American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for update. Starter ditt nye kort også på 3737 ?

    Har ikke fått hos Shangi- la. Radisson dukket opp etter at jeg logget inn for å sjekke status i går. Avis og Hertz hadde jeg heller ikke fått opp status på.

    Når det gjelder priority pass må man kanskje bestille nytt eller få kundeservice til å endre? De er ganske kjappe på kundeservice.

    Edit: Endret også til riktig Member since når man først har bestilt nytt kort. For meg med den korte medlemstiden føltes det som ressurssløsing å endre kun et år tilbake.
     
    Erlingni liker dette
  2. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jepp. 3737
    Det gjør alle norske Amex centurion line? Jeg hadde Amex Blue/basic mens jeg ventet på Platinum, og det hadde i hvert fall 3737 det også.

    Priority pass er jo i utgangspunktet gratis, så jeg tenkte at det ikke har noen praktisk betydning?

    Member since 01 her. De (Amex) insisterte på å sende nytt kort selv om jeg sa at det ikke var nødvendig. Det kan jo være fordi det var noe feil med kortnummeret det da.
     
    KVTL liker dette
  3. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Da er grønt kort mottatt og lagt inn i appen.

    Kjenner noen til hvorvidt man faktisk må benytte kortet for å motta de 50.000 MR-poengene man ble lovet ved bestilling? Eller når man kan påregne at disse poengene dukker opp?
     
  4. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Kortet lå i postkassen i går, HHonors og Marriott Gold på plass i dag :thumbsup:
     
    pikarioh and KVTL like this.
  5. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, da lurer jeg på hvorfor han sa at det var feil med de seks første sifferne. Men mulig dette var eneste mulighet til å fikse opp i feilen når det gjaldt pin- kode (var koblet opp feil sikkerhetskode til kortet slik at du ikke fikk se eller endre den på hjemmesiden).

    Av det jeg leser på svensk forum så har det kortet jeg fikk opprinnelig gammelt design. Det nye designet, og som de sender ut i Sverige, har ikke PLATINUM på forsiden, annen font og noen endringer på bildemønstrene (både kantlinje og centurion).

    Har man såpass lang fartstid ser jeg det kan ha noe for seg å endre member since.
     
  6. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Mener det ikke er krav til bruk. Poengene kan du først benytte deg av fra august/ september.

    Tilbud om familie-/ekstrakort kommer i løpet av sommeren.
     
  7. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    @KVTL
    Mye mulig det kortet jeg byttet ut hadde noen andre sifre. Jeg har det dessverre ikke det kortet tilgjengelig nå. Men jeg hadde samme PIN kode feil som deg på nett.

    Men designet på de to kortene du har fått så langt er likt? Eller var det nye noe annerledes?
     
  8. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke fått det fysisk enda. Var redd for at SAS IT var på saken siden illustrasjonskortet i høyre hjørne hadde andre siffer (viser fem siste sifrene i kortet) enn det jeg hadde på mitt kort. Ringte derfor inn for å avklare om dette var en feil eller om de hadde sendt ut nytt kort. De hadde visst sendt ut nytt kort, kundebehandler mente det var feil på de første sifrene på det kortet jeg fikk.

    Uansett så regner jeg med at det tar kort tid før jeg får enda ett nytt kort i posten. Kommer med oppdatering så fort det er mottatt.
     
    Erlingni liker dette
  9. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Da var kortet kommet her også. Og må få lov å si, FY F så deilig kvalitet det var på kortet.. morro!

    Noen som har siste på hvor lang tid radisson bruker? Skal til oslo neste helg, og tenkte booke de, men om det tar 3-4 uker så booker jeg heller med hotels.com

    C
     
    KVTL liker dette
  10. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Hilton statusmatcher Diamond med IHG Platinum Elite hvis du ikke allerede vet det, sånn hvis du vil prøve ut diamantfordelene også.
     
    drsyk liker dette
  11. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Tok rundt 1-2 uker
     
    Chrisbgg liker dette
  12. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    What? Er det en challenge eller for ett år? Hilton gold i mange år, meget fornøyd, men Diamond skader ikke hehe
     
  13. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    For ett år. Statusmatcha fra IHG og videre til de aller fleste hotellkjeder
     
  14. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Mulig å både ha amex platinum og sas amex elite på en gang? Noen som har det?

    Har hatt sas amex elite siden ifjor høst men nå har amex platinum blitt lansert med 3 måneder gratis. Vil gjerne benytte meg av det.
     
  15. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Ja
     
  16. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Å du har begge to? Kommer det opp i appen da begge kortene?
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Er du sikker på dette? Vet de hadde statusMATCH tidligere, men mener ganske bestemt de bare kjører statusCHALLENGE kampanjer for tiden?
     
    Travv liker dette
  18. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Har begge. Begge kortene er synlige i appen.
     
  19. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Du har nok rett der. Er vel 2-3 måneder siden jeg statusmatchet (mener jeg gjorde det via eget skjema på sidene deres). Ser ut som de har gått bort fra match og heller tilbyr challenge.

    Et sikkert veldig dumt spørsmål her; vil et stay si innsjekk «x antall dager» utsjekk? Feks hvis jeg booker et rom på et Hilton i den ene delen av byen, bor der 1 natt, sjekker ut, neste natt et annet Hilton, sjekker ut dagen etter og går tilbake til det hotellet du var på første natten, vil det telles som 3 stays?

    Eller evt bare booke flere forskjellige rom på samme hotell hvor du bytter rom etter hver natt (og sjekker inn og ut?) og dermed får et nytt stay hver natt? Eller er det visse krav?
     
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Merkelig, logger inn på AmEx siden alt ifra pending til innvilget er borte? Med i Appen fra PP, Hilton har jeg forsatt status...hva skjer?
     

Del denne siden