American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. FlyingMoney

    FlyingMoney Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Det som er irriterende er at fordels portalen ikke fungerer så jeg måtte ringe til Amex og oppgi Hilton kundenummer, for å så vente opptil en måned før jeg får min Gull status.
     
  2. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor søker man om det ekstra plat-tilleggskortet til meg selv som ikke er det ekstrakortet man kan gi til andre?
     
  3. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Har platinum, søkte om et ekstra gullkort til meg selv, men etter en uke ventetid fikk jeg beskjed om at søknaden ikke gikk gjennom. Tenkte det er greit å ha et ekstrakort bare i tilfelle man trenger det
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Da skjønte jeg den, trodde hadde Plat<--->Plat :rolleyes: Noen goder med GOLD kortet som er fristende?
     
  5. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Ring til kundeservice er mitt tips, har ikke sjekket det ut.
     
  6. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som faktisk har fått til å veksle MR til EB enda?
    Når jeg forsøker, feiler det alltid i siste steg der de skal generere og sende deg en engangs kode. Dette etter at jeg allerede har fått nytt fysisk kort, fordi sikkerhetskodene på kortet ikke stemte (dette stemmer nå).

    De 50k poengene har heller ikke dukket opp enda, på tross av lovnader fra to forskjellige kundebehandlere. Jeg hadde spend på kortet alle de første månedene, så det er ikke problemet hos meg.

    Merker at det ikke er spesielt lenge til tålmodigheten min er brukt opp med dette kortet som jeg betaler 550,- pr. mnd. for.
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nada poeng her...Hadde spend selv...nå tørker det bare støv, mitt og madammen sitt i lommebokene... Lovet meg selv hold ut 2020, tester verdien av kortet og deretter: behold:confused: eller vrak kortet:oops:
     
    jgroneng and Erlingni like this.
  8. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Etter å ha prøvd 5-6 ganger på forskjellige nettlesere fikk jeg det endelig til. Tror jeg også prøvde over flere dager

    Også fått 50 000 mr, men det tok en stund. Tragisk hvor dårlig kundebehandling og hvor dårlige systemer et såpass stort selskap som amex har..

    Håper på nye fordeler eller lansering av kredittkort med større poengopptjening som svenskene har
     
    Erlingni liker dette
  9. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Etter tredje purring til kundeservice i slutten av forrige uke, ble de 50k MR-poengene endelig manuelt overført til meg i dag.

    Men jeg har fortsatt ikke klart å få vekslet MR-poeng til EB:rolleyes:
     
  10. Blon

    Blon Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, f.eks Eurobonus Gold Status!!
     
  11. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Litt rotete å finne frem på sidene til amex i norge. Stemmer det at man ikke får Marriott gull på det norske platinumkortet?

    Hvordan er lounge tilgangen? Er det den fra priority pass som koster 10-15 euro hver gang man skal i en lounge eller er det en bedre versjon?
     
  12. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikset Marriott Gold ved å gå via den svenske siden. Var en link her en plass i tråden tilbake i tid.

    Det er vel Priority Pass Unlimited (eller hva det nå heter), alas besøk er gratis.
     
    jonss and TRD_Lars like this.
  13. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Dere som har gjort dette, når gjorde dere det og hvor lang tid tok det ca?

    Prøvde selv for ca en måned siden, står enda som pending...
     
  14. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Prøvd flere ganger selv og blir avvist hos meg, så tror ikke det går lenger..
     
  15. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Eg søkte på kampanja i April.
    Ringte inn og etterlyste poeng, fekk beskjed om at det var krav om spend og at eg hadde fått epost om dette.
    Eg opplyste at eg ikkje hadde fått epost, men likevel ville dei ikkje sende over poeng.

    Så søkte altså på kampanja i April, eg fekk ikkje med meg krav om spend.
    Ser det er forskjellige erfaringar her?

    Når det gjeld verdien til kortet så har det så langt gjeve meg 10dagar gratis frokost. (Hotel Jen)
    Det gjev oss x4 frukostar på komande besøk på Shangri La i Sydney. (42aud per frukost)

    Så definitiv bra perks både hos Hilton og Golden Circle.
     
    paramberg and drsyk like this.
  16. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Huff, mye styr med sånne ting på dette kortet. Får nesten mer lyst til å bare gå for international currency card i EUR, tilsynelatende med de samme fordelene, lavere årspris og forhåpentligvis en proffere håndtering av bonusprogrammene osv.
     
  17. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Nå er ikke Marriott en del av tilbudet i Norge så jeg vil ikke skylde på de for ikke å levere, men er nok enig med deg i prinsipp.

    Tror jeg etterhvert hopper til ICC EUR selv, men viktigst så gir det langt mer mening for meg siden jeg da får et kort med relativt lav eksponering mot valutagebyr for EUR-bruk.

    Men det store spørsmålet, får man konvertert MR til EuroBonus-poeng fra ICC?
     
  18. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Man får konvertert ICC MR-poeng til Eurobonus. 3 MR-poeng gir 2 EB-poeng. Man får 1 MR-poeng pr. euro man bruker.
     
    Last edited: 26. nov 2019
  19. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Amex plat lanserer Lounge on the go på innenriks gardermoen.

    frokost og lunsj/middag sak med kaffe og vann for 10øre..
    FD6DD3BD-D07A-444C-B01D-D0728DF9784C.png
    C
     
    Baldrick, Chrisljo, Bolle and 4 others like this.
  20. FlyingMoney

    FlyingMoney Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Nå har jeg personlig ingen grunner til å fly SAS Plus lenger i Europa, ettersom dette har kommet så er oppriktig den eneste fordelen med å fly Plus at man får flere bonuspoeng som EBD. Hva syntes dere?
     
    Last edited: 10. des 2019

Del denne siden