American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Ryktene skal ha det til at de drysser lapper på loungen i Arlanda der det fremkommer e-post adresse man kan sende mail til hvis man er interessert i et svart kort. Mener jeg la link til kortet her i tråden. Så de prøver nok å rekruttere flere med.

    Centurion- line betyr egentlig bare alle kortene til Amex som ikke er co- branded slik som SAS sine (Green, Gold, Platinum og Black).
     
    RoadKing and drsyk like this.
  2. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Faktisk bruk. Mistenker den gamle lommeboken og bruk i kortleser på bensinstasjoner/ prneringsautomater.

    Skal uansett bestille meg et ekstraktet til når det blir tilgjengelig, så får jeg ha dette som et all- round kort.

    Bruker nesten ikke BankAxept- kortet etter jeg fikk det nye metallkortet.
     
    drsyk liker dette
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Koster ikke det kortet en liten formue? Er det samme goder eller de ekte varene ifra USA på tilgang til hoteller og annet godsaker?

    Har du bestilt det nye kortet @KVTL ? Altså Black? Har du ikke spend på SAS MC? Eller Saga(om har)?
     
  4. Roger_No

    Roger_No Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har denne epostadressen...?
     
  5. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    drsyk liker dette
  6. Roger_No

    Roger_No Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg fikk nylig nytt Platinum kort, og teksten PLATINUM står fortsatt på mitt...
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tom and RoadKing like this.
  8. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Det kortet koster en god slump både i innmeldingsavgift og årsbeløp. Men du får da også noen goder slik som Eurobonus Gold f.eks.

    Jeg har selv ikke det kortet, synes platinum sin årspris er mer enn nok. Har hverken DnB eller SAS MC dessverre.

    Edit: Ca.et år siden det ble annonsert at American Express skulle overta kortene her hjemme. Må si at det er overraskende få ting som faktisk har gått på skinner, trodde de ville være bedre forberedt.
     
    Storbaba and drsyk like this.
  9. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er også overrasket over dette. Dette produktet har de lang erfaring med fra Sverige, så man skule tro det var mest "copy-paste" med litt oversettelse..
     
    drsyk and KVTL like this.
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Noen men betraktninger rundt Amex Plat fordelene? Mitt nye reisemønster tilsier mye Priority Pass lounger så det er 3500kr i verdi (har PP med 90kr/gang nå), men ellers virker det kun være Hilton gold som gir meg noe. 4 timer grace på Hertz kan kanskje bli nyttig, men ikke så ofte.
     
  11. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, lounge og div. hotell-kjedestatus er nok det største kortet kan tilby utenom fast-track på utvalgte flyplasser. Merk at det er ikke bare priority pass lounger du får tilgang til, men også noen flere. Du får også ha med deg en gjest.

    For min del betyr mulighet for ekstrakort at madammen også kan få dette kortet inkludert i min årsavgift. Men det er (utrolig nok) ikke lansert enda.

    Membership- poengene går ikke ut på dato, og du vil få mulighet til å bruke dem på mer enn Eurobonus- poeng

    (og ikke glem Apple-pay, men det har vel alle kortene deres ?)
     
    drsyk liker dette
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet Arlanda har Fasttrack, HEL også? Hva med andre flyplasser?
     
  13. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er positivt feil; du får IKKE EBG med Centurion/Black- kortet. Imidlertid får du Gold hos Virgin og Emirates.
     
  14. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    drsyk liker dette
  15. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke det store utvalget,men her er listen fra de svenske sidene:


    Lite utvalg utenfor Sverige mao.
     
    drsyk liker dette
  16. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
  17. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er jeg spent på membership rewards portalen, som de har lovet skal være klar fra søndag:
    Overfør poeng til fly- & hotellpartnere (fra den 1. september)
    Reduser fakturaen med poeng (fra den 1. september)
     
    snus_mumrikken, drsyk and oddA like this.
  18. stargate82

    stargate82 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hvor lenge må man ha kortet (har green card) for å få poengene? Første faktura på 50kr kom her nå.
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat det jeg sitter å spekulerer i... Om det blir svenske tilstander eller noe helt nytt konsept her i Norge. Om blir 1, 2 eller 3 MR for utenlandske transaksjoner og ved booking av hoteller. En konvertering rate til f.eks. SAS EB lev bart kan dette være innafor. Ellers blir det værende en pynte gjenstand i lommeboken;)
     
  20. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Blir bare 1 MR/kr for for transaksjoner i utland. Sverige har kredittkort, ikke bare betalingskort. Da får de 3 MR/kr for kjøp i utenlandsk valuta. Om dette kommer til Norge vites ikke.....
     

Del denne siden