American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183

    Har samme opplevelse.
     
    travelislife, KVTL and Erlingni like this.
  2. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Dining by AmEx har jeg god erfaring med også. Vi spiste på Festningen restaurant. De ansatte der kjente godt til tilbudet, og hadde overraskende gode rutiner rundt dette.

    1000 NOK gavekortet er det verre med. Bestilte for en måned siden nå, fikk bekreftelse på mail, men har ikke fått noe i posten enda (står vel "sendes innen 10 dager"). Dette burde de heller utstedt digitalt.
     
    travelislife liker dette
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Mtp gavekortet ble det lang ventetid, usikker om det gikk nesten 1,5 eller 2 mnd. Men det kommer, mulig fordi det kommer ifra Fursetgruppen med bekreftelse ifra AmEx som vedlegg. :)
     
    Last edited: 14. okt 2021
    travelislife, KVTL and Erlingni like this.
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    4,288
    Bonuspoeng:
    113
    fikk gavekortet ganske nøyaktig 10 dage etter registrering
     
    travelislife and KVTL like this.
  5. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Om flere av de som har Platinum Card tar kontakt med Fredrik Sauter hos AmEx i Norden og "krever" Concierge Service for Platinum Card, så kan det jo være at de gjør noe med det.

    Eurocard Platinum f.eks. har Concierge Service via MasterCard Travel & Lifestyle Service som igjen leveres av Ten Lifestyle Management Limited i London. Denne tjenesten er 24/7 med norske representanter i ukedagene og engelske på kvelder og helger. Eurocard Platinum koster 1650,- pr. år og ikke 6600,- som AmEx Platinum.
     
    RoadKing, Erlingni and KVTL like this.
  6. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Så bra at det er flere gode opplevelser, og ting kan tyde på at det var bare meg som var uheldig denne gangen. Hadde både merket bordreservasjonen riktig og sendt mail i forkant, ble lovet per mail at dette var registrert. Opplevde "hick-ups" ved betaling og ansatte som virret rundt for å finne noen som kunne klare det her.

    Med "hazzle" stilte jeg egentlig spørsmål ved om alt fra bestilling til betaling, herunder vilkårene for å benytte tilbudet (utelukkende søndag til torsdag, forhåndsbestille osv) sum i sum var verdt det, og for oss som har litt reisevei til Oslo må man gjerne ta seg fri hvis man skal hjem i igjen i normal tid. Men ser selvsagt også fordelen.
     
    drsyk and Erlingni like this.
  7. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, mener jeg også fikk dette kortet innenfor de 10 dagene. Bestilte tilbudet straks det ble lagt ut i fordelsappen.
     
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Samme erfaring her.
     
  9. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er det man skal bruke Concierge Serviceen til ?
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken restaurant booket du hos? Kan det være de som misforstod konseptet, flere som har vært på Grilleriet, har det gått sømløst for :)
     
  11. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kan bare snakke for egen del, men jeg har brukt Concierge Service til å skaffe meg 5 ulike Rolex-klokker, én Omega-klokke og én Tudor-klokke, vesker/bager, klær, fotball- og konsertbilletter til utsolgte arrangementer i inn- og utland, bord på restauranter som var fullbooket, oppgradering fra økonomiklasse til businessclass på flyreiser, tips til hva man skal gjøre på ulike destinasjoner, tips til restauranter osv. Andre her inne på forumet har helt sikkert andre ting man har brukt de til, men de gjør ting for deg slik at man selv ikke trenger å bruke tid på det + at de har kontakter som jeg ikke har.

    Jo mer jeg skriver om det, jo mer savner jeg AmEx Concierge som jeg hadde da DNB hadde AmEx Platinum. Jeg har tilgang til Concierge Service via DNB Saga Platinum, men denne er ikke i nærheten av å være så bra som den Quintessentially leverte for AmEx Platinum (DNB). Da AmEx Norden overtok de norske AmEx-kortene fulgte det med Concierge Service for Platinum Card. Den var ikke så bra som Q, men den var der.

    For å få tilgang til Concierge Service via AmEx i Norden nå, må man ha Centurion Card, og dette kortet koster 70.000,- første år + 35.000,- hvert år etter det.
     
    phileas, miura, Maggie and 2 others like this.
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG]
     
    Henrik, holmen, NoLimit and 1 other person like this.
  13. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Sendt deg PM ;)

    Men som sagt var det sikkert bare jeg som var uheldig denne gangen, neste gang går det nok mer knitrkefritt.
     
    drsyk liker dette
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tror vi at hun kan lese, eventuelt lese mellom linjene?:rolleyes:

    Vi krysser fingene for det ja :)
     
  15. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Jeg synes det morsomste er å finne slike ting selv jeg da....så det er nok ikke noe jeg ville brukt til noe.

    ...bortsett fra flyoppgraderinger da ....men der tror jeg at jeg har bedre odds selv en en consierge :)

    (og Swatch klokka mi er lett å få tak i :))
     
  16. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Full forståelse for at noen liker å gjøre disse tingene selv. Jeg kan gjerne booke bord på en restaurant hvor de har ledig bord, men er det "fullt" kan ofte Concierge Service hjelpe til, da de har avtaler/kontakter som jeg ikke har.

    Når det gjelder klokkene ville ikke jeg vært i nærheten av å kunne skaffe disse så fort som det Concierge Service gjorde. Dette var alle Rolex sportsmodeller i stål som på flere av modellene kan være flere års ventetid på, om man i det hele tatt kan stå på venteliste. Disse klokkene ordnet de for meg på få uker (i Norge og England).
     
    Baldrick, Maggie, jgroneng and 2 others like this.
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant det du nevner om Rolex stålmodeller. Står selv på liste på forskjellige Rolex ad i utlandet men Bjerke lar meg ikke sette meg på liste. Har selv concierge gjennom private banking, Dnb. Kanskje jeg burde gjøre et forsøk på listen til Bjerke?

    To klare fordeler som du nevner er bord på restauranter det ikke er så lett booke, samt når du vet du skal på en konsert, istedenfor bruke timer i kø mulig uten hell.
     
    eventyrer and paron like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ganske praktisk når man reiser til et sted man ikke kjenner og det f.eks kan være vanskelig å få bord pga tidspunktet.
    Vi hadde stor glede av concierge tjenesten da vi skulle til Sydney på nyttårsaften noen år tilbake.
     
    Maggie liker dette
  19. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Concierge servicen du har via DNB Privat Banking er den samme som jeg har for DNB Saga Platinum (og DNB Saga Gold). Den er ok, men Q er i en helt annen liga.
     
    Maggie and RoadKing like this.
  20. Lyot

    Lyot Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Andre som ikke har fått faktura på eFaktura siste måned?
     

Del denne siden