Så over til mitt spørsmål, vi skal til Zanzibar i 10 dager i Juli.
Vi tenker kanskje 1 dag i Stone town når vi lander og deretter ved vannet resten.
Kan gjerne bo et "rolig" sted, men vi liker oss midt oppi der hvor ting skjer mat og det gode liv.
Er det 'East coast' ved Jambiani som anbefales eller er det bør man ta noen dager også ved 'the north coast'? Er det noe navn på område i Nord som anbefales?
Paje? Høres ut som et sted hvor det kan være en del liv
stemmer det?
Vi kommer også til å reise rundt da jeg ikke klarer å ligge på stranda hele dagen, men må ha en bra base for oppholdet.
Begynt å lage et kart for å oversikt:
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=11Joc-bwYr3CQ8pdUfpV5uyD8iTgG2Jw&usp=sharing
Vi er i 30 åra, men har foreldre på 67 som jeg også har sender av gårde til Zanzibar i september. De lander i Dar Es Salaam og returen er fra Zanzibar.
De vil gjerne ha en turoperatør som fikser alt for de fra start-slutt. De vil reise på safari først på fastlandet også fly over til Zanzi etterpå. De trenger ikke noe luksus med dyrehoteller og privatsafari. Helst koselig og lowkey steder. Gjerne en "helt vanlig" turoperatør som kan sy sammen et opplegg uten at det blir alt for alt for kostbart. Er det noen tips til de, tar jeg gjerne imot det også
Skal forresten hilse på forhånd og si tusen takk!
View attachment 114105
Vis alt...