American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer, du er nok forhåndsgodkjent :)

2. kimkra

kimkra Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Ser ut som du slipper og vise din interesse :) Du er allerede invitert (Y)

drsyk liker dette
  3. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    30 000 + 30 000 for å bli oppgradert? Heftige greier.

KVTL liker dette
  4. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig heftig, og gjør nok at jeg ikke kommer til å takke ja selv om jeg skulle ha fått en invitasjon. Med familiesituasjon og små barn er det en kostnad som ikke kan forsvares p.t. (selv om det følger med en rekke fordeler)

kimkra liker dette
  5. kimkra

kimkra Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Lyst å dele fordelene med oss andre? (A) mye usikre kilder rundt om :p

6. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har regnet på dette...Ikke noe en trenger å offentliggjøre, men å ha spend til 2 stk EBD, og brenne spenn på HILTON Club room, mot gratis CLUB v/Hilton Diamond, selektere minste rom med free Club Access, videre får et Elite kort(mitt navn+SAGA+Fly EBD igjen) og et EBG kort(fruen dopper fra EBD)+AmEx Platinum ekstrakort... Pr nå 2 stk AmEx Elite, og mitt AmEx Platinum... Dyre hotell rom... Just saying. 30.000 ut, og betydelig innspart :rolleyes:

KVTL liker dette
  7. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,437
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skjønner ikke helt regnestykket ditt "spend til 2 stk EBD"?
    Hvis du bor så mye på Hilton at prisdifferansen på Club versus no-Club begynner å nærme seg 30.000 kroner i året så burde du strengt talt kvalifisere til Hilton Diamond på spend... ;)

8. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke fått noen mail, men har bare kanskje 80.000 i bruk fra juli 2019 da jeg fikk det.

Last edited: 21. febr 2020
  9. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Fått mail om invite til og søke, lite spend på platinum kortet men relativt stor spend på amex totalt i fjor.
    (Elite, Premium, Platinum)

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,860
    Bonuspoeng:
    293
    Har du Amex Platinum? Superenkel forskning sier at det er de som har fått mailen.

11. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,104
    Bonuspoeng:
    163
    Dette var fullstendig usammenhengende og uforståelig. Kan du prøve på nytt?

CrotchRocket and NoLimit like this.
  12. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hva ønsker du å oppnå med en slik kommentar, egentlig? Se i signaturen min, ganske superenkel forskning. Jeg har amex platinum ja, og sikter selvsagt til spend på det kortet, ikke et mikke mus-kort eller noe annet irrelevant tull.

Interessant å vite medlemskapslengde, ca. spendmønster osv. sett opp mot hvem som får invite til black card eller ikke.

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,860
    Bonuspoeng:
    293
    Åj, unnskyld, var ikke meningen å tråkke noen på tærne her. Signaturen din kommer ikke opp på mobil, så jeg klarte ikke å gjette på om spendet ditt var på det, Premium, Elite eller Classic.

Last edited: 21. febr 2020
    Petter B-C liker dette
  14. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ingen jobb som spandere utgifter til 2 stk EBD, altså kreditt kort, samt fly billetter går med i regnestykke.

AmEx C gir deg:
    1 Elite kort uten avgift med 20K status. Dvs jeg makuler det jeg betaler for nå. Så signerer jeg et AmEx Premium og oppnår likevel 3 CT som er mitt mål.
    1 EBG kort uten avgift.Den går til fruen. DVS jeg slipper å ha med inventar på tur og makulerer hennes AmEx Elite, Kona sin EB spend blir kansellert hos DNB, innspart der.

Som Club fetish er det min synde å bestille slike rom, har jeg sett priser der summen er under halvparten uten Club(Ja jeg har syndet).

Om kanaliserer alle fremtidige bookinger på Hilton`s minste rom finnes det muligheter til å bedre regnestykke ytterligere, men bor ikke nok for å oppnå Diamond...

Skal vise fram regnestykke på en Sumo med litt bobler på neste treff eller i HKG. Kan hende jeg har fått noen tvangstanker også...:)

15. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Dette poppet just opp på telefonen som push-varsel fra Amex Nå-appen:
    Screenshot_20200221-100119_Amex N.jpg Screenshot_20200221-100312_Firefox.jpg
    Har meldt meg på for har fri hele den dagen. Får jeg i tillegg ordnet algerisk visum på turen er jo Oslobesøket fullendt. Tviler dog på at min +1 blir samboeren, så mulig ledig plass :)

16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,904
    Bonuspoeng:
    293
    drsyk liker dette
  17. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,437
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor trenger du 2 stk. EBD?

Hvis Hilton Diamond er målet så kan det gjøres mye bedre og billigere enn 60.000 NOK første år og 30.000 NOK i året etterpå...

Ville anbefalt deg å sett på "American Express Global Card Transfer" for å opprette ett "Hilton Honors American Express Aspire" kort i USA. Det koster $450 i året, og gir deg Hilton Diamond, samt flere fordeler på Hilton.

https://thepointsguy.com/guide/hilton-amex-aspire-review/

18. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    2 mnd, enda ikke fått Hilton Gold etablert via amexen. Ikke fått noe mail som kan tyde på at noe er feil heller. Hvor lang tid skal dette ta?

Er for øyeblikket inne i en "soft landing" fra Hilton gold, men det går ut ganske snart. Har 7-8 oppholt med dem i løpet av Q2 som gjerne skulle ha hatt status.

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk bekreftelsesmail på oppgradering igår med beskjed om at jeg er Hilton Gold fram til 31. oktober 2022. Tror jeg registrerte info om hiltonkontoen min hos Amex i november og det som gjorde det ekstra overraskende at jeg ble oppgradert i går er at jeg sa opp platinumkortet i slutten av desember :p

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,717
    Bonuspoeng:
    293
    Betale 1000 kroner for å delta på lansering??? jeez...

Del denne siden