å merke drop i musikkstream. 1000MX2 er årevis bak i BT funksjonalitet og linkpålitelighet, men må innrømme at lyden er (marginalt) bedre. Hvilket etter min ringe mening er irrelevant på fly eller andre bråkete omgivelser hvor poenget er enkel underholdning i best mulig støydempede omgivelser. Skal man finlytte brukes helt andre hjelpemidler i helt andre omgivelser.
    Stopper der - utrolig hvor det renner ut ord når man begynner på slike tema :)
     
    Last edited: 30. juni 2018
    Stuttfeiten, drsyk, Olelink and 3 others like this.
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Are, Stuttfeiten, Upsaker and 6 others like this.
  9. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Flystrømper om man skal fly langt.
     

    Attached Files:

    Last edited: 08. aug 2019
    drsyk liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,899
    Likes mottatt:
    57,535
    Bonuspoeng:
    293
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Tror nok bordet har en litt for ru overflate for en sugekopp som dette.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,899
    Likes mottatt:
    57,535
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det jeg også lurte på. Superlim? :rolleyes:
     
  13. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Prøv en antisklimatte fra Biltema. De er sykt sterke og kan er enkel å rengjøre.
     
    holmen liker dette
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hva har jeg i sekken?

    Dekker de fleste situasjoner, aktiviteter og alle klima/land. Vekt ca. 12 kg.

    Det magiske nummeret for tiden er 8 (undertøy, sokker og skjorter). Sko varierer. For formelt antrekk og fjelltur/vinter har jeg egen bag. Bildet inkluderer klærne jeg har på meg. Noen ting er ikke synlige.

    [​IMG]

    Kommende endringer for 2020:

    Manta Sleep Mask, byttet Apple adaptere til 18W, backup telefon til Nokia 220 (evig batteritid), sekk til Hyperlite Mountain Gear 3400 (custom build), lett dunjakke til Rab Kaon og legge til en Bluetooth-adapter for fly.
     
    Last edited: 06. juni 2020
  15. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Har du en sekk med deg i sekken?
     
    Edvard liker dette
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, den lille bruker jeg hver dag. Den store bare mellom overnattingsteder.

    En dagstursekk må være behagelig og passe til vekt/formål. Anbefaler folk å kjøpe en med ordentlig seletøy, ikke en løs 'plastpose' eller Kånken.

    Den lille (Brize 25) veier faktisk like mye som den store, begge 0.9 kg. Den kan pakkes oppi hovedsekken eller gå som ‘personal item’ om bord.

    Alternativ for korte turer er en WaterField Vitesse Messenger.
     
    Kristian liker dette
  17. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Holy mother! :confused: Her var det mye snacks ja. Jeg tror jeg er stikk motsatt av deg - minst mulig på tur. :rolleyes: Kudos! :)
     
    Edvard and Smurfboy like this.
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdatert reisesekk for 2021, med følgende endringer:

    RHA Wireless Flight Adapter. Liten, lett og enkel i bruk.

    • Backup mobil: Nokia 220 Dual SIM. Doro 1375.

    PowerCore III Elite 25600 87W (helt råbra batteri).

    Lenovo 65W USB-C AC Travel Adapter.
    Standard adapter til X1C9 er helt super, med lang ledning.

    • To Anker 20W USB adaptere og PowerCore 10000 PD.

    • Hodelykt endret til Black Diamond Spot 350.

    Rab Kaon dunjakke (250 gram) og Manta Sleep Mask.
    Jakke er byttet til Arc'teryx Alpha SL Anorakk.

    • Min nye gode venn, Hyperlite Mountain Gear NorthRim 3400 med pods.

    Bildet inkluderer klærne jeg har på meg. Noen ting er ikke synlige.

    [​IMG]

    Alltid on-board, vekt ca. 11 kg. I hånden har jeg ThinkPad og en dokumentmappe. Aer Folio 13". Løpeskoene og cap er lagt igjen hjemme for langtur.

    Har ofte 2 kolli håndbagasje i billetten, men i Economy eller om noen stiller tøffe krav kan jeg pakke over i en ‘Personal Item’. Denne har veldig sjelden har noen vektbegrensning så lenge den passer under setet.
     
    Last edited: 03. okt 2021
  19. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Har du testa korleis batteriet fungerar når det er veldig kaldt? Altså kaldare enn -10C
     
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, ikke testet. Men den lille Anker 10000 PD har vore med på tur i under -10°C, type ligget flere timer i topplokk og ladet en iPhone 12 Pro og Garmin dings fint.

    Men har ikke pushet bruken noe mer enn det.

    Muligens du finner kommentar i reviews på Amazon eller Best Buy.

    Bra powerbanks er vanskelig å source, fordi du kan ikke bestille dem fra utlandet eller Amazon grunnet shipping regler på lithium batteri.

    Om noe så er 87W batteripakken en helt ny modell – så får tro produsentene blir bedre med årene. Mange powerbanks til salgs i dag er bygget på 3-5 år gammel teknologi.
     
    snus_mumrikken liker dette

Del denne siden