American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Får håpe at SAS IT er på saken.

Kundeservice sa at PP- kortet kunne brukes som tidligere, og det er det viktigste så lenge man har inne statusene på de andre hotell- kjedene.

Jeg mangler status hos Shangri- La, eneste hotellet jeg ikke har fått oppgradering hos.

Hos AVIS har jeg prefered, men det tror jeg stemmer av det jeg har lest. Rart man oppgir disse som partner når man nesten ikke får tilleggfordeler. Trodde AMEX hadde såpass verkemaretyngde.

På Hertz sine sider har jeg kun oppdatert kort- informasjonen, var uansett five- star fra tidligere hos dem.

Edit: Nytt kort i postkassen i dag for min del også

2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for svar til samtlige. @haakonks @Erlingni og @KVTL

Har dere fått på Marriott også, i og med at siden viser nada, bare greit å få bekreftet :)

3. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Du får den ikke opp i den norske oversikten, du må inn på den svenske siden (som er linket til tidligere i tråden). Ser du medlemsnummeret ditt her er du innrullert. Dette må du ha for å aktivere bruker hvis du ikke har det fra før.

Ny bruker må aktiveres her:

https://www.marriott.com/loyalty/createAccount/activateAccountChallenge.mi

Ble innrullert på fredag :)

4. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    På Shangri-La måtte jeg selv logge inn på benefit enroll siden til Amex og lese ut medlemsnummeret mitt. Så måtte jeg bruke det nummeret for å generere passord og verifisere e-postadresse (selve profilen var da altså allerede opprettet av Amex, men jeg hadde ikke tilgang).
    Og har du allerede en profil hos Shangri-La fra før (det hadde ikke jeg), er det vel bare å logge inn og sjekke status direkte der.

Men her mottok jeg altså ingen velkomstmail eller annen info om at det var klart, slik som hos de andre. Shangri-La tok også mye lenger tid enn de andre (totalt ca. tre uker).

5. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips, all slik info forsvant med nytt kort. Bestilte på nytt nå.

6. kimkra

kimkra Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Mulig dette har blitt diskutert tidligere i såfall beklager jeg.

Ser på flere av fordelene på amex.no står det Centurion, blir det tilgjengelig i norge?

Travv liker dette
  7. Travv

Travv Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Ganske sikker på at hvis du oppfyller kravene i noen år så vil du bli kontakta av Amex

8. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ettersom AMEX nå har etablert seg (selv) i Norge, er det nok naturlig at Centurion blir tilgjengelig for utvalgte kunder på sikt. Ser at de har innbakt litt fordeler hvor Centurion listes, så..

9. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
  10. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Er AmEx Norden som har ansvaret for AmEx i Finland også. Der er det ikke Centurion Card (Black Card). Kun Sverige i Norden som har det. Tviler på at det er mange over 1500 personer i Sverige som har det kortet, da blir i tilfelle markedet i Norge snevert.

11. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Har Amex noe krav til inntekt eller spend for Platinum i Norge?

12. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,800
    Bonuspoeng:
    350
    Nei. Kun en fast inntekt og ingen betalingsanmerkninger er kravet

Kenneth82 liker dette
  13. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
  14. Travv

Travv Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    20800FC0-36D6-4549-BE06-895FE8F246CC.png
    Ser i LoungeBuddy appen, under Credit Cards at Centurion Charge Card (Norway) nå er tilgjengelig som et valg. Dette kortet var ikke der før. Kanskje et tegn på noe?

SteemingHazard and benjaminbr13 like this.
  15. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 05. mai 2019
    Smurfboy liker dette
  16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Nytt kort kommet, gamle sendt i retur, sluttet å stresse over om statuene på plass eller ei. Må sette meg inn i hotell programmene mtp. hva som lønner seg å booke fremover... Får prøve litt forskjellig. Gleder meg til å teste kortet på OSL og ARN til helgen.

Travv liker dette
  17. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Centurion blir i det minste listet flere steder i vilkår og i ulike tekster mtp. fordeler. Det kan selvsagt være siden AMEX har kopiert innholdet fra sin svenske side og oversatt det rimelig direkte, men kanskje er det en tanke at Centurion-kortet også kommer til Norge? Jeg tror kundegrunnlaget kan være tilnærmet likt her som i Sverige, selv om vi i antall innbyggere er lavere.

Spørsmålet er også litt hvordan dette "handles" lokalt i Sverige? Noen som vet? Eller sendes Centurion-kortholdere til de internasjonale kunderådgiverne? Virker å være litt annen "standard" på de enn på det norske apparatet, i det minste foreløpig..

18. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Da har alle innrullerte statuser blitt flyttet over til det nye kortet, alle utenom AVIS og HERTZ står nå som innrullert hos meg.

Edit: De har ikke endret kortnummer hos Priority Pass, men jeg står som innrullert på AMEX sine sider :)

Eneste jeg savner nå er mulighet for ekstrakort, litt dumt at det ikke kommer før juli (jfr. deres hjemmesider).

Last edited: 06. mai 2019
    drsyk liker dette
  19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Ja ser vi det, @Erlingni @haakonks og selvesete @KVTL hadde rett, på plass her også :)

Da venter jeg spent på overføring av MR poeng til respektive partnere blir lansert( må håpe er "litt" bedre enn svenskens avtale):rolleyes:

EDIT: svenske siden ga meg også seier hos
    Marriott BonvoyTM Gold Elite status

20. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Vi får nok ikke noe bedre innveksling når det lanseres i august dessverre. Virker som de har lempet på brukerstedskostanden, dette er en sum de må hente inn fra noe annet.

Eventuelt får du ha et SAS kort i backup, selv gratiskortet tror jeg vil gi bedre uttelling på eurobonus.

Del denne siden