American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg antok at de ville legge seg på samme linje som i andre land, vi var vel unike på slutten ved at DnB satt så høy inntektsgrense.

    Vet du om svar på søknadene sendes per e-post i forkant, eller må man vente på at kortet "dumper" ned i postkassen?

    Ser også at svenskene har tilbud om fast-track på sine flyplasser,vet du om dette er et tilbud som også kommer til flyplasser her hjemme?
     
    Last edited: 01. mars 2019
  2. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Sosialt har vel ikke et status kort så mye verdi lenger på et generelt grunnlag. Dessuten er dette kort med stor årskostnad, ved å åpne "slusene" så vil man også tjene mer på kortvirksomheten.
     
    drsyk liker dette
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Sant nok det @KVTL jeg ble vel blendet av DnB`s fantastiske inntektskrav engang da jeg var ung... og var i vedvarende misoppfatning, dagens åpenbaring er inntruffet. :cool:

    Da sier jeg til samtlige som vil ha et metall kort velkommen i klubben :p

    EDIT: Forresten kredittsjekken er også utført her i gården. ;)
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Hva ble egentlig konklusjonen på dette kortet? Er de 18 gram med metall verdt prisen?
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vurderer faktisk å bytte ut SAS Amex Platinum med dette nye kortet. Men først vil jeg sette meg ned en dag jeg har tid og når alle fordeler (og ev. ulemper) er helt klare og se om det kan være veien å gå for meg. Jeg sliter uansett med å få brukt CTer og bl.a. hotellstatusene som følger dette kortet frister.
     
    ina, Smurfboy, Xflipper and 4 others like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Del tankene dine når den dagen har kommet :)
     
    sutenai, Blaa, holmen and 2 others like this.
  7. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,159
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kommer til å skaffe meg det nye kortet.

    Dropper SAS AmEx Premium som jeg har nå. Kona har et Elite-kort, så skaffer meg et tilleggskort til dette når det er på plass. Jeg trenger uansett ikke 20.000 grunnpoeng selv, og da kan vi tjene CT via henne.

    Hotellstatusene er greie å ha, og lounge-tilgangen er også kjekk.
     
    Roberto, drsyk, paramberg and 3 others like this.
  8. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Har du noe oppdatert informasjon om hvem som skal levere Concierge Service til AmEx Platinum Card?
     
  9. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Hvem leverer dette i Sverige? Meget nærliggende at det blir samme kontor. Q?
     
  10. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Det er ikke Q som har levert dette i Sverige eller Finland etter hva jeg vet.

    Vet ikke hvordan disse som leverer dette er, men har vært veldig fornøyd med Q og brukt de mye.
     
  11. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Regner med at det blir outsourced i allefall. Håper også på Q.
     
  12. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Er håp om at tilleggskort (ekstrakort) til AmEx Centurion Line-kortene vil være på plass i løpet av sommeren 2019 og ikke høsten.

    Hva i løpet av sommeren betyr vet jeg dessverre ikke. 1. juni til 31. august er sommer i mitt hode.
     
  13. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt største håp, og noe som lett hadde pushet meg over på kjøp på et slikt kort var Concierge som man fikk tak i på messenger.. kjappe meldinger:

    -Kan du fikse to biletter til vassendgutane på Os kulturhus førstkommende Tirsdag?
    -Ja, de koster 69kr
    -supert! Tar 4!

    C
     
    Flybu and drsyk like this.
  14. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    La oss for guds skyld håpe at uansett hvem som tar seg av Concierge Servicen til AmEx Platinum, at de vil nekte å bistå med billetter til noe så utrolig dårlig musikk.
     
    rota, NoLimit, wilco and 7 others like this.
  15. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Til info så skal man endre informasjonen på kortet etter at det er mottatt, ikke i forkant. Veldig dårlig lydkvalitet de hadde på servicetelefonen.
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis de lar meg bruke statusen selv når jeg booker via hotels.com så er jeg lykkelig. Hilton og Radisson har jeg sjans til å bo på av og til, hadde de slengt til IHG i tillegg så er jeg godt dekket ;-)

    Ellers er jeg villig til å ofre hotels.com rewardnights for frynsegodene ved å booke direkte som statusmedlem. 5000/år er det diskutabelt om det er verdt i seg selv men.. må nesten vente å se.

    I februar hadde vi 6 netter på hilton og fikk gratis frokost som gold, og bare det var vel 6 * 2 * $25 = $300 spart.
     
  17. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått svar på søknaden?
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.
    Det skulle ta 10 dager, har gått 14 for meg.
    Men jeg har fått kredittvurdering i posten, tidligere denne uken. Eller var det i slutten av forrige? Husker ikke.
     
    KVTL liker dette
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Samma her, gått over fristen... Må vist lære at helse Norge og søknader til enkelt kredittkort er basert de 3 hellige T`ene...

    Ting Tar Tid...
     
    KVTL liker dette
  20. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Supert at det ikke bare er meg. Har full forståelse for at kortene først skal lanseres neste måned, men man burde kanskje benyttet tiden til å sende informasjon f.eks. per mail.

    Forhåpentligvis blir der bra når det kommer i posten.
     

Del denne siden