American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Det står i betingelsene til Amex at
    Så man kan ikke bruke Amex til å levere en tippe/lotto kupong?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjelder alle norske kredittkort, men jeg spiller ikke så vet ikke hvordan det fungerer i praksis. Fungerer andre kort enn BankAxept i Norsk Tippings terminaler?
     
    Last edited: 18. mai 2019
  3. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Fungerer ihvertfall ikke med andre kort på nett.
     
    KristianSk liker dette
  4. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Nei. Spill på kreditt er forbudt og terminalene vil ikke ta noen kredittkort
     
    KristianSk liker dette
  5. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Men nå kan man jo lever inn en lottokupong samtidig som man handler melk og brød i butikken og de tar jo kredittkort. Jeg er ikke en storspiller, men det hender en gang i blant at jeg leverer inn en 5 uker helt sporadisk.
     
  6. benjaminbr13

    benjaminbr13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    33
    Litt utenom..men er det i det hele tatt noen her inne som har centurion(black card)? Eller har vært i kontakt med Amex om muligheten for det?
    Har noen fått seg en invite allerede?

    Gjerne litt tidelig å spørre om med tanke på at kortet bare har vært offisielt ute siden april.
     
  7. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    918
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Der er >4 her på forumet som har tilkjennegitt at de har Centurion, men ingen gjennom det norske systemet. Pr nå tror jeg at Amex fokuserer mest på en massiv rollout med Platinumkortet.
     
    benjaminbr13 liker dette
  8. LJB

    LJB Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor finner du status på innrullering. Jeg har ikke startet jobben ennå, trodde alt skulle gå automagisk med data fra DNB, men neida....

    Fikk også SMS fra AMEX i dag, måtte ringe inn, de ville jeg skulle betale ekstra. Viser seg at de setter en "usynlig" grense på 25.000 kr i kreditt -så må man betale 2-3 fakturaer for å bygge kreditt verdighet og så justerer dem - jeg dro igjennom 100 K på et par dager og da lyste visstnok de røde lampene. Noen andre som har opplevd dette?

    Da jeg banker MYE business igjennom AMEX, og har haugevis av år med historikk fra AMEX DNB, blir dette nesten for dumt.
     
  9. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det stemmer at den usynlige kredittgrensen blir jeg litt overrasket over at den var så lav. Mange som har klaget på kredittgrense og manglende smidighet dessverre. Noen har også opplevd å få sperret kort samt bedt om å utlevere kontoopplysninger og lønnsslipper med trusler om å få kansellert kortet.

    Innmelding gjør du lett her:
    https://global.americanexpress.com/myca/logon/emea/action?inav=no_utility_login&request_type=LogonHandler&Face=no_NO&DestPage=https://global.americanexpress.com/benefits/status?Face=no_NO

    Lenger bak i tråden finner du oppskrift og link til en kjede til, mener det var Meliá Rewards.

    Vil også minne om at forsikring kun gjelder når minst 75% av reisen er betalt med Amex, dette gjelder også for leiebil- forsikringen. Ser allerede en på forumet har gått i «fella».

    Ellers vil jeg si at jeg har selv ikke vatt problemer med kundeservice, bare en kjip opplevelse med Lifestyle utenom ordinær åpningstid i skandinavia.

    Uansett, velkommen i klubben
     
    drsyk liker dette
  10. LJB

    LJB Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Dette var nice :) Takk for hjelpen!

    Ringte til kundeservice igjen for å snakke om den usynlige grensen, og fikk beskjed om at 25.000 er der det starter for alle som er blitt overført fra DNB. I og med at jeg har hatt ganske så dårlig erfaring med rådene fra kundeservice så bare testet jeg og dro igjennom en betaling på 50.000 kroner. Ikke noe problem, men jeg venter på ny sms.

    Har fått med meg forsikringsbiten - for meg personlig ikke et stort problem da det meste av reise går igjennom Amex - men jeg synes de har vært litt utydelige i overgangen.

    Nå sitter jeg å enroller alle medlemskap på Sala Vip i Alicante - rent og pent og greit for litt "jobb" - ellers ikke stort å skryte av.
     
    KVTL liker dette
  11. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    918
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    På generell basis kjører Amex en kreditt"grense" på 150% av tidligere høyeste betalte fakturabeløp. Selv ble mitt SAS Amex Elite stoppet da jeg første mnd rundet 80k, men i følge supervisor var det kun grunnet dårlig koordinerte databaser mellom SAS Amex og Amex UK, og hun fjernet sperren tlf.isk ila ett minutt. DOG: Utrolig irriterende når du står der og skal betale!
     
    LJB and KVTL like this.
  12. LJB

    LJB Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ser forøvrig at det har vært mye spekulasjoner om konvertering mellom Reward Point og Eurobonus. Amex selv delte denne som et svar på en Fb kommentar i går. Burde være en indikasjon. Siden jeg er ny får jeg ikke delt linken :(
     

    Attached Files:

  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Forferdelig overføringsrate på et "premium" kort.
     
    LJB liker dette
  14. LJB

    LJB Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Enig, men de sier vel i praksis at 100 kroner brukt gir EB 20 poeng. Er ikke det akkurat det samme som når det var via DNB? Husker ikke helt.

    Edit: Den «verdt 0,2 kroner» saken er litt forvirrende.
     
  15. Davinsji

    Davinsji Bonusamatør

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Det gir 8,33 ebp per 100 kr.
     
    Xflipper liker dette
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    AmEx Platinum beholdes(vurderings perioden på 1 år, er betydelig redusert til et pr måneder og resultatet så langt er meget bra), må bare finne ny hotell kjede ifra de respektive medfølgende godene. IHG vurderes utfases når Ambassadør status går ut. EB er lav eller ei, har nada betydning, da spend foregå på andre kort.

    Men takk for regnestykkene fram til nå.:)

    Alle fremtidige MR for 2020 EBG/D fases via ARN, eneste en mangler nå er et AmEx tilleggs kort for sjæfen(da slipper også barna inn i div. lounges) , da blir det vel alltid, ut på tur, aldri sur...
     
    ina liker dette
  17. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Har fått tilbakemelding for en tid tilbake når det gjelder Concierge Service til AmEx Platinum. Svaret kan sammenfattes i følgende:

    Fokus for Platinum Card er mer mot lounger, god reiseforsikring, ulike oppgraderinger på hotell, events og billetter.

    Dermed må vi nok regne med at Concierge Servicen (Lifestyle) ikke vil være i nærheten av den som Q leverte til norske AmEx Platinum Card-medlemmer (ekte Platinum) når det var DNB som hadde AmEx i Norge.
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,450
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bestilte først Platinum, men da jeg fikk det så "angret" jeg, og sendte det tilbake.
    Men, først så sendte jeg avgårde henvendelse om oppgradering på de hotellprogrammene som er inkludert.

    Tenkte ikke noe mer over det, men plutselig kom det et par mail fra Shangri-La og Hilton, og jeg var oppgradert til Golden Circle Jade og HHonors Gold. :D
     
    Xflipper and jgroneng like this.
  19. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Savner mine MR- poeng etter 17. mai, her er kun et lite utdrag. SAS IT- som har kjørt en oppgradering ?

    Skjermbilde 2019-05-24 kl. 20.58.35.png
     
  20. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    God reiseforsikring?
     

Del denne siden