American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    De bruker AmEx-kort og andre typer betalingskort.

Centurion card-medlemmer har i snitt total net worth på $11.2 millioner, mens Platinum card-medlemmer har tilsvarende på $4.3 millioner.

Dette er tall AmEx henter ut fra sine kortmedlemmer.

2. Blon

Blon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk det heller ikke til, men lastet ned appen AmEx NÅ (ikke AmEx NO som er kontoappen) hvor man kan logge seg inn og bestille status. Da gikk alt smertefritt, men tok litt tid.

snus_mumrikken liker dette
  3. Blon

Blon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Har noen forresten hørt om Fast Track i Oslo? Ser at de reklamerer masse på nett med bl.a Fast Track på norsk, men det ser ut som om dette ikke gjelder i Norge (ennå). Kundeservice ga bare et kryptisk svar om at dette jobber de med.

benjaminbr13 liker dette
  4. benjaminbr13

benjaminbr13 Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Jepp det er helt riktig

5. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Så det eneste grunnet at jeg enda holder på kortet er FHR. Bare en booking sparer hele årsavgift pga rabatten via dette. Reiseservicen var forresten raskt å svare, men det er irriterende å måtte taste inn kortnummer etc når man ringe dit.

Concierge virker meningsløst. Skulle da bruke dem til å booke restaurant i dag ettersom jeg fikk tidligere beskjed at dem kan to ting, restaurant og lounge tilgang. Da fikk jeg svar at dem bare bestiller i utlandet, ikke i Norge. WTF?

ina liker dette
  6. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,305
    Bonuspoeng:
    93
    Det tror jeg også stemmer. Det å konsekvent bruke debitkort hvis prisen er den samme som med et kredittkort er jo bare tull. Det er ingen fordeler overhodet med et debitkort. Ulempene derimot:
    • Pengene trekkes rett ut av konto med en gang og du taper renter, kanskje helt opp mot to måneder
    • Hvis du blir svindlet er pengene allerede ute av konto og sannsynligheten for tap er større
    • Kredittkort gir ofte gratis kjøpsforsikring
    • Kredittkort gir andre fordeler som rabatter, cashback og bonuspoeng
    Debitkort bør aldri være noe annet enn et nødkort og det bør være et Revolut og ikke det du fikk i banken din.

7. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
  8. dreamflyer

dreamflyer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
  9. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg lurer på hvordan Amex beregner net worth for en Platinum/Centurion kortholder.

Om kilden er den selvutfylte kundeundersøkelsen nevnt, tror jeg mange Platinum-kunder har et noe optimistisk syn på egen økonomi (eller ikke forstår konseptet net worth).

Kilde

Last edited: 03. juli 2019
    KristianSk liker dette
  10. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, det tror jeg også. Centurion fremstår forsåvidt rimelig.

11. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er FHR?

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,699
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det er "Fine Hotels & Resorts". Amex har en greie der.

13. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    https://www.americanexpress.com/en-us/travel/fine-hotels-resorts/

Har brukt dette mye også med det gamle kortet. Det er og var imho hovedfordelen med kortet, spesielt fordi dem ofte har rabatterte avtaler som ikke virtuoso har. Så får jeg inntrykk at Upgradene er bedre med FHR, men det har jeg ikke ført statistikk på. Jeg har nå bestilt turen og er fornøyd med effektiviteten av amex sitt reisebyrå, fikk alltid svar i løpet av 1-2 timer. Det skal dem altså ha.

RoadKing liker dette
  14. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    183
    Eg fekk kortet mitt i slutten av Mai, PP kom omtrent samtidig.
    Melde inn fordelar på nett fungerte aldri, så ringte inn i starten av Juni.
    Det skjer jo aldri nokon ting, så har ringt inn fleire gonger.
    Siste samtale no på torsdag, så fekk eg beskjed om at noko feil hadde skjedd.
    Og at dei måtte melde inn på nytt, eg sa at dette var for dårleg og at det frista og sei opp alle Amex korta våre.
    Fekk beskjed om at dei såg på kompensasjon. (Har heller ikkje fått eit poeng frå Premium kortet som mange andre... med denne «dato feilen»)

Så vi få no sjå, reiser til Singapore om nokre veker og hotell status har litt og sei på hotell valg....

15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde trøbbel med å vise alle, men gikk via denne:
    https://www.americanexpress.com/no/fordeler/platinum/hilton-honors-elite-gold-status.html

Noen ganger så fungere det ikke, men en fresh browser virker som fikser dette. (logge ut, og fjerne cookies og sånt ræl)

16. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Typisk kundebehandling uten noen reelle fullmakter.

Noen har meldt om at siden fungerer hvis man går igjennom Amex NÅ appen, men om det fungerer for alle skal jeg ikke garantere for.

17. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    183
    Takk!
    Då fungerte det faktisk og få meldt inn Avis :D
    Via mobilen, har kun prøvd via PC før.
    Men hotell status virka fortsatt ikkje, men får krysse fingrane for at kundeservice klarar det denne gongen.

Skal laste ned endå ein browser til mobilen og gje det eit nytt forsøk på hotell status også.

jgroneng liker dette
  18. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, det er jo ikkje kundebehandlar sine feil. Og no har dei starta og beklage og snakkar om kompensasjon vertfall.

Det fungerar desverre ikkje for meg, men skal prøve og kombinere den med og laste ned ny browser (ikkje safari eller chrome) så får vi sjå.
    Fungerte pluteseleg med Avis etter tipset frå @jgroneng sjølv i safari får mobil.
    Men ikkje hotell.
    Avis har ikkje fungert i anten chrome eller ie frå PC tidlegare.

(Har også prøvd norsk, svensk og tysk amex side frå PC)

19. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    .. Jeg ser også at amex travel har the vacation collection, det er noe nyere sammen med the hotel collection. VC er for familier, har noen erfaringer med det? Syns benefits ser bra ut, med bl.a. 50% rabatt for rom til medreisende barn <18.

20. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Da har de endelig fått ordnet e-faktura også, fikk min første e-faktura sammen med første månedspris på kortet.

Tjo and jgroneng like this.

Del denne siden