American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje MacGyver bør ha AmEx Plat som bakcup, da brukssteder til AmEx`øker i betydelig omfang:cool: Ut med Victorinox Swiss knife, inn med AmEx Plat! Det er verdi for pengene det.
     
    KVTL liker dette
  2. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Faller den inn under definisjonen annen fast gjenstand som er egnet til å påføre andre en kroppskrenkelse, vil du kunne risikere straff ved å ha det med på offentlig sted
     
    drsyk liker dette
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette bør vi ikke si høyt, plutselig er kortet også bannlyst på flyplasser, der AmEx`n og vann gir i samme søpla :rolleyes:

    Forresten ekstra kort søknaden ankom ca. 2-3 timer i mailen. Endelig noe som fungerte hos AmEx IT.
     
    KVTL liker dette
  4. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Men hvilken mail?:rolleyes: Jeg fikk den kun i min egen mail, selv om hennes adresse ble oppgitt.
    helt i mål er de nok ikke. Men gikk uansett greit å bare videresende til henne:)
     
    drsyk and KVTL like this.
  5. LennartJohansen

    LennartJohansen Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk den også kun i min egen email.
     
  6. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk de to jeg inviterte inn min egen e-post selv. Nå gjenstår bare bestillingsordning for ekstraktet til seg selv, hvis det skulle være aktuelt?

    Uansett fikk madammen seg en hyggelig overraskelse i det minste.
     
    drsyk and Erlingni like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    [/QUOTE]
    Tenkte var greit å gi AmEx IT litt creds :cool:for å faktisk forsøke etter beste evne, de traff ihvertfall på 1 av 2 e-poster(kort innehaver/søker) altså 50%, enn f.eks. der vi har SAS IT, som ikke sender ut dobbel poeng kampanje til sammenligning og ikke minst Sølv brev til Gull og Diamant medlemmer( ref. @Eddie47 ) :D
     
    Erlingni liker dette
  8. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Vil man opprett pin-kode på tilleggskortene når man registrer disse opp mot konto på hovedkortet på "Mine sider" på americanexpress.no?
     
  9. Blon

    Blon Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Tenkte var greit å gi AmEx IT litt creds :cool:for å faktisk forsøke etter beste evne, de traff ihvertfall på 1 av 2 e-poster(kort innehaver/søker) altså 50%, enn f.eks. der vi har SAS IT, som ikke sender ut dobbel poeng kampanje til sammenligning og ikke minst Sølv brev til Gull og Diamant medlemmer( ref. @Eddie47 ) :D[/QUOTE]
    Nåja, vet ikke jeg...5 dager og ingen mail. Kundeservice aner ikke, de bare sier at «det går bra for de fleste».
     
  10. Blon

    Blon Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Da kom mail. Til MIN mail som så mange andre sier. Tok bare 5 dager. Fylte ut og verifiserte, men ingen bekreftelse eller noe? Bare "du kan nå lukke denne siden". Er vel i orden, men uansett litt snålt.
     
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her...Nå er det bare venteleken å kose seg med...
     
  12. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Skulle vel ta maks 10 (virke)dager. Hovedkortet kom mye raskere enn det, da det ble bestilt i våres så tipper ekstrakort(ene) også kommer før.
     
    drsyk liker dette
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,212
    Likes mottatt:
    17,271
    Bonuspoeng:
    293
    Tok 7 dager fra e-post til kortet lå i kassa.
     
    drsyk liker dette
  14. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Både Platinum og SAS Amex ekstrakort lå i postkassen i dag :thumbsup:
     
    Last edited: 21. okt 2019
    drsyk, ina and EndreD like this.
  15. LennartJohansen

    LennartJohansen Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Må man gjøre noe ekstra for å få priority pass på ekstra kortet eller kommer dette automatisk?
     
  16. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Fruen fikk velkomstmail fra PP automatisk, dagen etter kortinvitasjon var bekreftet med BankID.

    Riktignok aldri fått det selv, men har kanskje noe med at jeg allerede hadde en konto knyttet til e-postadressen fra tidligere.
     
  17. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    917
    Likes mottatt:
    1,308
    Bonuspoeng:
    93
    Petter B-C, drsyk and jgroneng like this.
  18. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    I går kom Priority Pass kortet og i dag kom pin- koden i eget brev, men metallkortet til madammen har ikke dukket opp enda. For å bevare husfreden og glede henne har jeg ordnet hotellovernatting november

    Så fasit er at du får tilsendt egen pin-kode i posten som du kan endre på mine- sider i etterkant.
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Både PP og ekstra kort ankommet igår, PP registrert oppe og går, pin ikke sett snurten av enda, men på AmEx konvolutten kom på mitt navn igjen, og ikke minst på hennes "før jeg giftet meg etternavn". Skal bli interessant når hun reiser alene og/eller med et barn, der navnet hennes på passet, fly billeten og AmEx`n ikke stemmer:rolleyes:
     
    jgroneng liker dette
  20. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Da går jeg ut i fra at dere får pin-kode i dag, og vi får kortet

    Hvis navnet er feil skrevet så er det bare å bestille nytt kort med riktig informasjon, det gamle vil nok være gyldig helt frem til det nye mottas.

    Fordelen med et nytt ekstrakort er selvsagt at resten av forbruket blir vridd over til American Express, noe som i seg selv er positivt mener jeg. Bare synd at barna må være 18 år for å få et slikt ekstrakort.

    Edit: Kortet kom i dag, ble bestilt for en uke siden.
     
    Last edited: 24. okt 2019
    drsyk liker dette

Del denne siden