American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. Travv

Travv Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig god mat på Amex loungen i ARN, og en noe annerledes lounge enn det jeg er vandt med. Er du glad i vin er dette et perfekt sted da de har over 900 forskjellige vintyper og en egen sommelier der. (minuset er at alkohol ikke er gratis, og de har en veldig begrenset meny). Hørt den også kan være veldig stappa i rushtiden, da den ikke er så veldig stor

drsyk liker dette
  2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Ser den og såpass ja, tro meg har 3 lommebøker i skrivende stund, 3. har dog plass til flere kort, dvs. om de nye hotell statusene sender noen form for medlems kort passer det nok inntil videre...

3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for update. Gleder meg allerede. Mat og vin, som hånd i "latex" hansken ;)

Travv liker dette
  4. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir sannsynligvis handlet lokalt. Dog er en av ulempene i Centurion systemet at alle henvendelser du gjør MÅ rutes til utstedelseslandets representanter som SÅ kontakter lokale Amex representanter i forhold til bookinger, konserter, concierger ++. Utrolig tungvint, og selv har jeg hatt betydelig større suksess tidligere med direkte kontakt opp mot lokalt Centurion tlf.nummer, spes. i Spania og USA (Har UK basert kort).

5. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, så du har skaffet kontaktinformasjon til lokale Centurion-representanter for det aktuelle landet direkte? Har de hjulpet uten problemer uten å henvise deg tilbake til utstederland?

6. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    I enkewlte tilfeller har de gjort det, mest i USA.
    Har dog ikke forsøkt det etter at kortnummerinntasting kom som en del av innringingsprosedyren.

7. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Har dere mottatt de 50k mr velkomstbonus?

8. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    De kommer vel tidligst i løpet av august. Regner med at de ikke kommer før de tre første gratismånedene er over.

Etter min mening burde de først komme etter ett år, når man har vært medlem og betalt for medlemskap et helt år.

Last edited: 10. mai 2019
    KVTL and drsyk like this.
  9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Og det er meget synd det ikke er slik med AmEx Eliten. Bestill får 20 store og deretter avbestilt..

KVTL liker dette
  10. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Da var mitt DNB Amex gold deaktivert. Mener det er svært synd at Amex enda ikke har fått på plass ekstrakort enda siden samboers ekstraktet også ble deaktivert.

11. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Skal komme i juli 2019, men om det betyr starten, midten eller slutten av den måneden vet jeg ikke.

De kunne heller ikke si noe om det hos kundeservice når jeg var i kontakt med de om dette for en tid tilbake.

12. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Om noen sitter på mer konkret info om når i juli det vil være mulig å bestille tilleggskort, er det fint om dere kan informere oss andre.

13. SemiFrequent

SemiFrequent TrumfGull

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Det ble jo spekulert i høyere rewardsopptjening i annen valuta, men i telleren som har kommet opp i appen er det kun 1MR pr. NOK uavhengig av valuta brukt. Kan jo håpe på en endring her kanskje?

14. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    379
    Bonuspoeng:
    83
    Til dere med norskt platinum, får dere booket FHR på internett? Eller må dere ringe?

Chrisbgg liker dette
  15. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har fått til Fine Hotels & Resorts?

Jeg får beskjed om at jeg ikke har Platinum når jeg logger inn.. og blir sendt videre til den andre hotellbookingen...

C

16. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    I helgen ble jeg usikker på om det følger med 24/7 concierge- tjeneste med kortet, burde kanskje sjekkes ut?

Når jeg snakket med Lifestyle- service i "åpningstiden hverdager 9-18" tidligere fikk de ordnet det jeg var ute etter lett (jeg var lat, oppgaven ikke så vanskelig).

Ringte nå i helgen når jeg var i Brussel for å bestille bord. Kom i kontakt med noen som snakket engelsk (no problemo) men vedkommende hevdet jeg hadde ringt feil (hun spurte i forkant også om jeg hadde platinum kort som jeg bekreftet) og satt meg over til en svensktalende person.

Stakkars den svensktalende personen hørtes veldig forvirret ut, men ble fort avklart da han sa at jeg hadde kommet til nødlinjen deres for reiseforsikringen og ba meg ringe kundeservice nummeret opp igjen.

Uansett ble det vel til at jeg ikke gadd å bruke 10 minutter til i telefon og ordnet en backup- plan.

drsyk liker dette
  17. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Skal være 24/7 Concierge Service. Utenom den nordiske åpningstiden blir man satt over til London og handlet derifra. Har fått dette bekreftet pr. telefon og mail tidligere.

Vet ikke hvorfor du ble sendt tilbake til Sverige.

18. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Haha hadde nettopp min egen erfaring med den såkalte concierge. Skulle fikse en gave fra burberry. Ettersom jeg ikke fikk svar dro jeg selv fra jobb i dag for å ordne det. Ga så beskjed til amex at jeg hadde fikset det selv. Så får jeg et svar som gjør meg oppmerksom på at Lifestyle nordic ikke er behjelpelig med bestilling av varer, blomster eller liknende. "det er en tjeneste som ikke inngår i ditt kort" ... Lol?

En fra Q gikk engang fysisk ned til Yves i Oslo og tok bilder av veskene der inkl pris mens jeg sto i butikken i New York for å sammenlikne. Blomster har jeg og sendt en god del via dem.

Venter nå på svar hva dem egentlig kan hjelpe med.. Hvis det går fra å bestille restaurant til å bestille konsertbillett så tror jeg det var det for meg.

19. Travv

Travv Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    ina, bjornjohansen, Davinsji and 2 others like this.
  20. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Dette tilbudet har eksistert i 2 år og jeg har selv benyttet det flere ganger, men legg merke til at det KUN gjelder enkelte lounger i MUC/FRA og kun én person. Du har alle rettigheter, men får ikke biltransport til flighten videre ved bussgate.

ina liker dette

Del denne siden