American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Tilbudet om doble poeng for Platinum-kunder har blitt forlenget til 20. oktober. Da har jeg egentlig ikke behov for SAS Amex Classic kortet jeg mottok i dag :confused:
     
  2. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Er det riktig at doble poeng i den nye perioden (til 20. oktober) kun kan brukes til å betale fakturaen med (de doble poengene). Velger man å overføre disse til f.eks. EB får man ikke doble poeng å overføre?
     
  3. Lyot

    Lyot Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Nei, man får dobbelt så mange poeng som kan brukes som normalt, også overføres til EB.

    Men i tillegg har poengene i denne perioden dobbel verdi når man delbetaler fakturaen, slik at man får 4X normalen. Det vil si 2% cashback på Platinum og 3% på Centurion.
     
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Hm, alle disse invitasjonene til den sorte synd som er beskrevet her fra feb-mars har gått meg hus forbi. 30000 kr/år er jo mye, men er man gift og får to kort er vi jo nede på 1250kr i måneden/kort. Forstår det slik at med norsk Centurion får man enten et tilleggskort eller flere platinum. Stemmer det?

    Noen som har forsøkt å invitere seg selv til Centurion? Slik jeg forstår det har de som fikk invitasjon 600 000 kr+++ i omsetning?
     
  5. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som kan forklare hvordan poengopptjening er på disse kortene og konverterings raten når man overfører til Eurobonus?
     
  6. Lyot

    Lyot Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    For hver krone man bruker får man 1 Membership Rewards (MR) poeng (1,5 med Centurion). Man kan deretter kjøpe EuroBonus-poeng med konverteringsraten 10:1. Minstekjøpet er 50 EB-poeng for 500 MR-poeng. Overføringen har skjedd umiddelbart de gangene jeg har gjort det, men kan visstnok ta opp til 24 timer. MR-poengene har ingen utløpsdato, som kan være en stor fordel, særlig nå som det er vanskelig å få brukt EB-poeng.

    Dette er ordinær opptjening. Frem til 20. oktober er det dobbel opptjening og dobbelt så bra konverteringsrate.
     
  7. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Alle med et American Express-kort kan nå få ett års gratis bruk av appen Calm, som visstnok skal hjelpe til med å slappe av og sove bedre (har ikke prøvd selv)

    Påmelding HER

    Mer om hva som gjelder HER
     
    drsyk, SirH00D and Edvard like this.
  8. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Usikker på hvor lenge det allerede har vært tilgjengelig, men Amex Gold i metall er nå lansert.
    Kortet gir tilgang til Lounge-on-the-go i Norden, og også 4 gratis besøk hos Priority Pass-lounger i året.
    For 125,- i måneden virker det som et relativt interessant alternativ
     
  9. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Bra tilbud det, om en er ofte gjennom de største flyplassene som har lounge on the go. Jeg har platinum, men har vært et par ganger jeg ikke rekker loungens åpningstid, eller simpelthen ikke har tid mellom flighter. Da passer lounge on the go fint. At Ritazza ligger på innenriksdelen er dessuten fint for alle, uansett om man skal videre utenriks eller ei.
     
  10. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke den mest relevante fordelen for oss, men lounge on the go er nå tilgjengelig før togreiser på enkelte strekninger i Sverige

     
    KVTL liker dette
  11. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om Gold også gir adgang til OSL-loungen (når den åpner igjen), eller om det kun gjelder Platinum?
     
  12. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Kun platinum som gir gratis lounge på OSL
     
    tobeornot999 liker dette
  13. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har en mailadresse til Platinum Concierge Service for Platinum ICC i UK?
     
  14. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
  15. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Dette gjelder Departures i USA, ikke Departures og Centurion i f.eks. Europa, Asia, Latam og Pacific.

    I Europa har de riktignok sluttet å produsere en fellesutgave for de nordiske landene (de nordiske med AmEx) og en del andre land, men det produseres magasiner for UK, Tyskland/Østerrike og Sveits.

    Var tidligere egne Departures-utgaver for Frankrike, Italia og Spania, men disse er faset ut. Så at det digitaliseres i andre markeder også er det ingen tvil om.
     
    Last edited: 29. mars 2021
    KVTL liker dette
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Og dette er også tilgjengelig i Norge:
    218970C4-6301-4DBE-9D8E-BF05968016A6.png
    Begrenset til 30 ganger i året, for å hindre misbruk antar jeg.
     
    Spielhaug and Bolle like this.
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe som har klart å matche Membership Rewards med British Airways Executive Club? Det feiler gang på gang, selv om jeg har dobbelsjekket at navn, e-post og adresse er likt begge steder. Ingen æ, ø eller å i navn heller...

    SAS og Hilton gikk greit å koble.
     
  18. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor høyt beløp på enkelttransaksjoner kan man normalt ha før man bør kontakte kundeservice for å forsikre seg om at man får gjennomført transaksjonen på AmEx-kortet?

    Vet at forbruk, betalingshistorikk osv. vurderes løpende, men når bør man gi beskjed i forkant?
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Som du selv skriver så finnes det nok ikke noen "fasit" på dette, men sist gang jeg ringte så var det snakk om 45-50 000,- og det gikk fint etter at jeg fikk beskjed om at det var ok. Jeg personlig ville nok ha vurdert å ringe først viss beløpet var over 30 000,-
    Men det er litt avhengig av hva slags transaksjon det er også tenker jeg. Viss det f.eks. er en større transaksjon på nett som like godt kan vente en dag eller to, så kan man jo bare prøve og viss det ikke går kan man ringe Amex. Men er det i butikk eller andre ting som kanskje haster så er det jo best å få det avklart på forhånd.
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk nå en epost fra Amex med informasjon om kredittgrense.
    Har flere fått dette?

    Det er for et kort med kortnummer som jeg ikke kjenner igjen, så jeg regner med at det er for mitt nye Platinum-kort som ikke har kommet i posten ennå.

    Eller er det noe phishing-opplegg ute og går om dagen?
     

Del denne siden