American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Ett til deg og ett til f.eks. samboer/frue/partner.
     
  2. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Og det er rimeligere enn det er med dagens DNB-versjon av samme kortet.

    Der koster hovedkortet 5000,- pr. år og 2500,- pr. tilleggskort.

    Nå får man ett hovedkort, ett kort til i eget navn (til f.eks. jobbrelaterte utgifter) og ett tilleggskort i noens annet navn (alle i Platinum). I tillegg får man 4 Gold Card i fire ulike navn) for 6600,- pr. år.
     
    ina and KVTL like this.
  3. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Det blir litt OT, men HH Gold er nok med den mest "verdifulle" status - i min erfaring oppgradert i 90% av stays (1 kat de fleste tilfeller, ved returning guest alltid exec lounge), samt at du har frokost for 2 (det gir mellom 400 til 700 NOK per natt i innsparing).
    Shangri La Jade tilbyr dette og litt til, men hotellene er i hovedsak i Asia.
    Melia og Radisson gir meget lite.

    Jeg hadde også håpet for GHA plat, det er jo en status som man ha nytte for i Norden og i Europa..

    Reiseforsikringen er blitt devaluert - Avbestilling 50k vs tidligere 500k, reisegods 50k vs tidligere 500k, forsinket baggasje 4k vs tidligere 6k. Forsinket avgang/innhenting 2k vs 25k (denne er jo nesten latterlig). Leiebilforsikringen er den samme, 750k i maks verdi av leiebil.
    Reisen må nå være betalt med kortet (75% av reisen) for å være dekket. Gjelder for samboer/ektefelle men ikke andre medreisende lengre.

    Dedikert nummer, men ingen concierge nevnt per nå.

    Det mest fornuftige tiltak er nok lounge tilgang i Oslo. Men for dem av oss som allerede har status hos SAS, helårsreiseforsikring via DNB saga og evt. den en eller andre hotellstatus så er dette en devaluering mener jeg - for >20% mere kostnåder. :( Jeg er litt usikker. I allefall betaler vi ikke fullpris det første året..

    Edit
    Glemte leiebilfordelene. Virker som Hertz Five star og Avis preferred? Sistnevnte er jo gratis og alle kan melde seg inn? Igjen for DNB kunder litt mindre å hente hittil (det ser ut som presidents circle forsvinner som SAGA fordel).
     
    ina and KVTL like this.
  4. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Tenkte ikke på det, men kan 75% regelen være for å unngå at både du og din partner deler 50-50 på reisekostnadene og dermed mottar full forsikring fra 2 kort?
     
  5. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tviler, man kan også ha en ordinær reiseforsikring i bunn.
     
  6. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    jo men den må da være via et annet kort eller betalt på siden..
     
  7. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Vedrørende Concierge så fant jeg denne lenken på Businessclass.se:

    https://amex.cclub.se

    Hvilke avtaler man har for oss vet jeg ikke, men svenskene mistet sin tjeneste i år.
     
  8. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Det er ikke Connoisseur som leverer Concierge-tjenesten til AmEx Platinum i Sverige.

    Connoisseur utgir et magasin i Sverige til de som tjener over 2 millioner SEK pr. år.

    http://www.connoisseurint.se

    De har noe som heter Red Carpet, og det er dette samarbeidet som avsluttes.

    Platinum Card til AmEx har alltid Concierge Service.
     
    KVTL liker dette
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    2 mill, ja det var et høyt tall:eek:, lurer på hva de legger lista på i Norgeo_O, dog får vel svar om 8 dager i henhold til søknaden. :oops:
     
  10. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Kall meg gjerne pessimist, men jeg tviler sterkt på at du får noe som helst svar om 8 dager;)

    Søknadsskjemaet skulle aldri ligget ute, og er nå helt fjernet så vidt jeg kan se.
    De skrev at kortene skulle lanseres i april (ikke i mars).
    Automatisk kredittsjekk fungerte heller ikke.

    Så dette var nok neppe ment at noen skulle benytte enda, dessverre.
    Time will show...:)
     
    drsyk and KVTL like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Bra at @KVTL var en våken sjel og vi var kjappe på avtrekker`n har dette skriftlige at skal få svar om 10 dager, hva enn det måte være:D
     
    Erlingni liker dette
  12. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Lønnskravet på 2 mill i året for å motta magasinet de utgir har ingen ting med kravet for å ha AmEx Platinum Card. AmEx i Sverige hadde en avtale med Connoisseur i forhold til nattklubber og denne er nå avsluttet.
     
    drsyk and KVTL like this.
  13. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Du har helt rett, de har fått opp mer informative informasjonssider nå.

    https://www.americanexpress.com/no/kundeservice/nye-amex-kort/nye-amex-kort.html

    Det er kun Gold som mister sin concierge tjeneste.
     
    drsyk liker dette
  14. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Norge var vel unikt med Concierge for Gold Card. Det hadde med at Gold Card var det høyeste nivået i veldig mange år i Norge.

    Ikke uventet at den fordelen forsvinner for Gold Card nå.
     
    drsyk liker dette
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,827
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Syns de ulike fordelene med Platinum var meget bra jeg, og prisen på kortet som også da inkluderer ett ekstra kort til samboer er meget innafor.

    Er concierge servicen topp notch, har jeg null problemer med å skulle bestille dette kortet:)
     
    drsyk liker dette
  16. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, alt det der har 0 verdi for meg dessverre. Har det en gang noe for seg med tilleggskort her, er det noe å hente på å dra opp omsetningen på kortet?
     
  17. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Søknadsskjemaet er oppe igjen, det vil si "Søk nå" knappen leder til riktig side.
    Svarer meg selv:

    Det hadde man ikke, fikk i dag et gjennpartsbrev fra Experian der det fremkom at
    De hadde ikke avslått kredittvurderingsfunksjonen i det minste. Fikk i dag et gjenpartsbrev fra Experian der det fremkom at American Express services europe ltd. hadde kjørt en kredittvurdering av meg.

    Så mulig vi får svar innen 7 dager?
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Venter i spenning, ikke fått noe gjenpartsbrev her i gården enda
     
    KVTL liker dette
  19. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    USA er nok et helt annet marked konkurransemessig. Kona har Amex Hilton Aspire som du sikter til, og det er i praksis gratis da man også får $350+ i airline/hotel credits. En no-brainer å ha. Vi bor i USA et års tid og hiver innpå med de kortene og bonusene vi får tak i :)
     
  20. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk idag dette i posten med tilbud om å bestille de nye kortene idag. Som nevnt tidligere blir kortet i metall og veier 18 gram ;)

    Søker man og får innvilget kortet før 1.mai, så får man 50.000MR og 3 mnd uten medlemsavgift. 15513690793818934012928810003913.jpg
     
    Baldrick, rosj, dkvt and 7 others like this.

Del denne siden