American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Har fått AmEx Platinum i dag, forsøker å signe opp for både avis og HH. Får kun opp følgene melding:

    "Thank you for logging in. Your card does not have any benefits that require enrolment at this time, you can explore our range of Cards with travel benefits here."

    Hadde tenkt å booke hotell og leiebil i helgen, men får ikke dette til å funke... Noen tips?
     
    Last edited: 19. juli 2019
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Bla tilbake i denne tråden, står endel erfaringer og tips relatert til problemer du opplever.
     
  3. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Forsøkte 4 forskjellige browsere uten at det hjalp. Får samme melding hele tiden... :mad:
     
  4. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Amex nå appen, gå via den så funker det
     
  5. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Kommer ikke opp noen verdens ting under fordel i appen når jeg har valgt Platinum kortet... Får vel bare smøre meg med tålmodighet og kontakte kundeservice når de åpner igjen.
     
  6. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Har du flere kort tilknyttet samme brukerkonto?

    Hvis ja, fjern kortet fra brukerkontoen din. Deretter oppretter du en ny brukerkonto og linker platinum- kortet opp mot denne. Når dette er gjort forsøker du å bestille fordelene på nytt.

    Når du har fått fordelene dine kan du avregistrert kortet og koble det opp din opprinnelige konto.
     
  7. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Pontus loungen er forresten fint. Jeg har nå vært der to ganger med sikkert 1-2 år mellomrom og jeg liker konseptet veldig godt. Det hadde vært noe hvis dette hadde vært lønsomt å etablere på andre flyplasser også.
     
  8. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har detaljene omkring den 50k MR dealen som var dersom man søkte nytt AmEx gullkort etter å ha hatt DNB sitt AmEx gullkort??
     
  9. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Tipper vi er mange her som drar ned både gjennomsnitssalder og formue :D
     
    drsyk and Pingus like this.
  10. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Var/ er innom Pontus loungen ganske ofte (hadde også Platinum fra DNB). Merker stor forskjell på antall besøkende etter at Amex satte igang sin sjarmoffensiv etter å få flere Platinum kunder. Fortsatt bedre enn SAS Gold Loungen om man ønsker en måltid!
     
  11. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,292
    Bonuspoeng:
    113
    GIGANTISK I-landsproblem:
    Har nå nettopp mistet mitt andre AmexPlat. De bare sklir ut av SecrID kortholderen helt uprovosert. Tunge metallkort er uansett ikke innenfor kravspec til ISO7810 serien, og den idioten som fant på å teflonbelegge skiten skulle vært kjølhalt!!!
    (Som nordlending kunne jeg beskrevet detaljene rundt denne prosessen i langdrag, men siden dette er et familievennlig forum stopper vi der)
    Uansett: jeg har funnet ut at hvis man snur to vanlige standardkort med embosseringen mot hverandre, og så stapper legionæren ned slik at laserskriften rasper mot embosseringen, så holder ting seg nogenlunde på plass. Inntil det er et hurtigkjøp man bare må ha (bonuspoeng...) og man glemmer prosedyren for avlåsing av kort. Og så stikker den jæ... metallplaten av helt på egen hånd :mad:
    Det verste er at svenskene på Amex kundeservice bare ler og sender nytt kort uten å forstå hvor tragisk dette egentlig er :(
    Er det andre som har samme problem?
    Hva gjør man? Protestmarsj foran stortinget?
     
    Storbaba, drsyk, ina and 10 others like this.
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    En snarlig løsning, fram til ISO7810 blir oppdatert, eventuelt ut patentert...

    Denne holder milevis, hva kan ikke 2-sidig tape ordne opp i;)
    1.png
     
    Petter B-C, DanH, Jorge and 1 other person like this.
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Omvendt problem her. Kortet flekser jo ikke, så sitter bom fast i lommeboka når man er ute en normalt varm, klam sommerdag!
     
    kiev liker dette
  14. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Dere har absolutt feil lommebok :)

    Utrolig fornøyd med min Carlo Cab-secure, var også bedre enn min tidligere Exentrii. Veldig kjekt å få hele kortstokken opp ved å trykke på kun en knapp, samtidig som den har plass til sedler.

    https://insideflyer.no/forums/threads/lommebok-kortholder.8746/page-3#post-301490
     
    drsyk liker dette
  15. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    For dem som er interessert så får man og tilgang til det som tidligere ble kalt amex travel program eller liknende, nemlig at man får oppgraderinger/companion billetter hos enkelte airlines. Travel service nevnte BA og emirates hvis jeg husker riktig. Da dette fremdeles var en offisiell benefit så vil jeg huske at man måtte bestille full flex biz for å få en slik deal, noe som oftest ikke lønte seg..
     
  16. kimkra

    kimkra Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Dette er garantert blitt diskutert flere ganger men fant ikke noe klart svar.
    Er det noen måte man kan betale med Amex til en privatkonto? (ikke min egen).
     
  17. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Om vedkommende man skal betale til har en PayPal-konto lar vel det seg gjøre.
     
  18. kimkra

    kimkra Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Takk :)

    Hadde vært genialt å kunne betale rett til en vanlig sparebank 1 konto
     
  19. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Dette med PayPal og "vennebetaling" mener jeg å ha lest her at får Amex til å se rødt. I hvert fall med SAS kortene, men man har jo membership rewards opptjening på centurion line, så tenker de kan ha samme policy der. Dette virker som en ganske så useriøs praksis, siden den policyen ikke står noe sted, hverken i vilkårene eller noen andre steder.

    PayPal til varekjøp er imidlertid helt uproblematisk.
     
  20. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Det er vel ganske naturlig at AMEX og andre ikke liker vennebetaling. Det er jo i prinsippet kun en pengeoverføring, hvor kortselskapene ikke tjener like godt som på ekte bruk. Er vel noe av den samme grunnen at man tar gebyr for kontantuttak eller konltantoverføringer rett fra konto.
     

Del denne siden