American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    AmEx IT vs SAS IT...Finnes det en vinner?Man kan ihvertfall nå SAS med e-post, som er et massivt pluss her i gården;)

    Dassen her ser også muligheter, dog har enda 2 Hilton bookinger, 1 Marriott, 1 Melia booking på vent og skal se om noen perks er å oppdrive, ellers blir det kun IHG(mindre og mindre verdi for pengene i henhold til status), og en igjen tenker en at Hilton er en vinner, så ser en på Marriott, nei dette er en ond sirkel som aldri tar slutt:rolleyes:
     
    Last edited: 09. jan 2020
  2. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93

    Gir Amex beskjed til Hilton Honors om å nedgradere status omgående om man sier opp Platinum-kortet mon tro? :D
     
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du må gjerne prøve først :p

    Edit, antar du har status til "1 års perioden er over"?
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,541
    Bonuspoeng:
    183
    Vil tro hotellstatusene beholdes til man vanligvis ville blitt nedgradert uten flere stays ja. Priority pass derimot forsvinner nok med en gang siden de pinger Amex hver gang du bruker det.
     
  5. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har sagt opp mitt Platinumkort, men har fortsatt hotellstatuser ;)
     
  6. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Oh lord for et sirkus, får se om jeg får til å fjerne det fra kontoen min enkelt da. :) IT løsningene her er jo helt på trynet.

    *Edit*
    Fikk til å fjerne det. Logga inn via den svenske siden og meldte meg inn i alle hotellprogrammene, de står nå som pending. Får se hvor lang tid det tar før noe skjer der.

    Hva må jeg gjøre for å få Priority Pass i gang? Det står per nå markert med rød sirkel med et utropstegn i på den norske siden, er det tegn på at jeg må foreta meg noe?
     
    Last edited: 09. jan 2020
  7. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Priority pass skal du få automatisk, fikk en mail på samme tid som jeg fikk mail om innvilget platinum- kort i våres.
     
  8. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Sikkert noe tull der og på grunn av at jeg hadde PP med DNB issued SAS Amex før i tiden.
     
    KVTL liker dette
  9. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Er nok ikke det heller. Selv hadde jeg PP både fra DNB Amex og Danske Bank. Anbefaler at du ringer dem for å få hjelp siden dette skal komme automatisk for deg og eventuelt ekstrakortmedlem.
     
    jgroneng liker dette
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Danske Bank ga oxo meg PP, men var ingen knot da fikk meg AmEx Plat, alt gikk på automatikken ved å verve seg.(kun Marriott om trengte en liten omvei).
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg måtte lage en ny PP konto, da det ikke fungerte å koble på den eksisterende jeg hadde.

    En epost til PP, fikset problemet raskt!
     
    KVTL liker dette
  12. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, stemmer. Du kan ikke ha flere PP- kort på en konto. Selv hadde jeg tre ulike kontoer på samme tidspunkt, men det var kun AMEX Platinum jeg benyttet siden det var den beste avtalen mtp. pris og gjeste- mulighet.
     
  13. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Ringe inn til Amex, de skulle forsøke å fikse det fra sin enda, mente det kunne ta 1-2 uker. Voldsomt opplegg..
     
  14. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Hva med hotellstatusene, tok det lang tid å få alt opp og kjøre der?
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Alt fra 1-4 uker, forsatt har jeg kun fått Radisson GOLD plastikk kort(om det har noen verdi idag), resten er elektronisk, litt krøll om har status ifra før(mail frem og tilbake, fusjonering/makulering av eksisterende kontoer) så var alt på stell. Bør logge in regelmessig og sjekke at ting skjer. En får bekreftelse mail relativ raskt når kontoen fra den respektive kjeden er oppe og går.
     
  16. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Er kun Marriott og Hilton jeg skal bo på i løpet av de nærmeste par mnd, får satse på at det går greit og smidig der. Og i alle fall at de ikke begynner å slette min eksisterende konto hos noen av dem.

    Må si jeg bare blir mer og mer sjokkert over nettløsningene knyttet til dette opplegget. Var innom en tur for å se på FHR i går. Der går det jo ikke an å sjekke priser eller tilgjengelighet på nett en gang, mener de virkelig at man skal ringe inn for å planlegge hvor man skal bo?
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,541
    Bonuspoeng:
    183
    Vær nøye på at navn og adresse du sendte inn når du fylte ut skjemaet på americanexpress.no stemmer med det du har i brukerprofilen på Mariott og Hilton Honors. Begge disse ble avvist for meg først av den grunn. Hilton pga. at jeg hadde glemt å endre adresse i profilen da jeg flyttet (antar jeg ihvertfall) og Mariott fordi de hadde en feil i navnet mitt pga at ø hadde blitt lagret feil på et eller annet tidspunkt.
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan sende mail til dem for dette:
    [email protected]
     
  19. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr fra VIE til OSL 1735 med Wizz air nå i kveld. Skal videre med siste fly OSL-KRS med Norwegian. Så må ned, ut, opp og inn igjen gjennom securityen.

    Har jeg fast track med amex platinum, evt hvor, og kan jeg ta med en gjest? :)
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke Fasttrack på OSL med Amex Platinum (kun Arlanda), men du kan plukke opp en wrap fra Lounge on the go.
     

Del denne siden