American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke riktig der enda...Må sikker vente til neste uke :D
     
  2. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    4C0047C2-0AED-4963-B009-D354D8D85E88.png 6E4A69C0-219A-4C0F-8046-742CE25F4C8F.png Fordeler:
     
    KVTL, drsyk, trygveat and 1 other person like this.
  3. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Ganske samsvarende med UK benefits dette, bortsett fra at SAS der erstattes av Virgin Atlantic Gold og Emirates Gold.
    Regner også med at mange av standardfordelene opp mot ulike cruiseselskaper og mindre hotellkjeder sikkert også gjelder.
     
  4. kimkra

    kimkra Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Emirates Gold hadde ikke vært feil :D
     
    ChrisTW liker dette
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Fordelen med AmEx C er at nå kan en uten omtanke redistribuere alle kapital mot OneWorld. Alle de perks der gjør AmEx C meget attraktiv i forhold til egen smak, behag og dårlige vaner. Bobler i luften BA, QR, CX, F wing Lounges og Clubben på Hilton for det billigste rommet ever. More to come, from the dark side...

    PS 1,5 MR for AmEx C kontra 1 på AmEx P—>BA
     
    jgroneng liker dette
  6. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Alt dette er vel og bra, men jeg personlig er kritisk til at kravet om 2.000.000,- i forbruk ikke overholdes. Man vanner ut kortet så til de grader.

    «Alle» kan få kloa i dette kortet om man er villig til å betale 60.000,-/65.000,- det første året og 35.000,- pr. år etter det.
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Klarer egentlig ikke se problemstillingen i svaret ditt...Da dette er opptil AmEx og ikke deg og meg... Neste år blir summen, 40, så 50 osv, så tilslutt koster kortet mest sannsynlig 100.000 i året om ikke 200.000...
     
    Last edited: 09. mars 2020
    KVTL, ChrisTW and NoLimit like this.
  8. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Mistenker at det er 2 ulike syn på hva «utvanning» egentlig innebærer:
    1. At det blir for mange som skal dele på de samme godene slik at servicenivået for hver enkelt kortholder reduseres.
    eller
    2. En følelse av å være mindre spesiell når naboen kan få samme farge på kredittkortet som en selv.
    Det første vil være en reell nedgradering av produktet, mens det andre er vel strengt tatt bare snobberi?
     
    drsyk liker dette
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for oppklaring. @HenrikE-G skrev litt uklart, uten direkte antydning...

    1. AmEx bestemmer. Om AmEx innhenter hypotetisk tanke 50 nye kunder i Norge, er det forsatt svenskene som styrer showet, 50x 60.000=3 mill, påfølgende år: 1,75mill inn (de kan fint ansette minst 3 heltids ansatte for å kompensere etterspørsel.(i Sverige da lønninger er betydelig lavere der...)

    2. Er det verste jeg har hørt i hele mitt liv! Kunne ikke brydd meg mindre hva naboen har av kort, biler og hustakst. Fordi han er en ekte klovn, med sin Tesla S og X, kun 300 BRA med takst på 9 mill, mens jeg har ekte V8 med 400HK og noe annet snacks som grusser hans X og "litt større plass" å romstere på.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor langt ut på landet må man bo for å få hus så billig?? ;)
     
    milehigh, drsyk and dahlmath like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Bergen:rolleyes:
     
    RoadKing liker dette
  12. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    I landets "smørøye" Skien får du hårskapsboliger til langt under den prisen, mao. vinn- vinn.
     
    drsyk liker dette
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Kom til Kristiansand! Havner nesten i avisen om man kjøper eller selger en bolig til rundt 10 mill... :p Mvh 118m2, 2mnok :)
     
    Are and drsyk like this.
  14. barcode

    barcode Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Noen som har fått det norske Centurion-kortet? I så fall er det den "gamle" varianten som kom, med kortnummer trykt på forsiden, eller den nye ala Platinum-kortet med kortnummer på bakside og mulighet/logo for kontaktfri-betaling?
     
  15. Roger_No

    Roger_No Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Det gamle designet ja...
     
  16. lrg

    lrg Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Gammelt design. UTEN kontaktfri. Veldig spesielt, med tanke på at alle oppfordres til å betale med kontaktløst for tiden.
     
  17. barcode

    barcode Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Da virker det som om norske kortholdere får "restlageret" til Amex...
     
  18. lrg

    lrg Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Stemmer der. Snakket med de i dag, de får contactless i løpet av sommeren/høsten.
     
  19. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Mange som har beholdt Platinum etter 3mnd gratis? Selv nedgradert til Green for å beholde MR da jeg ikke føler jeg får noe utav det siden jeg i likhet med de fleste her har Elite pga CT.
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Avbestilt selv nylig, mest pga jeg ikke regner med å kunne bruke fordelene på 6 måneder. Hvis man flyr hver uke så er det bra kort, ellers ikke.
     

Del denne siden