American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen andre med problem med å få opp hva man har av MR poeng på Platinum?? Har Gull også, der får jeg opp antall poeng og mulighet til å veksle. Men ingenting kommer opp på Platinumkortet..

Kundeservice sa forresten oktober på de 50000 MR poeng...

benjaminbr13 liker dette
  2. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
  3. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Hæ? Enten er det noe seriøst feil med mine mattekunnskaper, eller så betaler da vi i norge 10 MR pr 1 EB (som er 20% bedre enn svenskene).

4. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Tilleggskort er også det jeg savner mest. Regner med at de 50. 000 uansett vil komme før eller senere, så de er ikke fullt så viktig som tilleggskort.

drsyk liker dette
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Venter og venter...Sitter stille i båten enn så lenge...Gruppe klage mål?

Ingenting i veien med matten;)

Erlingni liker dette
  6. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Det har du selvfølgelig helt rett i! :rolleyes:
    Det er nok mine mattekunnskaper som sviktet fullstendig i den evige runddansen i å maksimere EB opptjening. Etter å ha sittet å regnet på ny Trumfopptjening og konsekvenser av dette for EB kontoen min, var tankegodset mitt inne på 10/100 opptjening på Platinumkortet i Norge, og 12/100 i Sverige. :confused: Beklager forvirrelsen! :)

drsyk, Erlingni and Finnks like this.
  7. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Nja, vil de reagere på en annerledes måte? Jeg er ikke så sikker. Sitter stille i båten en liten stund til som deg.

Bare overrasket over at American Express ikke er mer på mtp. feilene som brukerne opplever. Det går gjerne til en viss grense før "nye kort" og "tekniske problemer" vil fungere som forklaring.

Også overrasket over at man ikke er mer aktiv i sosiale medier for å skaffe seg flere brukere, dette forumet kunne vært et attraktivt sted å starte.

Kristian

drsyk liker dette
  8. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, jeg kom faktisk i en situasjon hvor jeg skal bestille melia. Hvordan får jeg tak i disse 20% voucherne som skal være tilknyttet gull status?

9. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Dette får du vel vanligvis utdelt ved innsjekk.

10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Når du registrer deg, går du på din profil og finner dem der(brukte dem for 2 uker siden selv)

stashorizor and Erlingni like this.
  11. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    stemmer det. takk

12. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,923
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har MC Premium + Saga MC + Amex Elite, så gidder ikke å ha Centurion kortet da EBG er sikret uansett, også er den komboen billigere og bedre enn Centurion kortet :cool:

KVTL liker dette
  13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også den komboen+AmEx Platinum, og kan se verdien av kortet ved både AmEx Lounges, rabatt hos Hertz og hotell status. LHR får egen Lounge for AmEx (ARN har).

En har lært mye igjennom ferden til å nå EBG og ser først verdien av hvordan legge opp fly ruter og innom hvilken flyplass for å maksimere poeng og goder.

Jeg har vel allerede spart inn 6 måltider x AmEx på ARN+4-6 PP besøk(diskuterbart verdien av dem), rabatt på hotell avtalene dem, faser ut IHG til fordel for dette og bil leie hos Hertz, med rabatt koden dems...

Om dette lønner seg, er avhengig av ditt bruksmønster, fordeler og ulemper for å betale 6 600NOK. Beholder dette, så langt det ekstra kortet kan komme snart...

KVTL liker dette
  14. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    For meg var det lounge og hotell status som var avgjørende. Jeg får neppe brukt to CT i løpet av et år heller.

15. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har forsøkt å etterlyse de 50.000 MR vi ble lovet ved bestilling av kort?

16. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Ja. Siste nå er "ila. oktober".

KVTL and vegasbaby like this.
  17. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Hmm, kanskje!
    Jeg prøvde nå på amextravel.com/fhr og fikk logget meg inn med vanlig norsk amex kontoinnlogging. Søkte opp et fhr-hotell, fikk en popup med noe varsel om "FHR for Platinum only, Apply now" eller noe i den duren.

Men uansett, kom meg videre inn på hotellet og fikk opp rater på de ulike rom-kategoriene. Faktisk lavere enn prepaid-ratene jeg fikk opp direkte på hotellets sider som Hilton Gold. Gikk videre med bookingen, alle felter var forhåndsutfylt med personalia, og begge Amex kortene (Platinum og Elite) lå inne som valg av betalingsmiddel. Det stod forresten (Platinum) i parentes bak begge kortene. Mulig jeg var korttenkt (tok du an?), men valgte Elite - usikker på om det var smart eller ikke.

Oppsummert fikk jeg gjennomført bookingen og fått bekreftelse på mail.
    Men; jeg er jaggu ikke sikker på om jeg nå har fått booket med FHR-fordelene eller ikke da det står ingen ting om dette i mail-bekreftelsen eller når jeg går inn på bestillingen... o_O

trygveat liker dette
  18. Wendel

Wendel Medlem

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å sjekke litt nå mtp hotellbestilling i Bali i November. Og når jeg søker opp hoteller før jeg logger inn, får jeg beskjed om hvilke hoteller som gir meg fordeler som Platinum medlem, men når jeg søker på samme hoteller etter å ha logget inn, så står ikke fordelene nevnt noe sted lenger.. Så det virker jo ikke som det er helt oppe å går?

19. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Det har du rett i.. Kan dog ikke huske å ha sett at man kunne gå videre med bookingen i det hele tatt tidligere, så mulig de har fått noe på plass. Var en god rate iallefall og fullt kansellerbar, men tenker at jeg ringer travel på mandag for å være sikker!

20. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Var i kontakt med AmEx Travel i dag angående en mulig booking i Roma. Fikk beskjed om at AmEx FHR må bookes via tlf, men at en får fordeler som oppgradering (hvis tilgjengelig), voucher på mat/spa etc. Spurte direkte hvor mange MR en får på en booking (jamf. X5 som står på nettsidene), og etter mye frem og tilbake og venting, fikk jeg tilbakemelding om at det kun er 1 MR per krone. Sedvanlig begrunnelse med at det ikke er et kredittkort.. :( For å si det sånn, mitt Platinum-kort blir ikke mye brukt.

benjaminbr13 liker dette

Del denne siden