American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jo meget bra, pluss i boka for AmEx:), men antar de hadde god tilgjengelighet under oppholdet. Hva hadde du av opprinnelig booking? (mtp. en rom kategorie eller flere opp over)
     
  2. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde executive King bedroom så vil tro jeg fikk 2 hakk opp.
     
    drsyk liker dette
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Da kan en bare glede seg til kommende Hilton bookinger og tigge om upgrade :rolleyes: IST, FCO og DPS.
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor er forresten screenshot fra?

    Edit: Fant ut at de var fra appen Amex experiences
     
    Chrisbgg liker dette
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Da var det prøvd ut på vei til ARN. De var ikke så opptatt å se boarding pass, og som nevnt betaler man 10 øre som en vanlig betaling. Basert på hvordan det ble tastet inn så ser det ut som Amex betaler 99k for moroa. Vanlig fullpris er 170kr. Hele turen tok 6 minutt ekstra framfor å gå direkte til utenlands.
     
    drsyk, Chrisbgg, jgroneng and 4 others like this.
  6. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg forsøkte å teste lounge on the go tilbudet på Kastrup i helgen.
    Der var de utsolgt for wraps, og det gikk ikke an å få noe annet isteden. Så det var ikke så veldig imponerende, endte opp med å måtte kjøpe en yogurt selv.

    Men bra at det funket i Oslo!
     
    drsyk liker dette
  7. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Ser det er litt snakk om låste MR og behovet for platinum eller ikke.

    Jeg har hatt Greencard i en periode nå, og igår så ringte jeg til Amex og snakket med Simon. (Super engasjert operatør) Som forklarte meg at jeg kunne oppgradere til gull, men fortsette å bruke mitt greencard (med samme rettigheter som gull). Inntil jeg fikk mitt nye gullkort i posten. Om jeg ikke ønsket å være gull allikevel etter dette, så gikk det fint å nedgradere til greencard igjen.

    Men kickeren var at, slik jeg forstod det, så skulle jeg ikke makkulere greencardet mitt, men beholde det, i tilfelle jeg ønsket å gå tilbake til greencard.
     
    Erlingni liker dette
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Da fikk jeg prøvd dette på en innenrikstur også. Første damen var lettere forvirret over at jeg viste to boardingpass (skulle ha to porsjoner og frue passet ungen) og diskret viftet et Amex, men skiftleder viste hva det dreide seg om og jeg fikk to gode wraps, imsdal og kaffe. Hjalp på reisebudsjettet.
     
    Last edited: 23. des 2019
    RoadKing, Chrisbgg, lobster and 2 others like this.
  9. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    God jul.

    Fint at amex kommer med et nytt tilbud slik beskrevet. Jeg syns også at løsningen på Arlanda er fint. Utmerket nå centurion lounges kommer til europa, men jeg tipper det blir samme issue som i USA, stappfulle stuer..

    Jeg ser at en del her ønsker seg HH diamond som benefit, noe som jeg sterkt betviler vil skje. Jeg må og si at jeg ikke helt se den store fordelen med akkurat dette. HH gold gir utmerkete benefits sammenliknet med tilsvarende status hos andre programm. Bare frokosten er ofte "verdt gull". Man får etter noen stays på rullebladet også meget ofte upgrade til exec lounge (tror jeg kan bare huske to stays de siste 3 årene hvor jeg ikke fikk exec).

    Det som jeg syns bermerkes lite i henhold til hoteller er muligheten for FHR, som imho gir 2 betydelige benefits over virtuoso. 1. garantert late checkout til 16oo, 2. tilbudene som oftest gir mulighet for opp til 33% rabatt. Bare 1-2 stays 3for2 tilbud gir en innsparing tilsvarende årsavgiften til kortet. Det utkonkurerer hilton diamond og de andre statusfordelene med avstand. Hvis man ikke har noe imot å bytte hotell x1 under et ukes opphold kan man i tillegg maksimere room credit.

    Det som jeg absolutt ikke kan forstå er at amex ikke tar grep angående conciergen. Slike tjenester på basis for store selskap kan vel umulig koste så mye at dem ikke kan innleies? DNB klarte det fint med Q... For min del kan hele cashback avvikles hvis dem får på plass en topp døgnåpen concierge som har personal med erfaring og lokale kontakter.
     
    drsyk and RoadKing like this.
  10. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Prøvd Lounge on the go i Oslo, alle 3 som jobbet der lo og sa jeg har gått feil, det kunne ikke være der da de aldri hadde hørt om det. Heldigvis lette en av dem i en skuff og fant instruks
     
  11. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    drsyk liker dette
  12. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke fordeler gir dette? Og hvordan er det med opparbeiding av Eurobonus? Foreløpig er det kun AmEx Elite og SAS Mastercard som gir mest fornuftig opptjening føler jeg. (Bortsett fra Trumfpoeng, Avis og andre usual suspects selvsagt.)
     
  13. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel vel ikke offisielt lansert her på berget enda? Men det jeg har lest meg opp på andre fora skal du visstnok få Eurobonus Gold og et hall opp på medlemsskapsstatusen på de hotellene man har på Platinum kortet.

    Siden det koster rundt 30.000 i innmeldingsavgift og ca. 30.000 per år så er det ikke kort for bonusjegere. Og som alt annet må man vekte om det man får igjen for årsavgiften veier opp ulempene.

    Selv har jeg Platinum, dårligere Eurobonus opptjening men andre fordeler telte tyngre for min del..
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tror den linken er kun til svenske klienter:
    PERSONNUMMER (ÅÅMMDD-XXXX)* mangler en X der:(
     
  15. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg sliter veldig med å se hvordan totalt 60.000,- første året og så 30.000,- hvert år etter det kan lønne seg.
     
    KVTL liker dette
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Da er vi 2.
     
    KVTL liker dette
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror målgruppen til Centurion card ikke bryr seg om hva som lønner seg.
     
  18. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Du har helt sikkert rett i det, men jeg skulle uansett likt å se det regnestykket.
     
  19. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    AFBE20D1-27FB-4C2D-B183-342C8D78D7B4.jpeg
    Vi er garantert 3.

    så av avtalevilkårene har nå har de lagt til Centurion. De som har Platinum kan gi bort et platinum- kort og fire gullkort. De som velger Centurion kan velge å gi bort 1 Centurion og hele 8 Green (!)- card.
    AFBE20D1-27FB-4C2D-B183-342C8D78D7B4.jpeg
     
    drsyk liker dette
  20. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har ikke linken her, men tror thepointsguy har det kortet og har gitt en oppstilling av hva man får for pengene (det koster dog også mere over the pond). Kortet i USA er (for dem som har årlig inntekt i million USD range) en goodie på den måten at man får en god del cashback, som shop/hotell/airline credit (ved siden av den vanlige yadaen). Jfr en artikkel på reddit skal centurion concierge har faktisk pull få å ting gjort som man ellers hadde fått "nei" på, for den simple grunnen at kortholderne er kjent for å bruke latterlig med cash. Jeg vil og huske at det var "gjemte" FHR fordeler med black card. Om det lønner seg i summen aner jeg ikke.

    Jeg tørr å si at slike medlemskap (gjelder vel fsv. og for platinum kortet) hadde sin største "bang for the buck" før advent av internet og muligheten for å booke alle mulige ting selv.
     

Del denne siden