American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Så da bør de heller ikke ta med dette i vilkårene sine...? Det er det jeg kommenterer, ikke prinsippet.
    Som kunde skal det da ikke være meningen å måtte gjette på hva som er lov eller ikke lov (eller bruke forum som dette). Da må det enten stå tydelig i vilkårene, de må sperre for tjenesten(e), eller legge gebyr på tjenesten(e).

    For øvrig betaler jeg 6600,- pr. år for kortet allerede, så LITT tjener de nok uansett....
     
    Last edited: 05. aug 2019
    benjaminbr13 and drsyk like this.
  2. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Vet ikke om det er allment kjent kunnskap, men norske AmEx Platinum gir kun 1 MR poeng per krone, uavhengig av valuta kjøpet blir gjort i. I Sverige gis det eksempelvis 3 MR poeng ved kjøp i annen valuta. Spurte hvorfor det var slik, og poengterte at det måtte være dårlig butikk for AmEx i forhold til bruk av kortet i utlandet jamf. gebyrer. Fikk til svar at det norske kortet ikke er et kredittkort slik som hos våre naboer, men at det jobbes med å få kredittkort-tillatelse i Norge. For øvrig så ble det også lovet at 50K MR poeng for de som benyttet seg av tilbudet med overgang fra DNB til AmEx kommer 1. september...
     
    drsyk liker dette
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager om spurt før, men har ekstrakortet blitt lansert? Finner ikke på nettsiden dems...

    Dette finner jeg.

    Ekstrakort

    • Vi planlegger å gjøre ekstrakort mulig for alle kort i løpet av 2019.
    • Alle produktene vil ha kostnadsfrie ekstrakort og Platinum har i tillegg inkludert ekstra Gold Cards.
     
    Last edited: 09. aug 2019
  4. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Ka du tru? Det er American Express du snakker om, etter ande overtok kortene sine selv virker det sam de har ønsket å adoptere det berømmelige TTT fra forsvaret (TTT=Ting Tar Tid).

    Eneste endringen som har skjedd er at de har endret "i løper av juli" til "sensommer 2019".

    @HenrikE-G Har tidligere opplyst om at man siktet seg inn på August for å sende ut dette, men om man rekker det er jeg litt usikker på.

    Så håper jeg inderlig på at man får lov til å dele ekstrakort med mindreårige også, selv om jeg tviler sterkt. Litt betryggende at barna har med seg et kort med ok dekning og bruksgrense hvis ting skulle dukke opp når du sendte de avgårde på turer. Debit- kortet blir fort begrensende i så tilfelle.
     
    jgroneng and drsyk like this.
  5. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Ein positiv ting, eg blei faktisk oppringt og informert om at min profil hos Marriot Bonvoy ikkje matcha deires profil på meg.
    Amex hadde rett, og no ser det ut som det blir status hos Bonvoy også.

    Men eg visste ikkje at dei matcha mot Bonvoy.
     
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ja ja, håper det ikke blir tidlig, 2020 da :rolleyes:
     
  7. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Noe nytt om mulighet for å bestille FHR online?
     
  8. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Spent på hvordan dette går. Ser nå at første avgift på mitt green-card har dukket opp (50 kr på efaktura for august).
     
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du får holde oss oppdatert.

    AmEx driver å sperrer kortet til Madammen, ja da jeg som bruker det egentlig, de var så hyggelige at de ringte madammen personlig og fortalte henne AmEx Eliten er sperret, etter at IHG Singapore tok en saftig reservasjon på kortet, som riktignok ble godkjent, kortet er sperret fram til det er betalt. Hva F&%¤ er dette? Er jo bare 37000+/- utestående,(alt er ikke IHG sin skyld, nærmere 25% for det meste) Og de tidligere regningen er betalt i tide.

    Flere som har opplevd dette? Jeg opplevde det ikke på mitt korto_O

    Lenge leve AmEx. Hail the king.
     
    Maggie liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Har opplevd det samme, senest nå i helgen ifb med booking av diverse hotell og de siste flyreisene på Stillehavsturen. Gidder ikke å ringe dem lenger, bare venter et par dager og bestiller på nytt.
     
  11. Roger_No

    Roger_No Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vet om designet Platinum kortene i Norge skal være med eller uten teksten «PLATINUM» på fremsiden?
    Ser på alle reklamer at det kun står «AMERICAN EXPRESS» på framsiden, og det er fargen som angir hvilket kort det er i Centurion Line...
     
  12. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Vet ikke om det er et nytt design eller hva som gjelder nå om dagen, mitt står det i hvert fall Platinum på.
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Godt ikke bare blitt utvalgt som mobbe offer hos AmEx, betaler utestående og få den CT 3 i boks, 4 hakke sjangs... 3`rn må jeg godsnakke meg til et egotripp!
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Står Platinum her også, og korter skinner som bare det, hverken slitt eller brukt;)
     
    KVTL liker dette
  15. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Vi som har Platinum med store bokstaver har det gamle designer, det uten Platinum er nytt design med liten oppfrisking av fonter og centurion- logo. Men kanskje ikke så åpenbart at det er en Platinum- kort?

    Mitt også skinner, selv om magnetstripen har et par slitasjemerker.

    Savner fortsatt mer informasjon om familiekort
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Vurderer sterkt å gå et hakk videre fra AmEx EB, både pga korttypen, fordi CT er opptjent, men også pga hotellstatusene.
    Jeg vet at jeg kan ta en challenge og f.eks få Hilton Gold, men det koster jo noen tusen (og tid), så da er det kanskje like greit å ta et kort hvor man får noen flere goder i tillegg.
    Men, er American Express Platinum og Centurion samme sak? Hvor søker man evt på sistnevnte (finner ikke noe Centurion på amex.no)?
     
    ina liker dette
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg foretrekker at det står Platinum og satser på ikke "miste" dette kortet, og få en erstatning uten Platinum.

    AmEx Eliten kan en ikke se forskjell på i det hele tatt ved første øyekast, utover gråfarge toner. Der er både SAS MC EB kort og NCC kort flinkere på å ha statusen sin på kortet.

    Slitasje merker fra Lounges eller faktisk bruk?

    Ja det ekstra kortet, ringte og spurte, de jobber med saken, er siste update.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Snakket med AmEx nå, de påstår at det ikke er logget noen avvisning... Får se om hotellet får det igjennom på andre forsøk da.
     
  19. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ble oppringt av "kredittservice" et par dager etter et klokkekjøp hos Bjerke (som gikk igjennom).
    De spurte da om forventet fremtidig forbruk osv. De minnet også om at det var fullt mulig å nedbetale utenom faktura/forfall, hvorpå jeg svarte jeg det hadde jeg ikke noe behov for å gjøre, og at jeg forholder meg til faktura og faktisk forfallsdato:p

    Kortet ble ikke sperret, hverken før eller siden.

    Lar dette passere i kategorien "nye kunder uten historikk";) Men satser på at man i fremtiden virkelig ikke skal behøve å måtte ringe inn og spørre "om lov" hver gang man skal bruke "premium" kortet deres til større kjøp (som de selv oppfordrer til gjennom membership rewards ordningen).

    Edit; de klarte også å spørre om jeg var klar over at dette ikke var et kredittkort, og at alt måtte betales ved første forfall. Makan!:D
     
    Last edited: 22. aug 2019
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Merkelig... I følge AmEx til kona er det fordi beløpene og forbruket har steget i takt med at jeg tok over kort bruken. Parkerer kortet når målet er nådd.

    Lykke til på andre forsøk

    AmEx Plat. og Centurion(Black card) er ikke helt det samme. AmEx P kan du bare søke om, Centurion må en bli invitert til ifra AmEx, hvis jeg ikke tar feil. Du må ha en viss forbruks historikk på AmEx Plat. først mistenker jeg, før du idet heletatt blir vurdert opp mot Centurion, om du eier et foretak finne en Business versjon av det kortet også, lettere å få tak i?
     
    CKe and RoadKing like this.

Del denne siden