American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. kimkra

kimkra Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    2 mill, absolutt ikke, men man kan jo være naiv og håpe at dem ser på andre ting også, som ekstrem lojalitet der svært mange kunder har flyktet fra Amex i Norge, samt at Platinum har fått en voldsom inflasjon :(

2. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Kan være. Har selv vært AmEx-medlem siden 2000. Andre i nær familie siden 1983.

Ligger stort sett på årlig forbruk mellom 800.000,- og 1.000.000,-, men 2.000.000,- er jeg ikke i nærheten av.

3. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis man har over 2 mill i privat kortforbruk så er man kanskje ikke i kategorien mennesker som bruker ledige helger på MR til Gdansk og hamstrer brokkoli & salmalaks på Kiwi for å få råd til å fly til Australia i F :p

Med et sånt forbruk så kjøper man bare flybillettene selv med det svarte Amex-kortet – eller kanskje mer sannsynlig: man ber sekretæren sin om å foreta bookingen… :rolleyes:

milehigh, Petter B-C, drsyk and 2 others like this.
  4. DrJens

DrJens Medlem

Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    De kan også være litt smarte i oppgraderingstankegangen sin for å redusere tap.

Jeg reiser veldig ofte til London for å se fotballkamper ( snikskryt: har sesongkort hos Arsenal)... da er det lounge to go på OSL, samt OSL lounge... på vei tilbake er det lounge på Gatwick)... i tillegg reiser jeg veldig ofte i jobbsammenheng - da er det mer lounge to go!
    Hvis da utgiftene de har på meg overgår min medlemsavgift, hvorfor skal de da ikke oppgradere meg og få økt medlemsavgiften min for å så øke inntjeningen/ redusere tap.

det kan ikke være sååå mange som er villig til å betale for det kortet at det mister statusen sin.

jeg meldte i alle fall min interesse via mailen som kom, så får vi se hva de sier.

Har ikke mer spend enn ca 5-600.000, inkl jobbutlegg, og det er på Elite.

5. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Min mening er at de ikke kan fire på kravet får å få Centurion Card. 2.000.000,- i årlig forbruk bør holdes. Blir feil om det kortet også skal vannes ut.

6. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. Jeg har revurdert behov for Hilton Diamond, og det veier ikke opp til at jeg skal plutselig øke spend kun for å nå 2 mill, blir vel å kjøpe og selge på AmEx for å nå 2 mill f.eks. kjøpe en hytte?

Jeg beholder utvannet Platinum for skarve kroner kontra 30 store og likevel har status hos Hilton, Marriot, Radisson, Melia og Shangri La, hva det enn er verdt, men lykke til, til de andre søkerne.

FlyingMoney liker dette
  7. DrJens

DrJens Medlem

Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Ok.. bare sånn til info, i forhold til å holde statistikk på spend og Centurion-invitasjoner... fikk akkurat mail om at jeg er blitt offisielt invitert. Dette etter å ha svart på mailen som satt meg på interesselisten.

Kan oppdatere igjen:
    Spend: Ca 5-600.000 årlig - veldig mye reiserelatert, samt en god del jobbutlegg - herunder masse reise også, da. 95% av all spend er på Elite-kortet mitt.
    Har Amex Elite-medlem fra dag én. Samt "konvertert" Platinum konvertert fra DnB i sin tid.

Er rimelig sikkert på at jeg ikke skal ta meg råd til svare ja på invitasjonen. Er fryktelig mye å betale. Spesielt joining fee-en er hard å svelge.

trygveat and drsyk like this.
  8. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Offisielt invitert til å søke, eller har du fått kortet om du er villig til å betale for det?

9. DrJens

DrJens Medlem

Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    For noen dager siden fikk jeg mailen der jeg ble invitert til å søke. Mailen jeg fikk nå inviterer meg til å betale skjorta for kortet.

10. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Da er jeg også invitert inn i det gode selskap, men jeg må innrømme at dette kortet begynner å bli veldig utvannet. Jeg har spend på SAS Amex Elite på like over kr 300.000,- (2 CT), og kr 0,- i spend på Amex Platinum. Kravet om omsetning på 2 mill. for å bli invitert er tydeligvis bare tull...

Kommer jeg til å akseptere invitasjonen? Absolutt ikke. Klarer virkelig ikke se at fordelene er verdt kr 60.000,- første året og deretter kr 35.000,- per år...

Attached Files:

milehigh and DrJens like this.
  11. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43

Totalt utvannet om det er på denne måten folk skal «få» kortet.

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Er det sånn å forstå at det bare er de som har Platinum-kortet som blir invitert?

13. kimkra

kimkra Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Kan ikke tenke meg at absolutt alle som har platinum får tilbudet om å få kortet, ville jo være galskap, må jo være ganske mange som har platinum med tanke på all markedsføringen som har pågått o_O

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte mer på om folk som ikke har Platinum, men feks Elite har fått tilbud?
    Jeg har ikke fått, men har greit med spend på Elite, og Premium som jeg hadde i fjor.

15. DrJens

DrJens Medlem

Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke en brøkdel av de som er invitert faktisk er villige til å punge ut for kortet. De har sikkert god erfaring med tall fra Sverige med tanke på hvor mange invitasjoner de sender ut i forhold hvor mange som faktisk aksepterer tilbudet.

16. LJB

LJB Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk også interesse mailen og nå også konkrete invite. Har ca 400.000 kroner i spend på Platinum i året - max. Kansellerte Platinum til fordel for Elite for er par uker siden, men er altså fortsatt invitert.

17. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Har også fått invite etter at eg meldte interesse.
    Hadde bra spend på Elite og Premium men ikkje voldsomt på platinum.
    Men fytti det kostar skjorta ja....

18. Roger_No

Roger_No Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    For nysgjerrighetens skyld; hva er årsprisen i UK...?

19. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Ordinært GBP 2,200-2,500.-
    "Charter Members" (Centurioninnehavere fra opprinnelige rollout) betydelig lavere inntil videre, er klart bidragende til at jeg beholder det.

drsyk liker dette
  20. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Tviler på at du får årsprisen du betaler i dag om du flytter kortet over til AmEx Norden, men du har ikke noe å tape ved å spørre.

Pingus liker dette

Del denne siden