American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Angående OSL lounge. Skal ut å reise 3 stk. Har platinum, og de to andre har ingenting. Er det mulig for tredjemann å betale for inngang, og bli med oss inn i Premium delen?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke man kan kjøpe seg inn i Premium delen. Den er uansett fortsatt stengt.
     
  3. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Såpass ja. Lite interessert i å gi ekstrakort til kompisen min
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Med SAS Amex Elite er det mulig å bestille ekstrakort til seg selv, men så spørs det om det samme er mulig med Platinum og om loungen slipper dere inn med to kort utstedt til samme person såklart ;)
     
  5. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Leser nå på amex sine sider at månedsavgiften på Platinum ligger på 650kr i mnd/7800kr i året. Andre som har hørt noe om økningen?
     
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm, ingen uventet, de skrudde opp prisen i Sverige nylig. Men jeg ikke hørt noe annet enn en endre vilkår epost i dag, men den sa ingenting om endret avgift.

    Med slik prisøkning så bør de få på plass Fasttrack på OSL.
     
    haovi liker dette
  7. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Har nettopp byttet fra et SAS Amex Elite til Platinum. Hva gir best value å bytte inn Membership rewards til? Tenkte litt på British Airways sjøl.
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk mail 23.juni om økning på både Platinum og Elite. Har vel økt pris på alle kort untatt Gold?
    Husk å veksle inn poeng før 30.august, siden det blir endel devalueringer etter den datoen.
    https://www.americanexpress.com/no/...rewards/?inav=no_menu_benefits_support_points
     
  9. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    6,504
    Bonuspoeng:
    163
    Platinum er et kort du har, men ikke bruker. Det er vel ca 1/4 av uttellingen for EB, og tilsvarende like dårlig etter devalueringen som kommer i august. Du må ha et annet kort som du bruker til å betale med.
     
  10. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Platinum og SAS MC er en OK kombinasjon om man ikke er ute etter statuspoengene Elite gir og eventuelt CT som Sas Amex Premium gir.
    Platinum for lounge-tilgang og hotell-fordeler, SAS MC for Plus/Biz for Go
     
  11. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Har for øyeblikket Platinum og SAS MC premium. Fordelene platinum gir passer meg bedre enn SAS Elite. Reiser vel litt for lite til å oppnå EBG med både Sas elite og MC Premium. Føler heller ingen spesiell lojalitet mot SAS som flyselskap. Platinum gir meg lounge stort sett overalt, og fast track får du som regel kjøpt hos andre flyselskap. Reiser som regel også i pluss da eg reiser med SAS. Er da EBG noe som jeg ikke trenger å tenke mer på, eller ville dere forsøkt det uansett?
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293

    Da spørs der hvor mye *A gold gir deg av fordeler i reisehverdagem og om du har noe mål eller oppsparing mot ltg hos SAS.
     
    haovi liker dette
  13. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    0D3BC31C-89DE-4CB1-BBAB-4C3D5D386F2A.png

    Dagens arguknyhet. Som kjent skal kortene «forbedres» fra 01. september, blant annet økning i årsavgift. Før man tar stilling til om kortet skal sies opp kan man i det minste hente ut gavekortet. Synd at dining tilbudet er veldig Oslo- sentrert.
     
    Frode789 and haovi like this.
  14. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hallai! Slik jeg forstår det får du ha med deg én gjest inn i lounge både på OSL, og priority pass. Er det samme regel for personer i nærmeste familie? Og vil det eventuelt virke om jeg har et amex gold i tillegg? Lite interessert i å gi andre tilgang til mine kontoer (ekstrakort)
     
  15. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Går det å registrere et ekstrakort i eget navn eventuelt?
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Det går på SAS Amex Elite-kortet ihvertfall. Mer usikker på om loungepersonalet slipper deg inn med to kort registrert på samme person bare.. Kan jo skape forvirring
     
  17. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Stemmer det at Dining by Amex gavekort kun kan benyttes med kortholder tilstede? Bur 7 tima unna Oslo og har ingen fleire turer planlagt dit i løpet av året...
     
  18. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Har latt familiemedlemmer bruke kortet til diverse events. Har aldri fått spm om ekstra legitimasjon, med unntak av et hotellopphold forrige helg hvor de skulle ha leg. med foto. Det gikk uansett greit. Har ikke testet Dining by Amex enda, men kortortinfo må vel bare oppgis ved online bestilling?

    Gavekortet ser ut til å være veldig generisk, tilsvarende det hvem som helst kan kjøpe hos Fursetgruppen.
     
    haovi liker dette
  19. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Slik eg trudde det skulle være og. Ser ikkje noke spesielt med gavekortet utenom at det er American express som har betalt for det…
     
  20. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Dining By Amex, altså ikkje gavekortet så må du vise sjølve kortet. Det blir også trekt 1,- for dette. Samma som lounge on the go.
    Men gavekortet, bare printa eg ut og leverte til servitør. Ingen spørsmål om å vise kort, 2000,- trekt fra regninga.
     
    Rscott and haovi like this.

Del denne siden