Unfortunately, we’ve had to change our flight schedule which has impacted your booking

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bXmi, 21. juni 2025.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,383
    Bonuspoeng:
    293
    Det gikk automatisk for meg i sommer på utreisen, men der tror jeg det var den andre avgangen som ble kansellert og vår ble bare flyttet en halvtime nærmere avreisetidspunkt for denne.

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,383
    Bonuspoeng:
    293
    Uten å ha kontaktet Air France fikk vi nå tre dager senere nye billetter fra sas på mail. Vi har blitt booket om til et fly som går 20:50 istedenfor 16:30. Dette er bare fordel for oss siden vi halverer ventetiden i Paris uten at det blir en hektisk overgang.

Strengt tatt er det samme flightnummer så det er vel heller det at de har flyttet flyvningen fra ettermiddagen til kvelden enn full kansellering. Men flyvningen kom opp som kansellert både i SAS og Air France sine apper. Og det var ikke mulig å booke den på airfrance.no her om dagen.

Stor forbedring at sånt som dette går automatisk. Jeg husker nok av tilfeller der operating carrier ikke har giddet å booke om eller der de faktisk har gjort det, men SAS ikke fikk det med seg og ikke rakk å billettere før setene forsvant igjen

3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    10,479
    Bonuspoeng:
    183
    Erfaringsmessig gjør både KQ, AF, KL og VS dette av seg selv om endringen er på egne flighter og kun påvirker egne flighter. Det skjer ikke nødvendigvis over natten, men om man gir det en liten uke så dukker det ofte opp nye bekreftede billetter på e-post. Jeg har også opplevd at de bryter egne regler om makstid ved mellomlanding. F.eks. nå på mandag når jeg skal hjem fra SEZ har KQ tatt ut den ene flighten fra NBO til ABJ og booket meg om til neste flighter som gir 26 timer i NBO. Alt gikk av seg selv, men tok noe tid. SAS gjør vanligvis ikke noe med mindre OC har lagt inn nye flighter i rett klasse, eller det er ledige bonusseter på alternative flighter.

4. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det med utreisen når hjemreisen blir endret? Hjemreisen ligger 2 uker + frem i tid.
    Kommer hjem 3 timer etter opprinnelig tid og jeg er tilbudt ombooking eller kansellering. Hvis jeg velger kansellering, inkluderer den også utreisen, med tanke på at formålet med reisen potensielt faller bort? Tør ikke trykke på knappen for å se hva som kommer i neste steg.
    Alt på en PNR selvfølgelig.

5. Ljmong

Ljmong Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har fått en schedule change på skarve 5 minutter på min bonusbillett BOM-AMS-OSL, alt med KL. Ved å velge andre alternativ får jeg opp BOM-CPH-OSL med SK. Vil sistnevnte være poenggivende revenue-billetter? Ser ikke at det er mulig å bestille med SAS bonus på aktuell dato, og har tidligere fått endret fra LX award til TK revenue ved irrops, men usikker på om dette også vil være tilfellet når det er snakk om SK.

Jeg lever jo åpenbart helt fint med fem minutter endring på reisen, og foretrekker KL- ruten i dette tilfellet, men om jeg kan få poeng på det som var en bonusreise vil jeg vurdere å bytte :)

democomputer liker dette
  6. democomputer

democomputer Veteran

Likes mottatt:
    6,673
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mye mulig. Jeg opplevde dette på tur til Japan med KLM. Var en liten endring på SK til CPH, endret utreise til AF og hjemreise til SK, nye dager også, og fikk poeng for alt sammen.

K

Ljmong liker dette

Del denne siden