American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Kundeservice sier i løpet av 2019/ 2. Halvår 2019. Deres hjemmesider nevner juli 2019.

Kan tenkes at de lanserer det i puljer, men virker rart. Uansett har jeg enda ikke sett eller hørt at de har gått ut med en konkret dato. Venter selv på denne muligheten.

2. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Har fått svar fra ledelsen i AmEx Norden.

De sier at de trolig kommer ut med tilleggskort i august. Hvor presist dette er, vet jeg ikke, men det er dette de har som mål å klare.

KVTL liker dette
  3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    August i 2019?

Pingus liker dette
  4. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Ja.

jgroneng liker dette
  5. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    1D7CF96E-8025-4FD3-9BBB-EF117130E069.jpeg Fikk denne i posten i dag fra AMEX

6. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Departures International kommer ut 4. ganger pr år og sendes ut til alle Platinum-medlemmer rundt om i verden. I USA har de sitt eget magasin som kommer ut 6-7 ganger pr. år.

Jeg har mottatt begge versjonene i en årrekke og begge bladene er av høy kvalitet. Er egentlig content marketing for AmEx Platinum, bare i analog form.

Den internasjonale utgaven produseres av Journal International i München, Tyskland.

De lager også Centurion Magazine som også kommer ut 4 ganger pr. år. Får dette også og er mye av det samme som Departures International.

KVTL, NoLimit and jgroneng like this.
  7. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor lang tid tar det fra fra man fikk plat kortet til man får priority pass medlemsnummeret sitt (og kan dermed benytte det elektroniske PP kortet)? Mener å ha lest her at velkomstmailen fra PP kom omtrent før man fikk amex plat tilsendt.. Til meg sier Amex at medlemsnummeret får jeg tilsendt sammen med det fysiske PP kortet i posten om 3 uker, og ikke mulig å få det før... Er det vanlig praksis?

8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Om man klarer å navigere seg rundt feilmeldingene så er det mulig å bestille PP via https://global.americanexpress.com/benefits/status?Face=no_NO, da får man medlemsnummer umiddelbart som gir digitalt medlemskort. Selv fikk jeg det til etter flere forsøk.

Kan anbefale å skrive om eventuelle æ, ø eller å i bestillingsskjemaet, da disse bokstavene ikke overføres riktig til PP.

coconuts liker dette
  9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Sendte en epost til PP med medlemsnummeret, fikk en «web-kode» (tok typisk noen få timer). Ordnet da et «elektronisk» kort.

coconuts liker dette
  10. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Spurte KS over telefon. De informerte meg om at de kun så i systemet at jeg hadde 1 kort.........

11. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Tilleggskort kommer tidligst i august 2019.

12. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Dette var gull, takk for tipset! Sjekka det nå, men står "pending" under PP enrolment, og ingen medlemsnummer å finne... Får vente til mandagen da.

13. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Problemet er dette medlemsnummeret som jeg ikke finner noen sted..

14. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Har jeg skjønt det riktig at man ikke trenger Priority pass for å komme inn på OSL Premium lounge? Det er selve Amex Plat som gjelder der?

benjaminbr13 liker dette
  15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Hos meg så kom det sammen med e-posten etter at jeg var registrert.

Stemmer.

coconuts liker dette
  16. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Stod nederst i velkomstmailen jeg fikk, det stod også på den fordelskoden der du kan melde deg inn i hotellprogram.

Fikk også medlemskortet i posten kort tid etter American Express kortet.

coconuts liker dette
  17. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Når man ser hvilke målgruppe Departures Magazine retter seg mot (annonse for luksus-yachter, dyre klokker og supereksklusive designermerker) føler jeg AmEx Norden selger seg veldig billig med tanke på hvem som får tilgang til Platinum Card. Det burde vært mye strengere krav for å få dette kortet.

Er liksom ikke poeng og tilgang til CT som står først i hodet på kjøpere av disse produktene. Man kan godt si at de vet verdien av penger, men de kjøper nok sine business class- og first class-billetter uten å tenke veldig mye på pris.

18. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Spørs om de faktisk bruker kredittkort overhode. Noen få av mine kunder er millionærer og noen av dem blir nevnt en gang i blant i Kapital, DN og e24. Jeg har aldri sett dem dra et kredittkort uansett hvor liten eller stor summen er, alt fra ørepropper på 10kr til termisk kikkertsikte til 70K har blitt dratt med vanlig bankkort. Han som faktisk har mest penger av dem alle bruker Sparebank1 debit kort hver gang. Når dem er utenlands så er jeg nesten sikker på at det går i kredittkort.

19. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    183
    Fordelskode til og melde deg inn i Hotellprogram? Kor fekk du du denne sa du?
    Eg har kun fått opp dette inne på heimesida til Amex, men det har aldri fungert med linkane deira :mad:
    Etter ein haug telefonar inn til Amex så har eg fortsatt ikkje fått ein einaste hotell status. Dei lova på nytt no på fredagen men eg tvilar.
    Eg har prøvd desse linkane på Norske, Svenske og Tyske sida.
    Amex IT er verre enn SAS IT?

20. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Mente fordelssiden :oops:

Hvis du har prøvd både den norske og svenske, da er det nok en it feil dessverre. Når jeg bestilte ble PP- bestilt automatisk. Sendte bare mail til PP kundeservice for å få registreringskoden, krever at du sender inn medlemsnummeret. Ellers bestilte jeg alt gjennom fordelssidene som det virker som du har prøvd uten hell..

snus_mumrikken liker dette

Del denne siden