American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som vet om vi kan få med inn en gjest, i oljestua på sola lufthavn stavanger med Amex platinum?

benjaminbr13 liker dette
  2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.

IMG_1537.PNG

sam11net and Xflipper like this.
  3. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Supert, takk for svar.
    Ser ut som dette kortet blir julegave til meg selv. Passer igrunn vårt reisemønster mer og mer.

jgroneng liker dette
  4. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Nå har det begynt å dukke opp informasjon på innlogget side rundt overføring av MR-poeng:
    upload_2019-8-30_10-27-43.png

pikarioh, jgroneng, drsyk and 2 others like this.
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hva sier ekspertisen @Erlingni lønner det seg:) Takker for update!

6. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Nja, på SAS tilsvarer dette bare 10 EB poeng pr. 100 kroner spend, og det er jo ikke særlig bra vs. f.eks. SASMC og SAGA som gir 15, eller Amex Elite som gir 20.
    Men jeg får ikke reist så mye det neste året, og har allerede mye EB poeng. Så for meg personlig, er det også en verdi at jeg kan vente med å veksle til jeg trenger det, og dermed slippe at poengene går ut på dato.
    Hilton og BA har jeg ikke regnet på enda.

drsyk liker dette
  7. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Fant også dette:
    "Reduser fakturaen med poeng
    Hvem drømmer vel ikke om å få en litt redusert faktura? Fra 1. september 2019 får du mulighet til å redusere fakturaen din med poeng
    (200 poeng = 1 kr)."

Dette gir vel i praksis det samme som 0,5% i kjøpsutbytte. Heller ikke så mye å rope hurra for, da flere gratiskort gir 1% eller mer.

Disse regnestykkene kan bli jo fort mye bedre hvis de kjører kampanjer med ekstra inntjening av MR poeng etterhvert.
    Men slik det er nå, er den vel største fordelen egentlig bare at poengene ikke går ut på dato.
    Og at vi som hadde Amex i DNB får 50 000 ekstra poeng etterhvert (forhåpentligvis).

drsyk liker dette
  8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    De 50.000 skal vi nok vedde om... Med rusten som er i AmEx maskineriet tviler jeg sterkt at de kommer, men hvis de ankommer skal jeg spandere et pr glass bobler på deg @Erlingni :)

Det var skuffende av ved utenlands transaksjoner gies kun 1:1 MR pr NOK. I Norges land kan jeg forstå 1:1, men utlandet også. Blir vi straffet av noen grunn, ønsker ikke AmEx at vi skal bruke kortet i det hele tatt...?

Svenskene har det bedre enn oss:(

Blir en pyntegjenstand, som kan brukes ved nødssituasjoner og i fly sammenheng.

Erlingni liker dette
  9. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jepp. Utenlandstransaksjoner med 2,5% påslag og 1:1 MR er helt uaktuelt for min del. Da er det Curve eller Revolut som gjelder.

I Sverige er Amex et kredittkort som noen nevner. Så de tjener sikkert en god del ekstra på det, der. Vil også tro at kundemassen er mye større i det svenske markedet. Samt at produktet er mye mer modent (Amex har vel hatt disse kortene selv i årevis der).

Edit; ser frem til bobler og 50k MR:D

drsyk liker dette
  10. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Forresten må de sende meg nytt kort for andre gang, siden kodene på kortet (CVC - de fire sifrene på forsiden + de tre sifrene på baksiden) fortsatt ikke stemmer overens med kortnummeret. Dette må stemme for å kunne veksle MR over til EB.

11. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Som saksopplysning vil jeg bare påpeke at de med fakturakort i Sverige også har en opptjening på 1 MR per kroner for alle kjøp slik som oss.

drsyk liker dette
  12. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    Nå kan man vel begynne løse inn poeng, men jeg har ikke fått disse 50 000 MR poengene som skulle være velkomstbonus når man bestillte kortet på kampanjen som var i vår - andre som har fått de?

13. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,923
    Bonuspoeng:
    183
    Det der var dårlig når det gjaldt fordeler :(

Last edited: 01. sept 2019
  14. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke fått dem

15. Blon

Blon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Snakket med kundeservice nå, og deres svar var "Det er forskjellig marked i Norge og Sverige, og det er forskjellige avtaler i de to landene." Det er slik jeg forstår det en tydelig nedprioritering av Norge ovenfor Sverige. Merkelig, men slik er det. Forstår ikke årsaken egentlig.

16. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,923
    Bonuspoeng:
    183
    Da fortsetter jeg med Amex Elite i stedet for å bestille Centurion kortet :)

17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg beholder mitt, er fornøyd med hotell avtalene og Lounge avtalene dette medfører. Booket nylig både Hilton og Melia på Bali med god pris, fremfor andre resorter der en er status løs. Vel om Melia og Hilton holder mål er en annen sak ;)

KVTL and benjaminbr13 like this.
  18. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,436
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har krevd redusert årsavgift av AmEx?

Jeg vurderer å gjøre dette grunnet utallige forsinkelser på både Membership Rewards og tilleggskort.

McBuljo, Baldrick, Roberto and 5 others like this.
  19. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Rapporter gjerne her om du prøver, jeg gir det ut måneden før jeg sier opp om det ikke kommer

20. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her. Kommer ikke de 50 000 poengene i løpet av september, gidder jeg ikke sitte på kortet. Håper noen orker med å ringe og mase.

Del denne siden