Vervekampanje fra SAS American Express!

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jørgen, 11. mai 2016.

  1. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,198
    Likes mottatt:
    3,129
    Bonuspoeng:
    113
  3. Paalf

    Paalf Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Hvis du trykker på «søk nå» på premium lenger ned på siden når du har fulgt linken fra Franco63 så kommer premium opp med 30000 poeng. Om dette skaper problemer i forhold til link og Amex utbetaling av poeng vet jeg ikke. Sikkert uansett lurt å dokumentere med bilder eller skjermopptak.
     
    Xflipper liker dette
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det at man ikke får velkomst poengene hvis man har et annet Amex kort fra før?

     
  5. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    53
    Har variert mellom tidligere kampanjer. For 2 år siden stod det bare "tidligere kortkunde". Siden jeg hadde hatt Centurion Gull 6 år tidligere så røk bonusen når jeg søkte om SAS Amex Premium.

    Men, på kampanjene i år så har det vært presisert at man ikke kan ha (eller ha hatt) kort de siste 12 månedene. Så hvis du har eller har hatt kort siste året så har du ikke rett på noe bonus. Enkelte har rapportert at man likevel har fått bonus, men det er altså ikke noe man har rett/krav på hvis man ikke oppfyller betingelsene.
     
  6. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,241
    Likes mottatt:
    8,622
    Bonuspoeng:
    183
    AmEx har klart å bruke nesten 2 mnd. fra vi søkte til vi faktisk mottok kortet i posten, utrolig nok. Har i utgangspunktet 3 mnd. til å oppnå spendkrav, men den perioden er jo nå kortet godt ned - og med kun privatforbruk i sommer og ingen jobbutlegg tror jeg 36k på en måned fort kan bli ambisiøst.

    En kundebehandler vi snakket med ifm. manglende kort mente det kunne de korrigere manuelt og utvide perioden, så får vi se. Nå er ihvertfall kortet mottatt og jeg har allerede klart å bruke hele 32 kroner, så godt på vei!
     
    Last edited: 28. juni 2024
  7. Rootator

    Rootator Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det slik at denne kampanjen fortsatt er gående? Vanskelig å skjønne om det her har gått ut eller ikke.

    Har lenge hatt et SAS MC Premium, uten å sette meg nevneverdig inn i alt annet rundt opptjening, men har tenkt det kanskje ville være greit å teste ut et Premium kort (uten å gå rett til Elite).
     
  8. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har Platinum kort og lyst til å verve? Fikk opp en annonse med økt velkomsttilbud, men må lese vilkårene først. Usikker på om det er noe å hente for den som verver, men mulig det er noen fordeler der og.

    Send gjerne link :)
     
  9. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    339
    Likes mottatt:
    318
    Bonuspoeng:
    63
    upload_2024-8-7_19-37-41.png

    Må for all del ikke gi noe til eksisterende kortholdere...

    edit: faktisk bare 6 mnd karantene.. "Tilbudet gjelder kun om din venn ikke allerede har, eller har hatt, et American Express-kort i løpet av de siste seks månedene."
     
    NoLimit liker dette
  10. Mobiltelefon

    Mobiltelefon Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Tar gjerne en vervelink til kampanjen ovenfor om noen har.
     
    Cumulus liker dette
  11. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble vel forbudt for en tid tilbake å ha vervebonuser på kredittkort for den som verver.
     
  12. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    339
    Likes mottatt:
    318
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, klar over det at du ikke kan gi bonus til den som verver. Kan til dels være enig i det til og med.
    Men de kunne hatt flere bonuser for dem som allerede har kort, som "bruk x kr innen y mnd, og motta z poeng...
     
    NoLimit liker dette
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Amex hadde et par kampanjer rettet mot eksisterende kunder i løpet av Covid-årene, mens strategien under mer normale tider tilsynelatende er å tilby gode nok kortfordeler til å holde churn rate på et akseptabelt nivå. Hvorfor gi noe ekstra til lojale kunder som uansett betaler for seg år etter år?
     
    Rapolo liker dette
  14. larslarslars

    larslarslars Aktivt Medlem

    Innlegg:
    253
    Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    43
    Er vervekampanjene fortsatt aktive? Er det noen som har en lenke?
     
  15. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig. Det som dog er litt irriterende er at det nå er upraktisk/dyrt å gå for en tredje CT når man har brukt 300k på Elite. Jeg skulle gjerne sett at de feks hadde en CT for hver 150k feks. AMEX har også insentiver for at man fortsetter å bruke kortet etter at man har nådd 150/300k, men med dagens 12 mnd lock-in så gir det ikke mening å nedgradere til Premium for å få CT nr 3. Alternativet er å søke en nytt Premium-kort i tillegg til Elite.
    Gjør man ikke dette er det vel så greit å bruke DNB Saga eller SAS EB MC for å få statuspoeng.
    Samtidig kunne AMEX lett løst ‘problemet ved å gi statuspoeng hver mnd som det har blirt nevnt utallige ganger av flere tidligere. Da slipper man alle de som ‘svindler til seg’ de 20k med statuspoeng.
     
    Preference and holmen like this.
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Var det ikke noen som nylig skrev her på forum at det var gått ned fra 12 måneder bindingstid til 6 måneder? Men det står fortsatt 12 måneder på venstre siden av https://www.americanexpress.com/nb-no/kredittkort/sas-elite/

    Forøvrig veldig spesielt at de både har teksten "Om du sier opp eller nedgraderer ditt kort innen 12 måneder blir du debitert for dine mottatte poeng. Les mer i vilkårene." og "Ingen bindningstid – hvis du ikke blir fornøyd kan du si opp kortet akkurat når det passer deg. Hvis du sier opp kortet får du også tilbake den delen av månedsavgiften som du ikke har benyttet deg av." på samme side.
     
    vegasbaby liker dette
  17. trulsdd

    trulsdd EBD

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Hei! Dersom kampanjen fortsatt er aktiv hadde jeg satt veldig pris på en vervelenke.

    trulsdd [æt] gmail [dått] com
     
  18. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Enig med deg, jeg tok opp dette i en annen tråd. Ettersom de nå motregner med alle poeng du har mottatt - og det i praksis ikke er mulig å nekte å ta imot/gi tilbake ordinære poeng - blir dette tett opp til villedende. Etter min mening.
     
  19. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    339
    Likes mottatt:
    318
    Bonuspoeng:
    63
    PM sendt.
     
    trulsdd liker dette
  20. reisebonus

    reisebonus Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg skaffet meg for noen mnd siden et Amex classic ettersom jeg hadde lest (her?) at de har oppgraderingskampansjer innimellom. Burde jeg heller si opp kortet asap og heller bli vervet som ny kunde om 6mnd.?
     

Del denne siden