American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Enig!

Mitt ville gjetning er at Avinor ikke har en løsning for Fastrack som ikke er koblet til billett og/eller de har priset seg veldig høyt.

2. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43

Litt sent svar, men jeg har alltid vært fornøyd med FHR. I de aller fleste tilfeller blir man oppgradert og jeg har aldri opplevd en fantom oppgr. Jeg husker bare hyatt ho chinh min som ikke ga upgr. Oppholdene lønner seg mest på korte stint, 1-4 netter, spesielt hvis du får tak i rabbatert rate (3for2, 4for3). Hos de aller fleste får du samme frokost som ved virtuoso avtalen, men der er noen steder spesielt i asia som holder seg til egne menu for amex. Garantert late checkout til 4pm er og konge.

3. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har en oversikt over konverteringsrate for MR til forskjellige programm for det norske amex plat?

4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Det står tidligere i tråden, husker det ikke i farten. Men EB tilsvarer ca opptjening 10 per 100kr.

5. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Personlig så bruker jeg Amex MR poeng til BA Avios. Eurobonus poeng får jeg jo i tillegg fra SAS Amex Elite samt DNB SAGA MC og SEB MC. Har ikke gjort noen stor analyse med synes MR poengene gir mere verdi når de overføres til BA Avios.

6. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,668
    Bonuspoeng:
    183
  7. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
  8. Travv

Travv Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Da jeg snakket med amex kundeservice for en stund tilbake bekreftet hun at fasttrack på OSL kommer!

haovi and Chrisljo like this.
  9. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,531
    Bonuspoeng:
    183
  10. Travv

Travv Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    11:1 tror jeg raten er

11. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,184
    Bonuspoeng:
    113
    Og medlemsavgiften forblir den samme etter denne forbedringen?
    Edit: Så nå hvilken tråd jeg er i, kjipt at de reduserer inntjening, men som nevnt over så er det ikke hovedsakelig poeng man er ute etter om man bryr seg med dette kortet.

Last edited: 14. juni 2022
  12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Vi får kanskje ikke poengopptjening av betydning i Norge, men kanskje vi kan få en ny type sjekk?

EEB839A7-B33F-4A20-9EE1-B7C779CD8DAC.jpeg

13. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg regner med du er ironisk, men det er litt vanskelig å bedømme på nett :)
    Dette er en brukskonto med Amex debetkort.
    Jeg regner med at at produktet retter seg mot dem ikke ønsker eller kvalifiserer til et vanlig Amexkort.

I Norge er alle debetkort knyttet mot BankAxept.
    Bankene tjener veldig lite på transaksjonene og det er derfor ikke rom for poengopptjening.

Last edited: 18. juni 2022
  14. haovi

haovi Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hei!

Noen her som vil dele litt rundt sine erfaringer med Dining by Amex? Får du velge de rettene du vil fra menyen, eller er det 1 som er «inkludert»? :) Spør for en litt kresen venn

15. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Vi har ikke fått velge. To ferdigvalgte retter. Har vært på Festningen og Grand Cafe så langt.
    Men når det er sagt, så var vi veldig fornøyd med det vi fikk begge steder.

Unntaket er selvfølgelig det gavekortet som ble gitt i høst. Da kunne man velge fritt, også alkohol, og bare betale med gavekortet.

16. haovi

haovi Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Så du kan si at det er to ferdigvalgte retter, ofte kanskje de rimeligste rettene? Går det an å velge en annen ved å legge til pris, eller blir det fullpris da?

17. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,505
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, iallefall på Festningen Restaurant så var det "dagens meny" man kunne velge fra. Sist vi var der tok vi en forrett og hovedrett på AmEx-tilbudet.
    Kunne helt fint valgt hovedrett og dessert hvis man heller ville det.

18. haovi

haovi Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Men om du skulle velge hovudrett og dessert, da måtte du betalt fullrpris for de?

19. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,505
    Bonuspoeng:
    183
    Nei...
    Festningen Restaurant hadde en 5-retters dagens meny.
    Med tilbudet til AmEx kan du velge å få enten en forrett og hovedrett, eller hovedrett og dessert.

Ved siste besøk i vinter valgte vi å få en forrett og hovedrett. Kjøpe en flaske vin og dessert og betalte kun for dette.

haovi liker dette
  20. haovi

haovi Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Men da høres det jo mer interessant ut. Tenkte det var 1 forrett du kunne få, og 1 hovudrett du kunne få. Å kunne få et valg mellom flere virker jo veldig greit!

Del denne siden