American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    ok
     
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vel Hilton Diamond og alltid frokost med Club Tilgang er egentlig nok til at jeg feriere resten av livet på Hilton, men 60 lapper første året med 30 påfølgende? Om kona får EBG kortet(slipper å fly MR og heller poeng flyreiser på henne) og jeg tar AmEx Eliten gratis, blir regnestykke litt rimeligere. Om bestiller dårligste rom på Hilton og slipper å bruke kr på ektefelle sitt EBG, jeg får uansett EBG pga kortene, må fin regne litt fremover... Nå betaler jeg alltid PR tusen mer pr natt pr opphold enn kun tatt rimeligste alternativ... antall hotell netter iåret er Ca 30-35 ish(obligatorisk med Club rom for meg), da ville de 30 tusen i året blitt litt lavere samlet sett... Vel nå får jeg forsette å drømme videre...
     
  3. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Takker... :rolleyes:
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Nå må du heller ikke glemme at det å ta en MR ikke er et ork, du fremstiller det jo som at det er en fordel at du slipper å ta MR. Det kan du ikke mene ;)
     
    drsyk liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Selvfølgelig er det invidiuelt å velge det :). Det jeg sier er at det ikke er verdt det. Akkurat som man kan stadfeste at det å røyke definitivt ikke er sunt, men det er opp til den enkelte om man velger å gjøre det (forutsatt at man ikke er steder hvor myndighetene har bannlyst det da :) )

    Mitt poeng var utelukkende at for en med et passe aktivt reisemønster som i seg selv opparbeider en del benefits, så er ikke regnestykket til American Express adekvat. Men, men, ingen grunn til å starte en fight, helt klart individuelt valg.
     
    milehigh liker dette
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Heheh, må beklage for dårlig ordbruk...Jeg forguder MR, jeg tenkte på Fruen, som noen ganger ser på å stå opp kl. 0400 Red Eye Flight og ta siste flyet på returen med touchdown 0.05 OSL med jobb påfølgende dag som et ork:D
    @drsyk LOVE IT:cool:
    Centurion er nok avskrevet, når aldri opp til et slik forbruk...Må finne en annen løsning på hotell valg...
     
    Sonictravel and RoadKing like this.
  7. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Synes du glorifiserer disse klubbene litt mye... ;)
    For det første så har ikke alle Hilton-hoteller (eller Marriott eller Hyatt) klubber, og for det andre så er det mange av de som har klubber (spesielt i USA) som er ganske dårlige... :)
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Må innrømme min avhengighet av Clubber, er en Club junkie, en ren og skjær misbruker av Club access, det er mitt russug og behov for en "shoot" eller to som gjør at jeg oppfyller mitt Club-arkotika ved hver reise, hva kan jeg gjøre, går dypere og dypere ned i dragsuget for hvert Club opphold, og vil aldri klare å tilgi meg selv eller å søke avgiftning for mine Clubavhengighet :)

    Veldig enkelt svar på dette er å "ekskludere" de hotellene uten Club;)

    USA er ikke helt på agendaen enda, Hyatt skal være bra i USA, mens Hilton og Marriott bedre i Asia(Mer spennende mat og kulinarisk opplevelser, men nå er jeg på tynn is, da har aldri vært i USA, eller bodd på Hyatt.
     
    milehigh, jonss and FlyingMoney like this.
  9. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Hæææ?

    Det er flere Marriott og Hilton, men at de er bedre, det er jeg sterkt uenig i.
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du skal få lov å vinne denne runden:) Hilsen en Club-, bonus- og boble-holiker...
     
    FlyingMoney liker dette
  11. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får ta en tur til LHR med en sikkelig allianse, så kan du legge til lounge-holiker på listen din også... ;)

    Gjerne etter at AmEx åpner Centurion Lounge på LHR Terminal 3, for å trekke denne tråden tilbake til tema...

    https://onemileatatime.com/centurio...centurion_lounge_london_heathrow_opening_date
     
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt nye allianse løp begynner 1.1.21(vedtatt i husholdnings budsjettet), men *A frakter meg ditt så snart AmEx har lougen klar;) Lounge-holiker hørtes vakkert ut.
     
  13. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Synd du ikke kommer inn i Terminal 3 med en *A billett da... ;)
     
    jgroneng liker dette
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    OW here i come;)
     
    jgroneng liker dette
  15. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk omsider etablert priority pass via kortet nå. Det tok ca. 1 mnd. Venter fremdeles på Hilton. De øvrige hotellene kom opp ganske fort (<1 uke).

    Er det noen ting å hente på å knytte kortet mot Avis og Hertz? Jeg har allerede høyeste status hos Avis via EBG, gis jeg noen ytterligere fordel via dette kortet?
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Avis nei. Hertz ja(om ikke har status).
     
  17. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det ikke er nevnt i tråden. Men dere som har Platinum- kort og har gitt ut gullkort kan i tillegg gi bort Priority Pass med opptil fire gratis besøk per år til en av gullkort- innehaverne:

    https://forms.amexnordics.com/prioritypass/no/
     
    drsyk liker dette
  18. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Mer schwung over det hele på andre siden av dammen...

    6318077C-76E8-41AC-8B0F-965DA80AD3A2.png
     
    Upsaker, Xflipper, jgroneng and 3 others like this.
  19. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Gratis alkohol? Ville kommet på primetime ASAP med et fordømmende innlegg.
     
    Chrisbgg and drsyk like this.
  20. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjelder den store dammen; Få'kke sånn på andre siden av den engelske kanal.... :oops:
     
    drsyk liker dette

Del denne siden