American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. SemiFrequent

SemiFrequent TrumfGull

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet om "vekslingskursen" for membershiprewards til EB blir det samme som det har vært hittil med DNB?
    Jeg har tidligere brukt centurion line, men tok ut et SAS Elite nå når vi måtte søke på nytt, for å få CT. Jeg tjener opp de 2 CT i løpet av ca 3 mnd, og synes membershiprewards som ikke går ut på dato etter dette er bedre hvis de er verdt det samme. Trenger uansett et kort til.

2. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93

Jeg ringte for en stund siden for å spørre, og en hyggelig svensk mann kunne berette at dette ville bli 12/1, hvilket meg bekjent er det samme som i Sverige.

Altså svært dårlig sammenlignet med diverse alternativer, med mindre man kun benytter kortet i fremmed valuta og derved opptjener betydelig mer MR enn ved bruk i Norge.

3. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir mao. ikke et kort for de som vil samle mest mulig Eurobonus. Siden vekslingskursen er så lav ordet overraskende at man ikke har nevnt noe om økt inntjening for visse transaksjoner.

Svenskene har opptjening på 3 poeng i utenlandsk valuta og 2 poeng i utvalgte butikker og hos SAS, resten er 1 poeng (alt er per krone).

4. SemiFrequent

SemiFrequent TrumfGull

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43

Ok, så hvis jeg skjønner dette riktig og Norge får samme opptjening som Sverige;
    - for forbruk i NOK blir jo dette vesentlig dårligere enn i dag, med kun 8.3 EB pr 100,- i forbruk
    - for forbruk i annen valuta blir det jo bedre enn SAS Elite med 25 EB pr 100,-

KVTL liker dette
  5. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Du har helt rett, kostanden blir noe ala dette (hvis det går 12poeng per eurobonus poeng).

Men usikker på om vi får økt inntjening slik de har i Sverige, men det får tiden vise. Merk at opptjening av poeng i utenlands valuta ikke er så bra egentlig selv om vi skulle få 3 poeng per krone omsatt. Amex vil på dette feltet bli en av markedets dyreste (om ikke dyreste) kort. Litt småironisk med tanke på at man markedsfører dette som et kort for reisende.

Joe liker dette
  6. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har fått godkjent/avslag på søknad, hørt noe mer konkret om når kortet kommer etc? Evt annen info?

7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Nada enda, sitter og tripper i "vente værelset" den dag i dag...

KVTL liker dette
  8. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe nytt fra vestfronten

drsyk liker dette
  9. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    var det ikke noen her som hadde «god kontakt» med noen ledere der?

10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    @Tore på sporet, kompis med CEO AmEx :rolleyes:

11. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,804
    Bonuspoeng:
    350
    Joda, mye dialog med dem....
    Det er som forrige runde, mye styr i korridorene.
    Det har lenge blitt sagt at kort sendes ut i april, så de stresser ikke med de søknadene som har kommet enda siden de har støst fokus på å få ut brev og å håndtere søknader for eksisterende centurionlinekunder. De har ikke offisielt åpnet for nye søknader enda

drsyk liker dette
  12. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Om man går på hjemmesiden kan man jo trykke søk nå på alle de nye kortene, det er vel tilsvarende å offisielt ha åpnet for nye søknader? Hadde vært greit å få en bekreftelsesmail etc når man søker om et kort som koster over 6000kr i året og skal være "det nest mest eksklusive" de har

Last edited: 13. mars 2019
  13. Tore

Likes mottatt:
    114,804
    Bonuspoeng:
    350
    Sant det, det ligger åpent, men kort sendes uansett ikke ut før tidligst i april, så derfor drøyer det nok litt til før de blir ajour.

14. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Det er greit, du kan jo ta som tilbakemelding til kontakten din der at det er ganske dårlig at man får så elendig med informasjon, kun fått kredittsjekk gjenpart i posten til nå. Ettersom jeg har reiser i april skulle jeg gjerne visst om kortet da kommer til midten av april sånn med tanke på å evt velge en av de hotellkjedene man får gullstatus i. Det er jo et av verdens største kredittkort konsern, ikke en nyoppstartet forbrukslånbank

15. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det nesten bedre å søke SAS AmEx Elite eller den under, mtp poeng og CT(hvis du da ikke allerede har den da så klart fra før av)? Da alt med rent AmEx er litt på utviklings fronten og nedprioritert for nye kunder?

16. Tore

Likes mottatt:
    114,804
    Bonuspoeng:
    350
    Som det står på siden der du kan bestille kortet, det sendes ut iløpet av april måned. Det er den info de har pr idag dessverre.
    Tror ikke du skal basere deg på reiser i april med dette kortet. De ble ganske kraftige forsinkelser med SAS Amexkortene.
    Om du leser deg opp litt i tråden her ser du at en del spørsmål er besvart før.

drsyk liker dette
  17. Wendel

Wendel Medlem

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Spørs om du kan belage deg på å få hotellstatusene så raskt. Husker når jeg skulle få oppgradet mitt medlemskap i Radisson til Gold, så fikk jeg beskjed om at det var opptil 6-7 ukers behandlingstid.

Det tok riktignok ikke så lang tid, men mins en 3-4 uker.

Mulig andre hotellkjeder har raskere behandligstid, men ville nok belaget meg på at det kan ta litt tid :)

18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis man har en status før kan man vel forsøke statusmatch til Hilton om haster for @Smurfboy ?

Det tar minst 4 uker fikk jeg beskjed om da ba om match NCC Plat--> Thon Black(bekreftet på mail enn så lenge)

19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Huff @Tore forventer du at vi må lese gamle tråder på nytt :rolleyes:

20. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng: