American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Og CPH. Har prøvd. Wrap inntas om ca 20 min!
     
  2. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Namnam, Ritazza innfrir igjen.
    2x pulled pork wraps,
    2x mineralvann og
    2x kaffe mocha.

    20 øre for meg,
    392 kr for Amex...
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113

    198kr for Amex, følg med på hvordan det tastes inn;)
     
  4. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er skikkelig frustrert over Amex for tiden. Her kommer oppgulp:rolleyes:
    • Har 200 000 MR poeng (20 000 EB) som er umulige å veksle inn. Dette er en kjent feil som rammer "en del" kunder. Skulle blitt løst til 2020, det ble det selvfølgelig ikke. De får ikke til å overføre manuelt heller.
    • Begge gangene jeg har forsøkt lounge on the go på CPH, har de vært tomme for wraps. Ikke mulig å få noe annet isteden. Altså verdiløst og bortkastet tid.
    • Amex og Apple Pay er en vits. Fungerer i praksis på 0,0001% av brukerstedene i Norge.
    • FHR er ikke mulig å bestille online for norske brukere, så vidt jeg forstår.
    • Concierge tjenesten er i beste fall middelmådig, og for meg ubrukelig.
    • Ikke mulig å si opp kortet, uten å miste de 200 000 MR. Bestilite green card i midten av desember for å omgå dette, slik at jeg beholder poengene uansett. Fikk godkjent online og valgte PIN. Bestillingen av dette rotet de bort Purret rett etter nyttår, da skulle de ordne det. Fortsatt ingen spor av green card.
    • Elendig poengopptjening på kortet, kombinert med lite brukersteder sammenlignet med MC. Lenge siden jeg har brukt det til å faktisk handle med.
    • "Invitasjoner til begivenheter" som de reklamerer med er helt fraværende.
    Det som har fungert bra for meg er
    • Loungetilgang.
    • Ekstrakort (når det endelig kom).
    • Hotellstatuser, og perks og oppgraderinger som dette gir på reise.
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen i klubben(ikke vondt ment) @Erlingni valgte av den grunn å ikke drive aktiv spendt på AmEx P. videre er det kun Hotell og Lounge til ganger jeg ettertrakter ifra dette kortet, er forsatt i tenkt prosessen om Hilton Gold og Marriott Gold(skuffende status iforhold til perks og de over, som egentlig ikke inngår i Norges programmet heller) er verdt de kronene vi på spandere i årsgebyr eller ikke, ser at du har nedgradert, jeg venter ut 2020, da har flere bookinger ut året.

    Jeg vil si, at vi i Norge ikke er sidestilt med kjære bror, der ARN har egen Lounge og fasttrack, dog Wraps og OSL premium Lounge er et greit tilbud, men ikke sammenlignbart.

    Det jeg lurer på, er hvordan de har klart å regne seg fram til disse status matcher og MR points for Norge, hva sammenligner de med og forventer av spend, når belønningen er tilnærmet fraværende for de respektive MR transfer partnere.
     
    Erlingni liker dette
  6. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for medlemskap i klubben:D
    Nei, jeg har heller ikke fått nedgradert enda fordi jeg ikke vil miste de 200 000 MR poengene mine. De kan jo ikke veksles inn, og Amex får ikke til å sende meg nytt green card. Så da er jeg stuck enten jeg vil eller ikke, hvis ikke jeg vil ofre 20 000 (fremtidige) EB (vurderer faktisk det). Klassisk catch-22 der altså.
     
    drsyk liker dette
  7. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Er det bare jeg som ikke har sett dette før, eller er det helt nytt.

    Gold Card blir dyrere og det finnes norsk Centurion.

    upload_2020-1-14_16-38-47.png
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Norsk Centurion finnes, men skal du søke @sam11net ? Her spekulerer folk å gi avkall på Platinum:confused:
     
    sam11net and kimkra like this.
  9. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Har Gold, men planen var å oppgradere til Platinum pga. Hilton og Marriot status. (radisson ikke så relevant for meg).
    Og, som jeg har nevnt tidligere, Centurion er på bucket list, men nok ikke de neste par årene.
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har 2 Marriott booking og 2 Hilton fremover, og kommer med update om blir kun IHG eller en blanding fremover i hotell favoritter ila. 2020 :)
     
    jgroneng liker dette
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du så mye ut å reise?
     
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp:
    FRA The Westin Grand MARRIOTT m/Club 4 pax
    FCO Rome Cavalieri a Waldorf Astoria resort HILTON m/Club 2 pax
    HKG JW MARRIOTT m/Club 4 pax
    DPS Hilton Bali resort. m/Club 2 pax

    Så da tester vi the Power of Platinum:)
     
    NoLimit, ina, mathiasfe and 2 others like this.
  13. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Ett avgjørende spsm er om tilleggsytelsene for det norske Centurion-kortet matcher mitt UK-baserte kort. Årsavgiften ligger betydelig over vdet jeg betaler i dag.
     
  14. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk testet FHR over telefon her forrige helg..

    Booket Conrad Tokyo Exec room på telefon Ringte inn ved en mellomlanding enroute til Tokyo.

    Fikk lagt inn gull hhonors nummeret også.

    Fikk ingen upgrades, men de beklaget veldig at de ikke hadde noe ledig.. (det var helligdag i japan den helgen, fullt hotel)

    Det påløp også et gebyr på kr 100 for å booke gjennom FHR. Men prisen var helt lik som i appen, og ved utsjekk ble 125USD trukket fra barregningen(Amex Voucher)

    Alt i alt, litt skuffet, men skal teste det litt til fremover.

    C
     
  15. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Da gadd ikke jeg mer rot for denne gang. Blir gravøl for de 17 640 EB ekstrapoengene jeg mister, Green card bestillingen min ble borte vekk i kjent Amex stil.
    Kommer tilbake hvis/når dette produktet blir mer modent.
    IMG_1145.PNG
     
    Xflipper, McBuljo and Schlandy like this.
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    RIP AmEx Platinum, kondolerer med dypeste medfølelse:(
     
    Erlingni liker dette
  17. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Spørs om jeg følger etter hvis de bruker noe særlig mye mer tid på å gi meg priority pass og et par hotellstatuser jeg trenger. Det er eneste måten jeg kan forsvare prisen på kortet, og om de ikke klarer å få disse tingene aktive når jeg trenger dem er det penger rett ut av vinduet for min del.
     
    FlyingMoney liker dette
  18. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Har funnet ut at det er mye bedre å ringe ICC American Express Platinum Card i UK direkte når man skal i kontakt med Platinum Travel Service.

    Det er de som handler Travel Service for AmEx Platinum i Norden utenom Nordens normale åpningstider, noe som betyr at de har all informasjon de trenger om deg når man gir de kortnummer. Og man trenger heller ikke å booke hotell og fly samtidig for å få hjelp, slik man må med den nordiske tjenesten.

    Utenom deres normale åpningstider, kan de hjelpe til med bestilling av flybilletter som må skje innen 24 timer fra man ringer dem. Ellers booker de billetter langt fram i tid.

    De har tilgang til gode priser i Business Class også med en del utvalgte selskaper.
     
    drsyk and Chrisbgg like this.
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tips, apropo C fares, har du booket noe via dem, og eventuelt hvilket selskap til hvilken pris?:)
     
  20. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke booket C enda, men fikk en pris fra OSL til CPT for to personer i juli med Qater til litt over 20.000,- t/r
     
    Bolle and drsyk like this.

Del denne siden