Unfortunately, we’ve had to change our flight schedule which has impacted your booking

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bXmi, 21. juni 2025.

1. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg håper det er greit å låne denne tråden. Jeg fikk en epost om "Schedule change from SAS" den 21. februar. Det gjaldt en reise fra OPO via CPH til KRS den 24. mai. Endringen var av en slik karakter at jeg ikke kom hjem før på ettermiddagen 25. mai, i stedet for å komme hjem ved midnatt 24. mai. På grunn av reiser og en travel arbeidshverdag i det siste har jeg ikke rukket å ta tak i dette før denne uken. Billetten er av typen full flex, så jeg tenkte ikke at det hastet så veldig.

Men nå har jeg ringt SAS to ganger denne uken og prøvd å få booket om til en flyrute som gjør at jeg kommer hjem den 24. mai som opprinnelig bestilt. Det viser seg å ikke være så enkelt å få til. KLM har et fly som går fra OPO 16:20 via AMS som gjør at jeg er hjemme 22:55, nesten som opprinnelig tid. Men beskjeden fra SAS er at de ikke finner den/ikke kan booke meg om til den. Har det gått for lang tid siden jeg fikk beskjed om Schedule change, eller bør SAS kunne hjelpe meg her?

Bestillingen er full flex, men bestilt med en voucher som nå har gått ut på dato. Regner likevel med at SAS gir meg ny voucher, siden jeg ikke lenger kan bruke den opprinnelig bestillingen (jeg må hjem den 24. mai). Alternativene min nå er å booke KLM på egen hånd, men disse billetten er veldig dyre nå, så det andre alternativet er å avlyse hele turen. :(

2. JeanPaul

JeanPaul Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Har du sjekket appen til SAS? Kan ligge inne "alternative ruter" som du kan velge mellom. Ikke alltid lett å finne inne i appen, men de ligger der som oftest..

3. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det dukket aldri opp noen alternative ruter. Jeg ble bare booket om til slutt.

4. JeanPaul

JeanPaul Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Det samme har skjedd med meg, men da har det vært andre alternativer inne i appen på den konkrete bookingen, man må bare lete litt. Prøv de tre prikkene oppe til høyre inne o appen

5. baniii

baniii Medlem

Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Flight SK4009 on 27 Jul from Oslo (OSL) to Stavanger (SVG) is canceled.

Morgenfly Oslo-Stavanger i dag, mandag, ble kansellert rundt middagdtider dagen før. Noen som vet årsak?
    Fikk ny routing via Splitt(!!) i Kroatia i kveld, men klagde naturligvis på det. Ikke har jeg med passet heller...

Kristian liker dette
  6. Malmo

Malmo Status: LTG / EBD

Likes mottatt:
    1,036
    Bonuspoeng:
    93
    Taxfree er vel god eukomp!

indahla and Cumulus like this.
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,725
    Bonuspoeng:
    293
    Morsomt, men det er ikke noe tax free uten å vært ute av landet i 24 timer. Antar routingen var kortere enn det.

Rapolo liker dette
  8. Malmo

Malmo Status: LTG / EBD

Likes mottatt:
    1,036
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe vet; men viktig å leve litt!

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,383
    Bonuspoeng:
    293
    Tror nok de sjekker den nøyere på Strømstadferga enn på gjester som ankommer OSL fra SPU :p

indahla and Nordlands like this.
  10. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,336
    Bonuspoeng:
    113
    Ombooket til en liten milage run, håper dette er foran i kabinen og SPU har brukbar lounge.

Cumulus liker dette
  11. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,287
    Bonuspoeng:
    183
    No lounge for you! (Soup nazi referanse)

Ikke lounge med verken SAS, PP eller Loungekey. Tragisk flyplass dessverre :(

12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    890,788
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått noe liknende en gang ..
    Etter BKK-OSL med Thai skulle jeg videre til BGO på samme billett (i *A tiden) ble OSL-BGO kansellert og vi ble ombooket til OSL-TOS-TRD-BGO …

btm and Spielhaug like this.
  13. baniii

baniii Medlem

Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Til info fikk jeg endret til et fly direkte fra Oslo til Stavanger klokken 14:30 etter litt frem og tilbake.
    Omtrent samme ankomsttid som flyet via Spilt, men kunne ikke ta sjansen på å dra til Kroatia uten pass.

Regner med at Eu-claim er relevant her? Ser det samme flyet er på vingene igjen i dag, så vet ikke hva det holdt på med i går. Det var vel ingen opplagte eksterne problemer i området da (?)

https://uk.trip.com/flights/status-sk4009/

14. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    1,741
    Bonuspoeng:
    93
    Nasjonalt ID med reiserett fungerer fint til Kroatia. Har hatt det siden det kom, som alltid ligger i lommen sammen med førerkort og bankkort. Eneste ulempen er at jeg må tenke meg om to ganger de gangene jeg faktisk trenger passet (har vært på vei ut døren noen ganger og nesten glemt det (-: ).

15. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,693
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk en endring på en tur SPU-CPH-TRD i midten av september.
    Virker som om SAS rett og slett har fjernet etterimiddagsavgangen (17:35) på onsdager fra rundt 1. september...

Forslaget fra SAS var å reise dagen før, men det var litt utfordrende da vi har leid båt der nede. Fikk heldigvis endret til mellomlanding i OSL slik at vi får opprinnelig avgang fra SPU.

Ser samtidig at flere av avgangene TRD-CPH nå virker å skulle bli flydd av A320 i stedet for E195.

16. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,287
    Bonuspoeng:
    183
    Erfaring:

Hadde en booking SJJ-CPH-GOT for retur fra høstferien. Denne var biz flex revenue booket med poeng.

På en separat booking på utreise ankom vi SPU.

Fikk beskjed om kansellering i appen. Dagen etter ringte jeg SAS og fikk tilbud om ombooking via LH gruppen fra SJJ. Spurte om vi kunne få retur fra SPU. Det ble fikset. Noe bedre flytider også. SPU-ARN-GOT med 40 min i ARN. Eneste ulempen er ATR mellom ARN-GOT, men det overlever vi.

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,383
    Bonuspoeng:
    293
    Er det fler enn meg som har fått endringer CDG-SXM eller SXM-CDG? Det ser ut som AF driver og reduserer fra to daglige flyvninger til en. Vi fikk en schedule change i sommer på CDG-SXM der jeg antar at den andre flyvningen ble kansellert og vår ble flyttet med en liten halvtime.

I går ser det ut som det samme skjedde med returen, bare at det var vår flyvning som utgikk så nå er den kansellert :( Det gjenstår å se hvor kranglete AF er på å flytte oss til den andre avgangen. Noen som har erfaring?

Spielhaug liker dette
  18. interface87

interface87 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,227
    Bonuspoeng:
    93
    Det har skjedd meg to ganger, senest i april og da ble jeg flyttet til den andre avgangen.

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,383
    Bonuspoeng:
    293
    Måtte du kontakte Air France eller gikk det automatisk?

20. interface87

interface87 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,227
    Bonuspoeng:
    93
    Det gikk automatisk for meg. Kom varsel i sas appen.

Del denne siden