American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,439
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har brukt Amex Travel til å bestille hotell? De gangene jeg har sjekket har de lagt ganske høyt over i pris sammenlignet med direktebestilling fra hotellet selv eller Hotels.com. Men så har Amex Platinum jo noen perks som 100$ til bruk på hotellet og oppgradering ved tilgjengelighet. Skal bestille på et hotell hvor jeg ikke har status, og lurer på om det er verdt noe overpris for potensielt å få fordeler?
     
    travelislife liker dette
  2. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

    Noen som kjenner til om det fortsatt er mulig å få lagt til en fiktiv fakturaadresse på AmEx-kortet, slik at amerikanske nettbutikker som kun aksepterer amerikansk fakturaadresse, tror det er et amerikansk AmEx-kort?

    Dette var mulig (og jeg benyttet meg av det) når DNB hadde AmEx i Norge.

    Dette er noe i tilfelle kundeservice må legge til.
     
    travelislife liker dette
  3. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Det fantes jo postboks adresser til salgs "over there", alternativt hvis du har familie/bekjente som lar deg låne adressen? MEN: Kortet inneholder en kode som er landsspesifikk, 37** XXXXX XXXXX der ** definerer utstedelseslandet. Jeg tviler på om nettbutikken catcher det, men man vet aldri..
     
    travelislife liker dette
  4. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har amerikansk postadresse, men det er fakturaadressen som også må være amerikansk i enkelte tilfeller. Det var i en slik sammenheng AmEx via DNB la inn ønsket fiktive amerikanske fakturaadresse. Dermed kunne jeg handle med norsk AmEx-kort hvor det var krav til amerikansk fakturaadresse.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Og du kunne ikke skrive inn en fiktiv, amerikansk fakturaadresse fordi den måtte stemme med kortets fakturaadresse?
     
  6. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer.
     
  7. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Har vært i kontakt med kundeservice hos AmEx tidligere i dag og det er dessverre ikke mulig å legge til fiktiv fakturaadresse.
     
  8. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Til info viste det seg at problemet var at den amerikanske nettbutikken jeg skulle handle fra ikke sender varer til "fright forwardings-adresser (i dette tilfellet Jetcarrier). Nettsiden har sperrer for slike adresser og dermed gikk ikke kjøpet igjennom og feil på betalingsløsning kom opp som forklaring.

    Noen som har gode måter å omgå dette på? Jetcarrier hadde ingen løsning pr. nå, men var i kontakt med den amerikanske nettbutikken for å se om de kunne komme til en løsning. Den amerikanske nettbutikken har jeg handlet fra før og sendt varene til Jetcarrier, men denne muligheten har endret seg siden sist.
     
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker myUS, de har en shopping service for slike tilfeller. Usikker på hva de gjør og om det alltid fungerer, men har brukt den en gang på en butikk som ikke solgte til freight forwarders.
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,911
    Bonuspoeng:
    183
  12. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Har brukt MyUS tidligere og det er i teorien en glimrende tjeneste. Men har gitt opp litt da det har fungerer dårlig med MVA håndtering et par ganger. De legger på MVA som de er pålagt etter VOEC ordningen men merker ikke alltid pakkene rett så jeg har blitt belastet for mva på nytt av Fedex. Tar ikke noe ansvar etterpå så til slutt kjørte jeg chargeback mot Amex for å få tilbake mva og fortolling.

    Hva slags erfaring har du med dette?
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt MvA problem en gang fra USA. Da tok Fedex ansvaret og skal fikse. Har hatt problemer fra UK hver gang med da har jeg fått vouchers på beløpet. Alt i alt fornøyd med tjenesten, men litt problemer er det.
     
  14. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    paron and jgroneng like this.
  15. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Kom på at jeg for et par år siden fikk til å booke via amextravel.com, men jeg feiget ut og kansellerte da jeg var usikker på om jeg fikk med FHR-fordelene (booket derfor på nytt via telefon isteden).
    Utfordringen er at man ikke får logget på amextravel.com direkte da man får beskjed om at man må ha et valid platinum card (som jeg har).
    Ser imidlertid ut til at denne metoden fremdeles fungerer dersom noen har lyst til å prøve:

    1. Logg inn på americanexpress.no og velg ditt Platinum-kort (dersom du har f.eks har Elite i tillegg)
    2. Gå til amextravel.com uten å logge ut fra den norske siden.

    Ser da ut til at man forblir innlogget og kan søke gjennom FHR-katalogen og gå videre med booking, kortdetaljene ligger allerede inne.

    Supert med tilbakemelding om det fungerer dersom noen tester!
     
    jonss, tobeornot999 and Spielhaug like this.
  16. kimkra

    kimkra Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om Platinum har fast track på OSL?
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre ikke, en av de største manglene i kortet.
     
  18. kimkra

    kimkra Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for raskt svar! Er vel bare forbeholdt Centurion da kanskje
     
  19. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Nope, ikke på OSL. I Norden er det kun i Sverige og HEL.
     
  20. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Noen her som vet om det er tenkt at Fast Track for Platinum skal komme til Gardermoen og/eller Flesland i nær fremtid? Hadde vært en gamechanger.
     

Del denne siden