American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det har jeg visst ikke hatt. Vimsete av meg... Mottas MR straks jeg har hatt omsetning da?
     
  2. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
  4. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Litt bak i tråden ligger det kopi av invitajsonsbrevet for oss som også var tidligere DNB/AMex- kunder. I det fremkom det krav om bruk av kortet (ikke krav til beløp) innen en viss dato.

    Skal ærlig innrømme at jeg heller ikke tenkte på det.
     
  5. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Sto at kortet måtte brukes innen en gitt dato for å få poengene.

    Noen krav måtte de jo stille for å skulle gi ut 50.000,- MR-poeng.
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er også i mer eller mindre samme situasjon. Hadde kortet tilbudt noen toppstatuser hos en eller flere hotellkjeder, f.eks. Hilton Diamond, så hadde jeg nok bestilt kortet. Det frister fremdeles, men synes det mangler de helt store fordelene når jeg allerede har toppstatus hos to/tre leiebilselskaper, SAS EBD, LoungeKey via Nordea og ett par middels hotellstatuser fra før. Dyrt nok er det også. Hm...
     
    RoadKing liker dette
  7. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,265
    Bonuspoeng:
    113
    søkte også kortet på den kampanje der det ikke var noe krav til omsetning på kortet, tror det var i April. var i kontakt med amex kunderservice og fikk beskjed om at mine 50.000 rewards var på vei inn. jeg har IKKE hatt noen omsetning på kortet
     
    snus_mumrikken liker dette
  8. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde tidligere AmEx Platinum Card via DNB og har nå samme kortet via AmEx Norden. Mulig det ikke var krav til omsetning for de av oss som søkte om kortet når man fikk brevet fra AmEx Norden som gikk ut til de som hadde AmEx via DNB. Så kan det ha vært krav om omsetning for de som søkte om kort "utenom" DNB-veien.

    Nå var det aldri aktuelt for min del å ikke ha omsetning på kortet, jeg bruker kortet hele tiden. Fikk 50.000 MR-poeng tidlig i høst.
     
  9. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke imponert over bordbestilingstjenesten deres, dette var noe som absolutt var bedre før.
     
    Last edited: 06. nov 2019
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har tenkt å beholde dette ut 2020. Spm er om blir stamkunde hos IHG og Expedia bookinger, og utfaser Platinum, eller beholder Platinum pga Hilton, leiebil rabatt og Lounge access, har også Key Lounge, og flyr ikke nok Norwegian til å trenge PP(makan til ræl på PVG skal en lete grundig etter) Og som F/C booking og/eller *A/1W m/status er ikke PP eller verdt kortet i Platinum utgave... Hadde Hilton Diamond vært på bordet, hadde valget vært betydelig enklere, men Hilton gir ok goder på Gold status også.
     
    Last edited: 06. nov 2019
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kommet mail om at det nå er mulig å søke ekstrakort...Seriøst heng i maskineriet til AmEx IT, men bra de informerer ihvertfall...
     
    Last edited: 08. nov 2019
    jgroneng, KVTL, McBuljo and 1 other person like this.
  12. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Prøver å søke om ekstrakort (gull) til meg selv, og fikk som svar ca en uke senere at søknaden ikke ble innvilget. Er det ikke mulig å gi seg selv ekstrakort?
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønte ikke helt, men hva skal du meg ekstra kort på deg selv?
     
    Travv liker dette
  14. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Har du Platinum så skal du få et ekstra tilleggskort til deg, i tillegg til platinum ekstrakortet du kan gi til en annen.

    På Gold- kortet står det også at du kan gi deg selv et ekstrakort hvis du har dette kortet.
     
    Travv liker dette
  15. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan tenkes at de ønsket å teste det ut før det ble lansert for full hornmusikk og rød løper. Vært noen utfordringer som f.eks. at den som står som innehaver av kortet også har fått mailen til identifikasjonssiden.
     
    drsyk liker dette
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Den hengen vedvarer, fikk 2 identiske mailer, nok nr 2 tiltenkt til ekstrakort innehaver... Vi lever i håpet, om at AmEx Plat gir bedre goder til 2020...Hint : Hilton Diamond eller bedre EB konverterings rate :rolleyes:
     
  17. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Har ikkje mottatt poengene mine eg heller. Spørst om eg må ta kontakt med dei eg og :/
     
  18. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Må nok snø en viss plass først før du får Hilton diamond med platinum, eventuelt oppgradere til Centurion (men er det verdt prisen ?)

    Hadde de fått inn flere nordiske hotell- kjeder i dealen hadde jeg blitt fornøyd.
     
  19. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Til orientering..
    AmEx opererer nå med 8(!) uker ventetid før man blir oppgradert til Hilton Gold. Da jeg fikk mitt kort gikk det i løpet av 1 uke. Ringte inn da fruen fikk sitt ekstrakort, ble da informert om at det ville bli oppgradert i løpet av 2 uker. Nå er det altså 8 uker....
     
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nei Centurion er ihvertfall ikke verdt de 30k+30k(første året) og påfølgende 30k i året...Heller ikke fått det innvilget, da spend på AmEx Plat er pr usle tusenere, men om på en eller annen måte hatt et USA basert AmEx Plat, er deres perks betydelig bedre... Må nesten si det er urettferdig, amerikanerne storkoser seg med deres perks, mens AmEx Plat Norge, får ikke høyere status enn GOLD på Hilton:( Dog valget er mitt å beholder kortet:rolleyes:
     

Del denne siden