American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Erlingni liker dette
  2. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert det han mente, jeg har også problem med at sikkerhetskoden (er vel CVC) på baksiden ikke matcher kortet.

3. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,660
    Bonuspoeng:
    113
    Er nettopp dette de bekreftet hos kundeservice i går. Det er feil med den 3-sifrede sikkerhetskoden på baksiden av kortene. Derfor er det nå utstedt nye kort, og de fem siste sifrene vil følgelig endre seg.
    Spent på hvor lang tid det tar før det nye ligger i postkassen..

KVTL and drsyk like this.
  4. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Testet concierge i dag med booking på restaurant i Paris som var full når jeg prøvde. Fikk plass med concierge, så suksess hittil.

jgroneng, KVTL, jonss and 2 others like this.
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Du spurte ikke tilfeldigvis om vi måtte søke om hotell godene på nytt? Eller ville de automatisk kobles fra gammel til nytt kortnummer?

Ikke vits å ringe ned AmEx om noen andre allerede har spurt før meg :rolleyes:

6. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Du beholder lojalitetsstatusen ved kortbytte. Kortet er delt opp i:
    xxxx-yyyyyy-zzzzz
    Der x tilkjennegir korbrand og land og sammen med
    y gir korttype+ ditt kontonummer. Z er kontrollsifre + sekvensiell oppdatering ifm nyutstedelser.
    Lojalitetsprogrammene knyttes opp mot x+y.

Baldrick, KVTL, drsyk and 1 other person like this.
  7. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Som jeg skrev tidligere blir statusene (pending osv.) også oppdatert slik de var ila. én ukes tid på siden.
    Det er riktig at alle mangler (enroll) før dette.

KVTL and drsyk like this.
  8. Latache78

Latache78 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hva er mail adressen til concierge?

9. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
  10. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg tenkte å teste ut PP på CDG. Hvilken lounge er best på T2? Skal fly fra 2f. Men regner med det er enkelt å komme seg til alle på T2?

11. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Jaja, da ble det Green card på meg kun for og få de 50 000 MR poengene som velkomstgave.

SteemingHazard liker dette
  12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Du får gi beskjed om når du eventuelt får de 50.000, da er litt usikkerhet rundt akkurat dette?

13. Travv

Travv Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
  14. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Skal gjøre det.

Tror det kan stemme, konverteringsraten til EB stemmer i hvertfall med hva Amex kundeservice sa til meg for knapt en uke siden.

15. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
  16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke Amex da plutselig blitt svært mye gjerrigere her enn med SAS-kortene sine?

Jeg mener...

4000-kroners SAS-kort gir 20/100 og CT
    6600-kroners Centurion-kort gir 8/100 (ingen CT)

Ser at sistnevnte kort definitivt kan gi mening om man er opptatt av hotellstatuser, lounger og diverse, men til ren poengsanking? Neppe...

17. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, jeg var egentlig ganske gira på Amex når jeg begynte å tenke på og bli en bonusjeger. Men med den konverteringsraten til EB, få brukersteder som tar Amex og med usikkerhet om hva de kan gjøre hvis de mistenker suspekt aktivitet som bryter med vilkårene dems, gjorde det ikke så attraktivt lenger.

Rar strategi egentlig når dem sier de har lyst til å satse i Norge.

18. Travv

Travv Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Kom nok en kraftig devaluering av MR poeng da Amex tok tilbake lisensen og selv tok over distribusjon og slikt av kortene selv

19. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Men når de senker inntjeningen fra brukerstedene, må de også senke litt på godene og høyne våre avgifter. Amex er ikke kjent for å være et «billig kort», hverken for brukersteder eller brukermasse.

Selv stusset jeg på Sauter sin dårlige forklaring på den høye avgiften for utenlandsbruk. Amexhar vel nettopp tidligere blitt solgt inn som et reisekort.

Det jeg har mest å utsette på er det dårlige vilkåret i reiseforsikringen, da spesielt leiebil. Hos DNB var kravet at man betalte leien i sin helhet med Amex.

Amex har kanskje en romsligere leiebilforsikring, men inngangsvilkåret er at både leiebilen og reisen som helhet er betalt minst 75% med Amex- kortet. De få gangene jeg tar fly må jeg bruke reiseselskapet som det er inngått avtale med, noe info for seg selv er Ok. Men leiebilforsikringen vil jeg da heller aldri kunne bruke.

Tenker også med grøss hvis man står der og selskapet mener at reisen i sin helhet ikke er betalt minst 75% med Amex kortet, kun billeien. Kravene gjør at forsikringen blir for langt flere nærmest verdiløs.

Så moralen er at man ikke skal si opp sin reiseforsikring helt enda. Heldigvis koster selv utvidet reiseforsikring nesten null og niks i jernbanepersonalet. Ordinær reiseforsikring er inkludert i husforsikringen (stusset selv når jeg fikk vite det første gang), utvidet forsikring koster vare noen skarve kroner i tillegg.

Uansett mener jeg hent seriøst at en slik stor aktør burde ha fremforhandlet en bedre avtale for sine medlemmer.

jonss, drsyk, NoLimit and 1 other person like this.
  20. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk bekreftet over telefon at det holdt at leiebilen var 75% betalt med kortet, uavhengig av resten av reisen for at leiebilforsikringen skulle være gyldig.

Men har det ikke skriftlig though....

Del denne siden