Zanzibar

Tråd i 'Reisemål' startet av Angie, 09. nov 2019.

  1. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,906
    Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Var på tur med safari og Zanzibar i høst. Vi var riktignok i Kenya (Masai Mara og Naibsho), men det var med Escape. Min far er omtrent som dine foreldre i alder og ville ha det samme.
    Vår opplevelser var helt suveren. Det var ingen ting som krøllet seg til underveis, selv ikke med hyppige bytter av camper på safari og mye flyturer som skulle koordineres. Faren min har brukt Escape mye og har alltid vært fornøyd så det anbefales virkelig.
    Om ikke de er låst på Dar Es Salam så går det an å ta samme tur som oss. Det var gøy å bo på campene i Kenya da dette drives av et norsk selskap med fokus på bærekraft for de lokale. Alt lå uten inngjerdinger så det var mye dyr hele tiden. Det er noe eget å møte en zebra på vei til frokost :)
     
    Vaskehanske and RoadKing like this.
  2. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    2,284
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bare uttale meg med ganske begrenset erfaring:

    Personlig syntes jeg 48 timer i Stone Town var akkurat nok. Da får man sett selve området, spist noen gode måltider, tatt noen båtturer osv. En dag er heller ikke feil, men ville da holdt meg til byen - altså ingen båtturer - men potato tomato. Kan anbefale Dhow Palace sitt rom 40 - opplevelsen av utendørst bad var veldig god.

    Om dere skal ha litt liv og røre, så vil jeg ikke anbefale Jambiani. Det er mer liv (og mer turistete) i Paje, men stort fokus på kiting på dagtid. Så om det skal skje litt ting, så blir det nok Nungwi og Kendwa.

    Slapp av, stranda forsvinner halve dagen, så man finner på andre ting.
     

Del denne siden