American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vel, Gull stua, bagasje, service, fritt fram i tralla på flyet, legendariske Kuba, EB poeng, blokkert midt sete(en vakker dag) Varm klut(borte?) Fast track, Priority boarding...nei huff så mange perks, blir sliten nå...
     
    FlyingMoney liker dette
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    På innenriks, betyr det kun for domestic flights, eller fritt fram:D
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,825
    Likes mottatt:
    7,707
    Bonuspoeng:
    183
    Er fin den der når du kun har 30-40 minutter på gardermoen å bør gå til gaten relativt raskt, spesielt i perioden når loungen er stappfull.
    Men du får jo ikke alkohol da hvis du ønsker det ;)

    Likte den der fra Amex jeg! Enda en ting som gjør at årsprisen kan aksepteres:)
     
    drsyk, KVTL, Chrisbgg and 2 others like this.
  4. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Hva gir egentlig Platinum som ikke Elite gir, bortsett fra fri tilgang til lounger og spesielle eventer? Man opptjener vel ikke EB-poeng på lik linje heller - eller? o_O
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,825
    Likes mottatt:
    7,707
    Bonuspoeng:
    183
    Statusfordeler hos en rekke hotellkjede, concierge for å nevne noe:)
     
  6. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Kan man benytte seg av dette når man flyr utenriks også?
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,901
    Likes mottatt:
    5,671
    Bonuspoeng:
    183
    Det vil overraske meg om de gjør forskjell på innenriks og utenriks boarding pass, så burde kunne ta en omvei innom gate A8 før man går gjennom slusene til utland.
     
    Erlingni liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng. Men Amex har vel ikke lounger overalt ute i europa?
     
  9. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, men du har unlimited Priority Pass du kan bruke hvis ikke det er en AmEx lounge.
     
    drsyk and RoadKing like this.
  10. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Yes, men egentlig ikke noe som jeg bruker i stor grad. Har jo EBG, så det viktigste er dekket for min del - nemlig lounge aksess. ;)
     
  11. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir en helhetsvurdering om det passer for akkurat deg. For min del flyr jeg ikke så mye at EBG er realistisk, og alle flyturene er økonomi de gangene jeg flyr. Min fordel med Platinum er Lounge- tilgang, FastTrack (benyttet senest på HEL i dag, skulle også fått det til Norge) og kjedestatus for de det betyr noe for. Dessuten er det solid kort å betale med, for min del spiser den unna alt av utlegg så lenge brukerstedet godtar American Express.

    Savner:
    FastTrack i Norge

    Flere nordiske hotellkjeder, f.eks. GHA Discovery, Scandic eller Choice

    Concierge- bordbestillingtjenesten de har i dag fungerer knapt nok til det.Savner noen som fikser bord og spisesteder når jeg skal ha møter i utlandet for flere enn 8-10 personer.
     
    drsyk liker dette
  12. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Snakket med kundeservice om mine problemer med å veksle MR til EB.
    De hadde "en del" kunder med dette problemet, og skulle få fikset dette i 2020, eller alternativt åpne for manuell overføring via kundeservice.
    Det kan jo bety alt fra tre uker til ett år...

    Tipper en at del av dere med MR-poeng som ikke har prøvd å overføre enda, faktisk ikke kan bruke de til noe nå. Og sier man opp kortet, mister man dem.

    Synes det har vært veldig mange utfordringer knyttet til lanseringen av dette kortet. Har akkurat brukt laaang tid og ørten telefoner på å få de 50k velkomst MR som jeg hadde krav på. Og nå når jeg endelig har fått dem, får jeg ikke brukt dem til noe. Ikke imponert!:mad:
     
    drsyk liker dette
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor ikke begge.. ble litt revet med og har begge, men dette kan være utslagsgivende for at jeg beholder Plat. Pontus er bra, men får bare brukt det engang i uken.
     
    drsyk liker dette
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Enig der, skulle virkelig skrytt av AmEx P for alle propaganda som finnes i verden, hvis vi hadde fått Hilton Diamond, og gitt bæng i alle andre hotell perks, har sett på goder en får av de forskjellige hotellene, nada club access, noen gir frokost, noen mulig upgrade, kanskje sen utsjekking. Melia bonus sjekker...

    Skal teste endel Hilton på Gold status og se hva en får av perks, om det er verdt det, liker alternativet med AmEx Loungene når er på tur, spes. når flyr utenfor *A, (PP lounge kan jo alltid disk. nivået/kvalitet på, men er en helt annen diskusjon).

    Vi får se hva tiden bringer. AmEx har jo trossalt lovet Centurion lounge på LHR:cool:

    Det var meget svakt, men nesten forventet:(
     
    KVTL and Erlingni like this.
  15. FlyingMoney

    FlyingMoney Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Selvfølgelig ikke men, man har PriorityPass. Så er det selvfølgelig en fordel og ha EBG/EBD. Poenget var vel at nå er valget mellom SAS Plus og SAS Go enda enklere å ta.
     
    RoadKing liker dette
  16. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Det hjelper jo lite med EBG for loungetilgang mange steder hvis man flyr med SAS...
     
    drsyk liker dette
  17. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Litt usikker på hva du mener? Man kommer jo stort sett alltid inn i en Star Alliance lounge, så lenge man flyr innenfor alliansen? Min erfaring i alle fall...
     
  18. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Det er flere flyplasser i Europa hvor det ikke er noen "Star Alliance lounge", men en 3. pars lounge (som for eksempel OSL Lounge på Gardermoen).

    SAS har terminert avtalen med de fleste 3. parts lounger, og der kommer du ikke inn når du flyr SAS... Hadde du for eksmepel flydd Lufthansa så hadde du kommet inn.

    Eksempel på noen sånne destinasjoner er for eksempel NCE, ALC, AGP, MAN, PMI, VCE, etc.
     
    drsyk liker dette
  19. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Aha, da forstod jeg hva du mente. Men så lenge det finnes en Star Alliance Gold lounge - så skal det vel fungere, uansett flyselskap (innenfor alliansen selvsagt)?

    Da vil det nok muligens lønne seg å gå for et tredjepartskort ala AmEx Platinum ja, men har jeg AmEx Elite og SAS Mastercard Premium, så føler jeg meg ganske godt dekket. Men det bunner jo ofte ned i behov og hva som passer for den enkelte. Sannsynligvis ikke ett fasitsvar for alle. ;)
     
  20. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde et opphold i Bangkok i sommer fikk oppgradert rom på Hilton Millenium til One bedroom suite med platinum statusen:) bodde der to dager.
     
    jonss and drsyk like this.

Del denne siden