American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Blir fort dyrt hvis man skal ha 9 ekstrakort i sirkulasjon! :eek:

2. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    I USA kan det ha noe for seg, men i Sverige (Norden) er det ikke i nærheten av å ha samme fordeler som i USA.

Concierge servicen som tilbys i Sverige (Norden) for Centurion Card er ikke noe bedre enn den man hadde via Q som DNB AmEx Platinum Card-medlem, trolig faktisk dårligere.

Når jeg tenker på det, kjenner jeg at jeg savner Q.

KVTL liker dette
  3. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    1. For de fleste Centurionkortholderne er det kun MR som er "kickback"benefit og waived årlig avgift for en selektert gruppe.
    2. FHR gir LITT utvidede benefits til Cent-kortholdere, men ikke dramatiske.
    3. Ikke helt enig i "Bang for the buck" punktet. Nå som "alt" kan bookes er det nettopp den ene ytterligere "connection", gjerne offline, som gjelder. For meg har dette bl.a. gitt meg 8-er bord på Celler de Can Roca 2 ganger på 2 forsøk det siste året.

4. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som sitter på ferske erfaringer med det å skaffe Marriott Gold via sverige på dette kortet? Har en ~15 netter i året på Marriott på steder hvor f.eks. Hilton ikke finnes. For lite til å tjene opp eget gold, men mange nok til å ha litt glede av høyere status.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det fungerte for meg for 2-3 uker siden.

Bare pass på at navn og adresse matcher mellom det du sender inn fra americanexpress.se og det du har i Marriott-kontoen. Min registrering ble først avvist fordi ø hadde blitt til a hos Marriott da de migrerte Starwood-dataene back in the days

TRD_Lars liker dette
  6. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Årsavgiften til Centurion Card i USA vil øke fra US$2500 til US$5000 i April 2020. Kommer noen flere fordeler, men nå blir det endre vanskeligere å regne det inn. Man får veldig mange av de samme fordelene med US AmEx Platinum Card.

Blir ikke overrasket om årsprisen på Centurion Card i Norden også vil øke.

7. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Kult, takk for info. Det er egentlig dette som har holdt meg igjen fra å bestille kortet, tror jeg bare går for det i så fall. :)

8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her har Mariott Gold via AmEx og skal teste om dette fungere( kommende booking ila 2020). Min status er fortsatt gyldig og ikke blitt avvist enda :)

9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det er virkelig for tidlig å si om AmEx Plat ikke vil feks. gi bedre Perks om 1-2år, kortet beholdes ihvertfall ut 2021 og revurderes, sikler litt på den nye AmEx loungen på LHR som er rett rundt hjørne, Hilton Gold og oppgradering er forsatt en saga blott (hvertfall i IST) Så holder på tålmodigheten til nesten Hilton booking før en drar en konklusjon om verdien til Gold.

10. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    hva er adressen for dette?

c

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    http://www.americanexpress.se/partnerprogram

Så lenge du ikke blir omdirigert til americanexpress.no sksl det fungere å logge inn med norsk platinumkonto og søke om Marriott Bonvoy gold

jgroneng liker dette
  12. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Har gjort det og det fungerer :)

13. Davinsji

Davinsji Bonusamatør

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om statusen blir fornyet automatisk i bonusprogrammene tilknyttet platinum og om status varer ut perioden selv om man sier opp amex kortet?

14. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43

Vet bare at det som skjedde med det tyske kortet er at statusen løp videre til tross for at kortet ble kanselleret, men den ble ikke fornyet. Jeg ville ikke tatt det for god fisk Norge dog.

15. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Ser ut som det skal funke. Er noe krøll med den nettsiden akkurat nå, men får håpe det er forbigående. Men det syke her er at jeg ikke som ny kunde klarer å finne noe tilsvarende for Norge. Et kort man utelukkende har for fordelene og så er fordelene totalt bortgjemt. Snålt.

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Den er litt vanskelig å finne, men trykk på kortfordeler i menyen på americanexpress.no, så platinum under Ditt Amex-Kort og der er det en link nesten helt nederst på siden: "Platinum gir deg ekstra fordeler hos våre hotell- og leiebilpartnere. Logg deg inn og bli med".

17. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Får bare opp en feilmelding når jeg forsøker å melde meg inn i noe som helst, både på den svenske og norske siden. Har vedvart over et døgn nå.

amex_feil.JPG

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, de har en bug som gjør at hvis du har både SAS Amex Elite og Amex Platinum på kontoen så prøver den å enrolle Amex Elite som ikke har disse fordelene. Amex IT er tydeligvis enda tregere enn SAS IT, så ikke regn med at dette blir fikset med det første. Workaround er å fjerne Amex Platinum fra kontoen og opprette en ny konto på americanexpress.no, kun for Platinum. Alternativt kan du ringe kundeservice så gjør de det for deg manuelt.

snus_mumrikken and trygveat like this.
  19. Tom

Tom Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Makes sense. Har vært sånn for meg i flere måneder. Jeg fikk dòg enrollet i HHonors og Marriott i fjor vår, så det har funket tidligere (med begge kort tilknyttet samme konto).

Jeg har prøvd å bestille Priority Pass en god stund nå, jeg ble ikke automatisk enrollet da jeg fikk kortet (muligens pga. eksisterende konto fra DnB Amex på samme e-post?), men uten hell. Så på mandag bestemte jeg meg for å ringe kundeservice og joda, det skulle de ordne. Så et par dager etterpå får jeg en mail fra Amex Sverige om at dette kan de ikke hjelpe meg med, da jeg ikke har et svenskt kortnummer :facepalm:

20. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,309
    Bonuspoeng:
    93
    Per i dag er dette kortet en vits med tanke på hva man betaler.. Få partnere å veksle Membership Rewards poeng til, dårlig vekslingskurs uansett hvilket program du veksler til. Mye bugs på nettsiden, får ikke til å enrolle noe som helst. Har måtte ringe for å få enrollet status hos Shangri La og Hilton Honors, og det tar ukesvis før det skjer noe.. Det eneste som har vært nyttig og praktisk har vært Priority Pass. Mistenker at dette kortet går i dass snart :p

Erlingni liker dette

Del denne siden