American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. Travv

Travv Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Alright

ina and drsyk like this.
  2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Uansett matnyttig informasjon så takk ;)

Travv liker dette
  3. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    For å følge opp saken med conciergen så er tilbakemelding faktisk at de bare kan hjelpe til med restaurant, billetter til arrangement, tilgang til flyplass lounges og booking av Transfers.
    Med andre ord så betrakter dem seg mere som et reisebyrå (som da er en del av fhr pakken).

4. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg ser hvor aggresiv annonseringen er på nettet for nye Amex Plat (Ikke bare Google Ads hos meg, men mange bekjente), så er det stor fare for en real utvanning, og en kan bare glemme en "ekte" Concierge Service.

KVTL liker dette
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Men ikke alle har råd eller behov for et kort til 6600kr, endel stopper opp allerede der.

Nytt på hjemme siden, som nevnt over:

Tilgang til bordbestilling, nattklubber, eksklusive arrangementer og forhåndsbestilling av billetter til arrangementer.

6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,894
    Bonuspoeng:
    293
    Yay! Akkurat hva jeg trenger :D

7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Da får vi en bred gourmet restaurant liste og et par heftige nattklubber, som AmEx anskaffet bord ved @jgroneng ;)

jgroneng liker dette
  8. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Den eneste gangen de siste årene Amex har klart noe ekstraordinært som jeg ikke kunne klart selv er et 8-er bord til lunch en lørdag i oktober på Celler de Can Roca.

9. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    For min del så klarte de heller ikke å bestille bord når jeg ringte til den engelske tjenesten.

Men uansett kjedelig at tjenesten er så vingeklippet.

10. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Har sendt mail til ledelsen i AmEx Norden for å høre om Concierge Servicen (Lifestyle) skal oppgraderes? Refererte til tjenesten jeg hadde via Q som American Express Platinum Card-medlem i DNB og informerte om at den er i en helt annen liga enn den vi har tilgang til nå.

KVTL liker dette
  11. Aeros

Aeros Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har sett siden om verdien av fordelene dine på Americanexpress-sidene?

Står beskrevet overføring til Eurobonus:

Bonus
    Her har vi regnet på at du har handlet for 300 000 kr i løpet av et år, og dermed har tjent inn like mange Membership Rewardspoeng. I eksemplet bruker vi halvparten til å betale en del av fakturaen, og den andre halvparten overføres til SAS EuroBonus.

Verdi:
    3 250 kr

200 poeng = 1 kr ved betaling av fakturaen
    12 poeng = 1 EuroBonus Ekstrapoeng (verdi 0,2 kr)

Ser dårlig ut for bedre vekslingskurs..

12. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Den dårlige EB-raten har vel vært kjent en stund, men kun 0,5% om man velger ren cashback må vel også være noe av det minst interessante som finnes i dag. Konklusjonen må vel bli at dette er kort man HAR, ikke kort man BRUKER. Mitt grønne går i søpla så snart velkomstbonusen er på plass.

13. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Det er supert... Benyttet kortet siden fredag i Brüssel og kan si meg meget fornøyd, få steder som ikke tok det.

14. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Fin innsats det, men tviler på at dette blir mottatt. Tjenesten skal nok være på lik linje som f. Eks. I Tyskland hvor jeg har flere kolleger med samme issue. Her ble begrepet Lifestyle service innført for flere år siden og med samme begrensning Vs en tidligere concierge som skulle prøve å fikse hva som helst. Hvis jeg husker riktig så er tjenesten i Tyskland ikke engang 24/7.

Det som kanskje kan være bra for flere her er at med den nye brandingen så har man tilgang til amex fine dining og alle Std bord som amex holder av i verden rundt. Q hadde ikke tilgang til dette og det kom alltid an hvilken by man er i. I London var det kjempebra med bestilling av forskjellige ting som var fullbooket og bl. A. tilgang til et museum som egentlig var utsolgt. I købe var det mindre å hente. Guestlisting ved nattklubber har aldri fungert med dem.

Hvis det ligger ute en oversikt med stedene amex har avtaler med så er det ikke en ulempe..

Men for min del er den dårlige reiseforsikringen og den tynne concierge tjenesten en negativ sak. Jeg skal gi dem litt mere tid, men så fort jeg må betale for kortet og dem har ikke gjort noen justeringer så blir det kansellert..

drsyk and Smurfboy like this.
  15. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Virker, dessverre, som om fortolkningen min var korrekt av vilkårene, jfr. denne tråden om nye Amex kort og leiebil:

https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-elite-leiebilforsikring-obs.13461/

16. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ser enkelte er skuffede over manglende fordeler, men det er viktig å huske at dette først og fremst er et kort for friluftsmennesker. Screenshot 2019-05-16 at 19.19.59.jpg

drsyk, Kalsnes, Roberto and 11 others like this.
  17. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Fungerer veldig bra til å kutte opp banan i skiver, mens bananen fortsatt ligger i skallet også.. FYI...

C

18. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Og har du en brynjestein på lur, kan du slipe opp en av sidene. Da kan du bruke kortet til å sløye fisk og skjære villmarksbacon i terninger :confused:

19. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Men da får du ikke ta med kortet gjennom sikkerhetskontrollen lenger... Upraktisk;)

jgroneng liker dette
  20. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Den må faktisk sjekkes inn med bagasjen fordi den kan brukes som et kniv.

Del denne siden