American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. barcode

    barcode Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ikke fått her heller. Hadde litt på følelse at noe ikke stemte Ordnet det etter å ha lastet ned faktura via app.
     
  2. barcode

    barcode Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Du nevnte klokkene…. Fikk du dem til veil.pris eller overpris? Så vidt meg bekjent har Bjerke ingen avtale med noen hva gjelder deres venteliste. Har nemlig forsøkt.
     
  3. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

    Betalte veil. pris på alle klokkene, men ingen av de er kjøpt via Bjerke. De ble kjøpt via andre offisielle Rolex-forhandlere i Norge og i England (London og Manchester).
     
    Maggie liker dette
  4. Blon

    Blon Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk mail i dag hvor det står følgende " Når du kommer til flyplassen går du raskere gjennom sikkerhetskontrollen med Fast Track, før du slår deg ned i OSL Premium Lounge på Gardermoen..osv". Men er det fast track tilgang i Oslo da? Finner ikke på nettsidene eller i app. Står bare om Sverige og Finnland.
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,383
    Bonuspoeng:
    293
    Det spørs vel på selskap, status eller billettype.
     
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    OSL nope, Premium, kanskje de åpner om 1 mnd? Resten av godene er utenfor Norges rike.
     
  7. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sitter å regner på MR med mitt svenske Amex Plat og blir egentlig veldig imponert av inntjeningen. Etter 300k spend i løpet av 12 måneder vil veksling til følgende program utgjøre:
    Flying blue, Thai og Delta = 25 miles per 100 kroner
    BA Avios, Finnair Plus, Qatar, Iberia = 22,7 miles per 100 kroner.
    Hvilke av følgende programmer vil dere påstå gir best valuta for miles? Jeg heller mot FB da jeg allerede sitter på 100k miles der.
    Jeg vurderer å flytte spend fra SAS Amex over til Plat da det blir vanskeligere å få god verdi av CT med flere unger som må med på tur.
     
  8. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28

    Litt OT, men har du erfaring med tjenesten? Det er folk fra Norge som har byttet jobb dit slik jeg forstår og sjappa virker å gå bedre enn Q. Ser de leverer og concierge til DNB PB..
     
  9. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Dessverre ikke, men vil tro noen andre her inne kan ha testet dem.
     
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk testet "Dining by Amex" i Oslo i går... Spiste to retter (forrett og hovedrett) på Festningen Restaurant. God mat, og god service.

    Denne runden med Dining by Amex pågår frem til 15. april, og er tilgjenglig en gang i perioden for alle som har Platinum-kort. Man kan velge mellom 6 restauranter i Oslo fra Furuset-gruppen.
     
    travelislife and drsyk like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Var det bra, bra, liksom der at du hadde betalt for å spise? Var på Grilleriet sist, kan anbefales. Lurte litt på Festningen eller Grand for denne runden.
     
    travelislife liker dette
  12. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Da skal jeg teste Platinum fordelen "Dining by Amex" i morgen med en kamerat.

    Hei,

    Takk for forespørsel vi har mottatt i dag.
    Vi bekrefter reservasjon av bord i restauranten som følger:

    Dato: 10-03-2022
    Antall: 2 gjester
    Kl: 16:30 - 19:30

    Blir morsomt å se hvordan det i praksis gjøres. Drikke følger vel kanskje ikke med, eller kommer det noe hyggelig overraskelse her? Blir alkoholfritt i så tilfelle da jeg drar dit rett fra jobb og kjører hjem.
     
    RoadKing and Spielhaug like this.
  13. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Drikke er ikke inkludert nei.
    Begge gangene jeg har brukt "Dining by Amex" så har hovedrett og forrett blitt "gjort opp" med en gang etter vi bestilte, så har drikke++ kommet på en egen regning som vi betalte når vi gikk som vanlig.
     
  14. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Okay. Takk for svar. Ser at de har min favoritt 400 g entrecote på Grilleriet. Kan bli interessant.
     
  15. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    om ikke de har endret fra forrige runde, så får man dessverre ikke velge selv. Det er en fast 2-retters som blir servert, forrett og hovedrett. Vi fikk etter litt krangling byttet forretten ut med en dessert.....
     
    travelislife liker dette
  16. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Ah. Da er det jo på grensen til useless. Faktisk. Enda så positiv jeg forsøker å være. For hvem aner om man ønsker den maten "kokken anbefaler". Blir veeeeeldig skeptisk.
     
  17. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en grei perk, men vil driste meg til å si at dette kortet gi best verdi for dem som reiser flere ganger i måneden og står fritt til å velge fly og hotell selv.
     
    travelislife liker dette
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Useless? Det er ingen som tvinger deg til å bruke det. Så vidt meg bekjent er alle restaurantene her ganske decent, så helt galt kan det ikke gå. Konseptet er ganske godt forklart på Amex sine sider.
     
    eventyrer and travelislife like this.
  19. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    I Sverige er det i hvert fall fritt valg fra ordinær meny som gjelder.
     
    travelislife liker dette
  20. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Det virker jo å være mye bedre. Ja, restaurantene er veldig bra, så helt galt kan det ikke gå.
     

Del denne siden