American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Haha.. ja, har selv vært borti at American Airlines skulle poste en sjekk til meg for kompensasjon for forsinket/tapt bagasje.. mens jeg bodde i Colombia...

    Men samtidig er jo akkurat denne løsningen tilgjengelig i USA, men ikke i Norge...

    C
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,514
    Bonuspoeng:
    293
    At amerikanerne ikke har greid å kvitte seg med sjekkheftet handler ikke så mye om at de er teknologisk tilbakestående som det at de ikke har en sentral handling enhet som vi har i BBS (de heter vel noe annet i dag).
     
    KVTL liker dette
  3. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Ble litt feil av meg å påstå at Amerika er teknologisk tilbakestående, Apple, Microsoft og Google er bevis på at de egentlig ikke er det.

    Jeg mener at Amerika har noe som ligner på vår BBS som bla ATM maskinene bruker, de fleste debetkortene er vel også tilknyttet nettverket til Visa eller MC. Systemet er kanskje ikke like bra og gjennomført som det vi har, men de har et noenlunde oppegående system.
    Men nå har jeg aldri vært i USA så kan hende at det ser bra ut på papiret og ikke fungerer i virkeligheten.

    Men en ting er sikkert, nordmenn er mye flinkere til å ta i bruk ny teknologi en det Amerikanere er.
     
    RoadKing liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,514
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vi, vi er kjent som et marked med "early adopters" av ny teknologi. Samfunnet utmerker seg ellers ved høy tillit, god transparens og utbredt standardisering. Samt lite, men kjøpekraftig publikum. Det er faktorer som gjør at tildels store teknologiskifter lar seg gjennomføre i et helt annet tempo enn i markeder hvor disse faktorene ikke er tilstede.
     
    Sonictravel, Bolle, jgroneng and 2 others like this.
  5. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Nye "lounge-avtaler" på plass (hentet fra Amex-siden på Facebook)

     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Har Amex gold Noen som helst verdi? Alle goder jeg ser listet opp er for Platinum.
    4 besøk med Priority Pass Er vel omtrent det eneste. Eller har jeg misforstått?
     
  7. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Korleis får dykk registrert hotell fordelane?
    Linkane funkar ikkje på heimesida, får opp kontakt kundeservice.
    Eg kontakta kundeservice, las opp mitt Radisson medlemsnummer og mitt Shangri la medlemsnummer. Men no har det gått fleire veker og ingenting har skjedd....

    Så kva skal ein gjere då?
     
  8. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    American Express Gold er vel en av de kortene som har blitt mest ribbet for fordeler i overgangen DNB til American Express.

    Hvis ikke priority pass hadde vært viktig (du får uansett ikke tilgang til OSL Loungen eller Pontus) ville jeg vurdert American Express Classic eller SAS Amex Classic foran dette kortet.

    Hvis Priority Pass er viktig, ville jeg heller vurdert Eurocard Platinum (eventuelt gold). Her kan du søke om Eurocard Platinum til halvpris første året:

    https://eurocard.no/ec/ec/dc-eurocard-platinum/apply/
     
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    snus_mumrikken liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Takker.
    Priority pass er ikke viktig.
    Hadde håpet å feks komme inn på OSL lounge, og andre Amex lounger. Men hvis det gjelder bare for Platinum kan det være det samme.
     
    KVTL liker dette
  11. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Betalte selvsagt faktura + like mye ekstra i går som var første mulige virkedag (AMEX har tullete forfallsdager på søndag). :cool:

    AMEX burde ikke la kundene sine lide for at deres systemer ikke takler helligdager :p
     
  12. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har en oversikt over hvilke flyselskaper AmEx Travel Service for AmEx Platinum Card har avtaler med?

    Hva ligger i disse avtalene og hvilke fordeler gir det oss som Platinum-medlemmer?
     
  13. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Kan svare på denne.

    De sier at de har gode priser med BA, Emirates og Qatar i business og first om man også booker hotel samtidig.

    Hadde også noe rabatt i økonomi hos Qatar, men ikke veldig mye. Måtte også her booke hotel.

    Mao, ikke mye å hoppe i taket for.
     
  14. shu

    shu Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Hei,

    det begynner å bli en lang tråd, så jeg skal innrømme at jeg ikke har lest gjennom alle siden - men har forsøkt å søke, uten å finne svaret.

    Man skulle få 50.000 Membership Rewards dersom man søkte om AmEx-kort innen en gitt dato...er det neon som har fått disse poengene, eller hvordan fungerer det?

    Beklager på forhånd dersom svaret finnes i tråden, men som sagt jeg sliter litt med å søke...

    - shu
     
  15. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke kommet enda og tror ikke de kommer før tidligst i august (når man begynner å betale for kortet). Burde først komme etter ett år etter min mening, slik at man gjør seg fortjent til de og ikke bare har kortet til man får poengene og sier opp kortet etterpå.
     
    KVTL, Kenneth82 and shu like this.
  16. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    jgroneng liker dette
  17. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
  18. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Eventuelt skifte bankforbindelse til Sveits:

     
    NoLimit liker dette
  19. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    No need, Centurion Charter Member since 1999..;)
     
    KVTL liker dette
  20. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet noe mer om når i juli det vil bli mulig å bestille tilleggskort til Centurion line-kortene?
     

Del denne siden